Gå til innhold

6 mnd og drikker lite mme til grøten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 6 mnd som får grøt 2 ganger for dagen. Ammer ham 4 ganger om dagen i tillegg. Til grøten pleier jeg å lage mme, men han drikker svært lite...Han får en hel porsjon med grøt, blir han altfor mett av grøten kanskje? Burde han ikke drukket litt mer enn ca 40 ml?

Han har ikke hardt i magen eller noe..., heller motsatt.

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg snakket med helsesøster om dette og hun sa at etterhvert som han spiser større porsjoner så vil han drikke mindre melk. Jeg har en glupsk unge og han drikker nå mellom 50-100ml etter en full porsjon grøt(laget etter anvisning på pakka) Jeg bruker grøt fra 6mnd fra nestle.

Hvis han er mett så er han mett. Er ikke så mye å gjøre med det. og siden han får mm resten av dagen så får han i seg masse melk utenom

Skrevet

Vår snart 7 mnd gutt drikker kun bittelitt vann etter grøten. Men han får alltid 1 dl fruktpure sammen med grøten (ca annehver skje), ellers spiser han nesten ikke (det er pureen han elsker).

Mme gir jeg som egne måltider tidlig morgen, ca kl 14:00 og kl 20:45.

På gode dager drikker han 600 ml mme. To grøtmåltider/frukt per dag, middag trener vi på men han spytter bare ut (har prøvd 1 mnd).

Forresten drikker min unge bare i søvne fra flaska, bortsett fra muligens tidlig morgen. Han har kombinert puppe og flaskenekt.

Når du ammer din 4 ganger i døgnet tipper jeg han får nok melk hvis du har "normal" melkemengde.

Skrevet

Gutten min på 7 mnd spiser grøt morgen og kveld og middagsmat i 3tida på dagen. I tillegg så ammer jeg, enten rett før eller etter fast føde, eller som mellommåltid. Han drikker varierte mengder melk utover dagen, syns egentlig det bare er på morran han tømmer puppene. Jeg gir i tillegg vann på tutekopp eller av eggeglass når han spiser fast føde, han blir jo tørst underveis i måltidet. Og han skyver koppen vekk når han ikke er tørst lenger. Han drikker fra noen dråper bare, til flere slurker, men det er aldri snakk om store mengder.

Ikke sikkert gutten din har behov for mme til grøten. Du kan jo prøve med rent vann i stedet, og evt amme en gang til i døgnet dersom han trenger mer mat, eller kanskje begynne med middagsmat?

Og så har jeg hørt at banan kan hjelpe på dersom man er løs i magen, og banan syns vel de fleste barn er godt :) jeg bare skraper med skje slik at det blir mos, så smatter han i seg!

Skrevet

Min drikker ikke noe mme til grøten, hun er rett og slett for glupsk og glad i grøt:) hun drikker 4-5 flasker mme i døgnet i tillegg.

Skrevet

Jeg spurte helsesøster om dette, om jeg burde gi mme ii tillegg til grøt om dagene. Men da sa hun at mme er jo et "fullverdig" måltid, så det trengs ikke siden ungen blir jo mett av grøt, og ikke minst ENDA mettere skulle hun fått melk i tillegg. Jeg har alltid bare gitt vann til grøten jeg..:)

Skrevet

Eg gjev berre vatn til grauten, etter råd frå hs. Er jo mme i grauten og, så kan ikkje skjøne at det skal vere naudsynt å gje noko ekstra.

Skrevet

Jeg synes det høres litt "tungt" ut for barnet å få både grøt og melk samtidig.....jeg gir vann eller utvannet juice til grøten og andre måltider som brød eller middag.

MME gir jeg 1 flaske når vi står opp, 1 flaske midt på dagen og 1 flaske på kvelden. Det er jo mye MME i grøten også.

Syntes det hørtes ut som barnet ditt får nok melk jeg :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...