Gå til innhold

Baby 7 uker - vil bare ha den ENE puppen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bittelillemor har plutselig bestemt seg for at hun ikke vil ha den ene puppen min. Hun spreller og sutrer og vil ikke ha den. Jeg har prøvd å legge henne både i vanlig ammestilling og i tvillingstilling, men hunl iker ingen av delene. Den andre puppen tar hun uten problemer-... Har hatt brystbetennelse i den puppen hun IKKE vil ha, men det er mange uker siden...

NOen med tios eller lignende erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg skrev akkurat et nesten tilsvarende innlegg. Jeg har lignende erfaring, men dessverre ingen gode råd. Eneste rådet jeg fikk på helsestasjonen var å prøve tvillingstilling, men det fungerte ikke.

Skrevet

He he. vi får håpe det går over da. I mellomtidne må jeg nesten pumpe litt fra den puppen hun ikke vil ha da, så ikke produksjonen stopper opp. Gjør du det? jeg gjorde det tidligere i dag, og fikk ut ca 100 ml. så det er ihvertfall melk der...

Skrevet

Har ikke pumpet ennå, for hun vil ha den innimellom, men jeg har planer om å gjøre det. Må bare få tid.... Synes pumping tar laaaang tid og gir lite resultater. (Erfaring fra forrige barn).

Skrevet

Leste et langt innlegg i lokalavisa i dag om spedbarn med nakkeproblemer og/eller skjevt hode. Da er det visst ofte slik at de ikke vil ha den ene puppen fordi det er vondt å vri seg dit. Kan det være noe slikt?? I så fall mente kiropraktor at det er greot å fikse på bare en kommer seg dit før ungen har blitt for stor.

Skrevet

Typisk for barn med Kiss, altså de med en låsning i nakken.

En kiropraktor kan raskt åpne låsningen smertefritt for barnet.

Dere kan lese mer om Kiss syndrom på kiss-kidd.no

Skrevet

Har vært inne på tanken ja, om at det er en eller annen låsning i nakken eller noe sånt. Men synes jo det er rart siden hun ikke vil ha den verken i normal stilling eller i tvillingstilling. Men det er absolutt verdt å sjekke ut. Skal se litt hvordan det går, hun virker litt mer fornøyd med puppen i dag faktisk..... De er rare disse småttingene :)

Skrevet

Kan høres ut som KISS. Men rart hun ikke tar den puppen i tvillingstilling. Men bedre å sjekke en gang for mye enn en for lite ;-)

Istede for kiropraktor anbefaler jeg manuellterapaut, dem behandler på en annen måte enn kiropraktor (synes det virker litt ille å knekke på små bebiser,som kiropraktor gjør) og NAV dekker manuellterapaut, men ikke kiropraktor.

Lykke til og håper det ordner seg.

Skrevet

Takk for tips lindamor. Det går faktisk litt fremover nå, hun tar puppen litt og litt, og det ser ut til å fungere. Men skal uansett undersøke dette med manuell terapeut!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...