Gå til innhold

Er her voksne som selv bruker Ritalin pga ADD/ADHD?

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om andre opplever det samme som meg. Jeg har kun brukt Ritalin i høst, så jeg har ikke den lange erfaringen med dette.

Det jeg har merket, er at når virkningen av medisinen går ut på ettermiddag/tidlig kveld, så blir jeg liksom så ekstra stresset inni meg. Som om all uro har bare samlet seg opp og kommer alt på en gang.

Er det andre som har det sånn?

Fortsetter under...

Jo, jeg har fått Ritalinkapsler, men syns det er verre med det, når det kommer til den uroen når virkningen går ut.

Det er litt bedre om jeg tar en 10 mg Ritalintablett akkurat idet jeg kjenner det begynner, For da går medisinen til slutt ut med mindre dose i kroppen på en måte. Men nå sist fikk jeg ikke resept på det med legen. Kun 20 mg og 30 mg Ritalinkapsler.

Han sier at det ikke er så enkelt å skrive ut Concerta til voksne, for det er dyrere tabletter..... Det er nesten så jeg har lyst å prøve mitt barns Concerta for å se om det kjennes bedre på kvelden......

De kapslene slipper ikke ut litt og litt, slik Concerta gjør. De bare virker lenger enn en vanlig Ritalintablett...

HI

Jo jeg. Jeg jeg bruker den depå tabletten( kapselen) men må likevel fylle på en dose fremot ettermiddagen kvelden. Jeg har opplevd det du snakker om hvis jeg glemmer å ta tabletten. Han som skriver ut medisinen til meg er spesialist på ad/hd og han fortalte meg at det er ikke det at man blir MER stresset, men det oppleves slik siden man har vært på normalen under en lengre tid. mao det føles dobbelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...