Anonym bruker Skrevet 30. desember 2009 #1 Skrevet 30. desember 2009 Da mener jeg selvsagt barnets far. Jeg og barnefaren har allerede snakket om dette og saken er derfor på en måte avsluttet, men jeg lurer likevel på om det er noen som har hatt de samme erfaringene som meg. For kjæresten min har nesten fra dag en hatt et ønske om å være en del av ammesituasjonen. I begynnelsen, på barsel, tok det form av at han nesten fungerte som en ammehjelper: Han skulle hjelpe meg å legge han til, hjelpe meg til å få han til å ta puppen, etc. Jeg syntes det var slitsomt, og sa fra, og derfor sluttet han med det. (Selv om han fremdeles spør meg "hvilken pupp" og legger han til rette ved den når det er klart for amming. Synes i grunn også dette er helt unødvendig...) MEN: Han har også ymtet frampå om lillemann på 5 uker får for mye..? Googlet "Kan barn få for mye melk" etc., og i går, etter ganske lang tids amming, klarte han ikke unngå å si det til meg. Lillemann gulpet i tillegg masse, noe som da på et vis underbygget påstandene hans. Da ble jeg selvsagt, i ammetåka som jeg er, ganske lei meg, og det endte med litt grining og en veldig angrende barnefar. Så det jeg lurer på er: Noen som har hatt det på samme viset? Har aldri hørt om pappaer som engasjerer seg SÅ i alt som har med barnet å gjøre at de til og med prøver å gjøre en innvirkning også i ammesituasjonen... men er dette egentlig en vanligere problemstilling enn jeg tror..?
MammanTilEmma❤ Skrevet 30. desember 2009 #2 Skrevet 30. desember 2009 da kan du si til han at siden du ammer så kan du ikke overgi med melk, for det regulerer seg selv, å til noen barrn så er lukkemuskelen umoden å derfor gulper de mer enn andre :-) jenta mi er lik, gulper ganske mye.. men for mye mat får hun vartfall ikke.. spørte helsesøster om dette, siden svigermor sa til samboer at hun syntes jenta fikk for mye mat! noe som gjorde meg sur... å da sa hun at det ikke gikk an å gi for mye siden jeg ammet.. å det med gulpingen, ingenting å bekymre seg for så lenge de legger på seg som de skal:) jeg ammer når snuppa vil ha mat med god samvittighet, uansett kommentarer fra andre:D
Nory Skrevet 30. desember 2009 #3 Skrevet 30. desember 2009 For å svare på spørsmålet ditt; min mann engasjerer seg like mye, men jeg liker det. Han har gjort det fra føste stund. Jeg hadde litt startproblemer med ammingen og det var godt å føle vi var to om det. Sykepleierne på sykehuset oppfordret også mannen min til å hjelpe til, håndmelke osv. Han kan ofte spørre om hviken pupp og legge sønnen vår til når det er tid for amming. Og han raper han som regel etterpå om han er i nærheten. Jeg liker det og synes det er god hjelp. Dette er første barnet for oss begge, så jeg vet ingen annen måte å gjøre det på. Men ville heller ikke hatt det å noen annen måte Men vi er alle forskjellige.
*lindamor* Skrevet 1. januar 2010 #4 Skrevet 1. januar 2010 skjønner at det kan bli litt slitsomt, men du skal være glad han bryr seg da :-) Har ikke hørt om noen som har engasjert seg så mye, men vet om flere fedre som synes det betyr mye at mor ammer. Han mener det nok bare i beste mening, men kanskje litt ivrig for din del. Men at ungen får for mye melk er ikke riktig.Er ikke altid ungen vil ha pupp for å dekke behovet for sult, det kan være at den har sugebehov eller vil kose. (jeg har ei som elsker å ligge og kose pupp) Noen gulper mye andre nesten ikke noe. Lillemor her gulpet mye dem første mnd, nå er hun 6 mnd og gulper nesten ikke noe. Og ho får kun ett måltid grøt, ellers bare pupp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå