Gå til innhold

Baby setter seg opp selv...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på noe... (Sorry, det ble litt langt...)

Lillfrøkena satte seg opp idag selv.. På selveste 7 mnds dagen sin!! Krabber/åler seg allerede rundt, dette begynte for fullt rett før jul.

Hadde ikke forventet at hun skulle sette seg opp på lang tid endå, trodde d var rundt 8-9 mnd?? Nå som hun gjør dette selv, er det mer "greit" å la henne sitte litt i gåstolen sin osv? Også kan jeg sette henne ned på gulvet iblandt, eller bær jeg kun la hene sette seg opp selv??

Har bare latt henne sitte i gåstolen i noen minutter per dag hittil!

Det må også sies at hun er vanvittig sterk... Begynte å sette seg opp da hun var 8 uker når man hadde henne i armene/fanget... Hun har aldri villet ligge flatt på ryggen, utrolig slitsomt! Har alltid fått så mange ulmste blikk fra folk da hun har krøket seg opp i sittende stilling på fanget o.l. lenge, og det var så slitsomt med alle meningene... Synes derfor det er godt å ha dinbaby å kunne snakke og spørre om slike ting!

Hva gjør/gjorde deres babyer rundt 7 mnds alderen ??

Godt nyttår på forskudd til dere alle :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min reiste seg på 7 mnd dagen og begynte å gå rundt møbler et par uker etter. Jeg tror det går bra at du setter henne ned i sittende stilling. Gåstol bør du kanskje ikke bruke så mye. Det er ikke anbefalt. :)

Skrevet

Gutten gjorde det samme, krabbet dager etter og stod bare noen dager senere. Deretter gikk han langs møbler, alt mellom 7 og 8 mndr!

Ikke overdriv gåstolen, sett henne gjerne ned, men oppmuntre også henne til å komme seg frem på egen maskin, slik at hun fortsetter å utvikle seg. Og begynn å sikre huset ditt...Spennende tider i vente.

Vi har en skikkelig aktiv kar på 10 mndr. Han går ikke enda uten støtte, men er mobil nok etter min smak.

Skrevet

Hehe, her går det fort i svingene hører jeg!! Så flinke småttiser :)

Ja, vil bruke gåstolen minimalt, mest som matstol og til nøden når til er litt "ugreit"... Men nå som hun har begynt å komme seg rundt for egen maskin og plutselig setter seg opp, så underholder hun seg så fint selv...

Stå og gå rundt ja... Blir vel en stund til endå! Men jeg gikk faktisk selv da jeg var 8-9 mnd, så burde vel ikkje bli overasket om hun er noenlunde tidlig på noen ting...

Ja hussikring! Har sikret stikkontakter i stuen osv... Men foreløbig er det uinteressant å gå ut i gangen o.l. Fortsatt mye spennende i stuen... Men man kan vel liksågodt begynne med hele leiligheten! Heldigvis ingen trapper o.l.

Hva har dere gjort som barnesikring annet enn stikkontakter o.l. ??

Skrevet

Vi har grinder som deler leiligheten i 2: Trollets del og kattens del. Trollet har tilgang til bibliotek og stuen, katten har resten. Babyen er nemlig litt vel voldsom med pusen.

Ellers setter jeg salongbordet foran tv-en hver morgen, flatskjermer velter lett.

Vi hadde en periode like før han kunne sitte og krabbe der han var ganske trassig. Tydelig at han kjedet seg på magen. Da brukte vi en hoppdings kjøpt i Amerika (henges på dørkarm). Fantastisk sak som fikk han blid igjen på 1/2 sekund. Burkte den ca. 10 minutter per dag. Han mistet interesse med en gang han lærte å krabbe.

Nå er det å rive blader i stykker som er det gøyeste han vet. Ikke alltid jeg rekker å lese de først.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...