Anonym bruker Skrevet 30. desember 2009 #1 Skrevet 30. desember 2009 Jenta vår er litt over 5 uker, og har fått kolikk. Er urolig på kveldene og skriker intenst fra 23 til 2 ca , hver kveld.. Var hos kiropraktor første gang på mandag, men uten merkbart resultat foreløpig.. utenom at hun sov 4 timer i strekk rett etter behandlingen, og kanskje at hun sover litt mer på dagtid. Men på kvelden har hun fortsatt vondt imagen, luftsmerter.. ja, kolikk rett og slett. Noen som har gode erfaringer å dele? Har så lyst til at dette skal funke.. synes det er så grusomt med hylingen...
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2010 #2 Skrevet 6. januar 2010 Hei Du!!! Føler med deg! Sønnen vår begynte rundt 3-4 uker, og holdt på til han var 3 mnd... vi gikk to til tre ganger i mnd til kiropraktor, men kan ikke si det hjalp på noe særlig. Ikke kolikken ihvertfall. Han hadde derimot en skevhet i nakken som ble mye MYE bedre etter dette. Han foretrakk å sove/se til en side, noe kiropraktoren mente var årsaken til skrikingen.. kolikk kan jo være så mangt. Vet ikke om du ammer eller bruker flaske, men hvis du har flaskebarn, kan jeg anbefale flaskene til Dr.Browns på det sterkeste! Det var virkelig vår redning. Hvis ikke, får de jo mindre luft inn fra brystet, enn noen flaske som helst. Vår sluttet på dagen når han var 3 mnd... Vet ikke om din baby var liten ved fødsel, men vår var 2600gr. Tror rett og slett at det kan ha noe med størrelsen på dem å gjøre, og hvor vidt man putter dritt i munnen under amming,... Jeg prøvde alt. Man blir jo desperat etter en stund. Ingenting hjalp. Han måtte bare utvikle seg tror jeg:s Men uansett.. det er forferdelig.. både for dere og barnet. trøst deg med at kolikkbarn smiler dobbelt så mye når de endelig er kvitt den:D
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2010 #3 Skrevet 6. januar 2010 Jeg skrev over her... "kolikk" forbindes gjerne med nakken... når de egentlig ikke vet hva de skal kalle det... gå inn på kiss-kidd.no. Hvem vet..kanskje du finner løsningen der... Uansett finner kiropraktoren din ut av det. Og det er en investering for barnet senere i livet!
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2010 #4 Skrevet 13. januar 2010 Hei, eg har tre barn, som alle har hatt kolikk. Dei var alle fødde store - mellom 3,9 og 4,6 kg. Alle vart fullamma - men ingen effekt å regulere kostholdet mitt ved å kutte ut mjølkeprodukt etc. Gjekk til kiropraktor med alle tre, 5 gonger kvar. Funka kanskje litt, men dei blei ikkje kurert av kiropraktoren. Det som endeleg kurerte sistemann, var akupunktur! Han gjekk tre dagar på rad og fekk eit lite stikk på leggen. Det var fantastisk effektivt. Vi førte detaljerte gråtedagbøker, og vår 7 veker gamle gut gjekk då frå 3 - 4 timars intens skriking pr. døgn til under ein time. Ved ca. 11 vekers alder var kolikken heilt borte! Ingen tvil om at det var akupunkturen som hjelpte oss. Mitt råd til alle er: Prøv akupunktur! Det virkar!
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #5 Skrevet 14. januar 2010 Hei dere! HI her. Jeg kan komme med gladmeldingen om at kiropraktor funket! Etter 3 behandlinger fikk vi en ny unge. Hun gråter fortsatt litt før hun sovner om kvelden, men ikke mer enn 15-30 minutter. Og har nå kvelder der hun er helt rolig, smiler og koser seg. Magesmertene er borte! Eller, og bank i bordet- det hender hun har litt vondt i magen, men kolikken er borte. Hun hadde litt skjev nakke, foretrekker èn side. Tror likevel ikke det er Kiss, kiropraktoren har heller ikke nevnt noe om det. Fullammer, og hun veide 3,6 kg ved fødsel. Det er visst en nerveforbindelse mellom nakken og magen/tarmene. Ikke bevist, men legen på 6 ukers kontrollen var ikke i tvil om at kiropraktor funker ved kolikk i veldig mange tilfeller. Vi var heldige, helt utrolig deilig å slippe den intense skrikingen. Lykke til, alle med kolikkbarn!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå