Gå til innhold

Hjelp meg!!

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er snart i min tiende uke av svangerskapet. Er så dårlig, kaster opp og er slapp hele dagen. Går mitt andre år på høgskolen nå.

Etter ferien skal vi ut i praksis, jeg er redd jeg ikke får gjort det pga. av formen.

Har ikke termin før i slutten av juli, men er redd for at jeg ikke klarer å fullføre 2 klasse.

Noen som har vært i samme situasjon eller er i samme situasjon? Hva skjer da? Får man ta halve året om igjen eller må man gå hele 2 klasse om igjen?

Fortsetter under...

Jeg tror ganske sikkert at hvis man må avslutte etter jul, kan man begynne etter jul når man tar opp studiet igjen. Når det gjelder praksis, må man vell gjennomføre praksisen før man begynner på et nytt år. Men har jeg forstått det rett, så kan man ta praksisen i ettertid.

Dette er hva jeg tror og ikke noen fasit overhode, men jeg tror absolutt at det er muligheter for å løse det uten å må ta hele andre året om igjen. Den sikreste kilden om hvordan det kan løses, er nok skolen!

Lykke til med alt!:)

mener det skal være mulig å utsette praksis ved hjelp av sykemelding uten at det skal gå ut over resten av skoleåret ditt. Forklar situasjonen for rådgiver/utdanningsleder ved studiestedet og jeg er helt sikker på at de hjelper deg med å fullføre. Dersom det kun blir utsatt praksis skal ikke dette ha noe å si for lånekassen.

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...