Gå til innhold

Noen med peil på (rase)katter her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis en rasekatt parrer seg med en tilfeldig forbipasserende katt, kan man selge kattungene da, eller bør de gis bort? Evt. hvilken pris bør de ligge på?

Er snakk om Bengalkatt og korthåret huskatt i dette tilfellet. Kattungene ligner mest på mor (Bengal) og er nyyydelige (:o)

Skrevet

Personlig synes jeg alle kattunger skal selges jeg... for å få vekk det gratis-stemplet katter har... lett og skaffe, lett og kvitte seg med...

Synes du kan ta 500-1000,- for kattungene.

Skrevet

Ser noen selger de for mellom 500 og 1000. Men har aldri skjønt poenget... De er og vil alltid være en gatemix helt uten noen som helst raskekatt rettigheter.

Skrevet

Enig med Zitara at man burde slutte å gi bort katter (og andre dyr) gratis. Trenger ikke selge for store summer og tjene masse penger, men jeg tenker at folk som er villige til å betale litt for en katt er også mer villig til å ta vare på katten. En gratis-katt er "lett" å slenge ut når det ikke passer lengre å ha katt...

Om rasekatten har en bra stamtavle så ville jeg priset dem til rundt 1000,- kroner og heller vært villig til å eventuelt gå ned i pris for de rette menneskene. For gode mennesker i et godt hjem er det viktigste for katten når alt kommer til alt:)

Skrevet

Jeg kunne kjøpt en pus av tilfeldig blanding hvis den er vaksinert og merket. Bengalkatter er nydelige, så jeg kan tenke meg at salg kan gå greit. Hvordan er lynnet når man blander bengaler med vanlig huskatt?

Skrevet

Ble litt feil vinkling i innlegget mitt. Det er desverre ikke mine katter, men jeg fant noen jeg ville kjøpe. Men de ville ha 2500,- for kattene, og det syntes jeg var litt mye...

Jeg burde altså prøve å få prutet ned prisen?

Kan jo komme med linken:

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=20344153

Skrevet

Det var en latterlig stiv pris. Dessuten er det for tidlig å levere dem 9. januar. De bør være hos moren sin minst fire uker lengre enn det.

Skrevet

Stemmer!! Takk for at du så det!! Regnet ikke ordentlig etter. De skal jo være hos moren minst 12 uker.. Har en katt her som jeg fikk da den var 8 uker (jeg visste ikke bedre den gang desverre..), og den bærer preg av å ha vært for kort tid med mor og søsken..

Skal ta meg en prat med de og høre...

Skrevet

Disse er overpriset ja! Det er ingen rasekatt lenger, så prisen er latterlig.

Også lurer jeg på hvorfor dem har lastet inn 2 bilder av en grønn pute og 1 av stjerneskudd også jeg da... he, he... :-)

Skrevet

Jeg er enig med de første innleggene at ingen dyr burde gis bort. Uavhengig av om det er halvt rase eller vanlig huskatt. Derimot ville jeg ikke betalt 2500 for en halvt rasekatt. Det en betaler for er i grunnen stamtavlen og når den ikke fins er det altfor høy pris. Har selv en katt som er 50/50 skogkatt/ragdoll. Den er helt lik en ragdoll i både farger, øyenfarge, kropp og personlighet. Likevel kan den ikke stilles og jeg kan kan heller ikke drive avl på den!

Skrevet

Dette ser ut som en blanding av bengal og europeer. 2500 er en alt for stiv pris, men jeg er enig i at folk bør ta litt betalt for katter for å forsikre seg om at de havner hos ansvarlige eiere.

Skrevet

Putene og stjerneskuddet er for å skille bildene av de 4 forskjellige kattene fra hverandre tror jeg. Men stusset også veldig på det først..hehe :)

Har skrevet til selger og spurt litt ang pris og dato for levering. De er jo bare 8 uker 9. januar og skal jo være 12 uker gamle før de skilles fra mor. Har kanskje ikke så mye erfaring med katter enda disse selgerne.. :)

Skrevet

HerreGUUUUD for noen nydelige kattunger!!! Har alltid ønsket meg en bengalkatt, og de der var jo helt nydelige selv om de ikke er renrasede!!

Men definitivt overpriset!

Skrevet

Min første tanke når de er så dyre, er om dette faktisk var en planlagt parring likevel - for å tjene penger? Husk at enhver katt uten stamtavle er en huskatt, uansett hvem foreldrene er! Jeg synes også 500-1000 kr er en ok pris, men da med første vaksine og vetattest. Og det er en selvfølge at katten skal være 12 uker!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...