Gå til innhold

vannkopper... liten gutt på 4 uker..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mistenker at storebror på tre kan være i ferd med å få vannkopper, da dette har gått i bh i det siste, og vi kjenner flere som ar hatt det... han har de siste dager vært trøtt og sliten og sutrete... og i dag så jeg tre prikker rundt omkring...

Har en liten en på fire uker, og er redd det kan være farlig for han... jeg har tidligere hatt det og fullammer...

Noen tips og råd, bør jeg prøve å holde de adskilt? ikke så lett, da storebror hele tiden skal kose og dulle med lillebror...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nå er det plutselig 20-30 prikker og øker stadig, sannsynlig å tro at dette er vannkopper?

Skrevet

Høres veldig ut som vannkopper ja!

Var igjennom den runden i sommer med storesøster på 3 år. hun ble skikkelig plaget, var ett par netter uten søvn, men så ble det bedre. Lillesøster på 3 måneder ble også smittet, men hun fikk bare noen prikker her og der og var ikke plaget i det hele tatt. Jo mindre de er, jo letter blir de angrepet. Men når de er små når de får det, så kan de risikere å få det senere også.....

uansett ingen krise hvis minstemann skulle bli smittet.....

Skrevet

Hei!

Gutten min var 6 uker når han fikk vannkopper. Han ble smittet av storesøster, helse stasjonen sa at han ikke kom til å få det p.g.a. antistoffer gjennom amming. Der tok de feil, han fikk en del prikker, men ble ikke veldig syk. Litt slapp et par dager det var alt.

Skrevet

Mine to gutter hadde vannkoppene her før jul. Både han på åtte år og han på (da) ti mnd ble skikkelig dårlige. Fire dager med høy feber, pluss prikker absolutt overalt. Jeg ammer og har hatt vannkoppene, men det gjorde ingen forskjell. Håper barna dine slipper lettere unna, for det ble noen slitsomme uker på oss. Hvis minstemann får feber og blir dårlig er det nok greit å oppsøke lege for sikkerhets skyld.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...