Gå til innhold

Ny jobb og permisjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har fått jobbtilbud som jeg veldig gjerne har lyst til å akseptere. Problemet er bare at jeg nå er blitt gravid og er usikker på om jeg skal spille med åpne kort og fortelle de det og håpe på at de ser litt fremover, eller om jeg skal vente med å si noe..I tillegg er jeg usikker på om jeg får betalt fra jobben i permisjonen siden jeg ikke kommer til å være ansatt i 6 måneder før permisjon...Innspill mottas med takk:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ventet med å fortelle. Du har rett på foreldrepenger så lenge du har jobbet totalt 6 av de siste 10 mnd. Er urelevant hvor du har jobbet og om du har byttet jobb. Foreldrepenger er det NAV som utbetaler, ikke jobben din.

Skrevet

Om du har fått tilbudet så er det vel bare å takke ja :) De har ikke lov å ikke ansette deg pga at du er gravid! Å du er heller ikke plitet til å dele graviditeten din med de heller på dette tidspunktet :) Så jeg hadde tatt jobben :)

Lykke til

Skrevet

Ta jobben. Det er for tidlig å si noe om graviditeten, og selv om det sikkert går bra med spiren, så ville det være dobbeltkjipt å ha sagt nei til den sjansen. For hvis det mot formodning ikke går bra med spiren, så har du da ny jobb å fokusere på - og går det bra, som det HELT SIKKERT gjør, så lærer du den nye jobben og kollegaene dine å kjenne før du går ut i perm - og så blir det jo hyggelig å komme tilbake etter endt mammaperm. "Alle" får barn, og vi kan ikke styre når, så kjør på med livet ditt rundt, så går alt annet seg til. Permisjonspenger får du uansett, så lenge du jobber 6 av de 10 siste månedene før du føder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...