Gå til innhold

Utrolig men sant!

Anbefalte innlegg

Som mange av dere har fått med dere, har jeg lenge tviholdt på Olai som mellomnavn til pjokken i magen. Og - igår satt vi og diskuterte, og plutselig slo det oss begge at vi kan jo "bare" bruke Olai. Vi har jo to etternavn. Og Olai er det eneste navnet som begge liker virkelig godt, og det har jo en flott betydning.

Hva tenker dere om det?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141191679-utrolig-men-sant/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Det er kjempefint! Jeg tror det er veldig mange barn i dag som får dobbelt etternavn og da synes ihvertfall jeg det er tungvint med mellomnavn i tillegg. Synes det er så mange her inne som "krampaktig" leter etter et passende mellomnavn bare for å ha et mellomnavn. Olai er flott helt alene! =o)

Jeg er også prinsipielt "for" enkeltnavn, men for mitt vedkommende kommer jeg ikke til å klare å velge kun ett, så her blir det nok to uansett.

Olai er fint alene, men likevel tenker jeg automatisk på det som et andre fornavn. Men for all del, det er jo bare en vanesak.

Hvorfor gjorde du ikke det da, Kajsa ♂♂ ?? Hehe, neida :)

Ja, Kapabel, tipper det blir vanesak, for nå har vi sagt navnet så mange ganger at det funker superfint som førstenavn! Hehe :) (PS: Jeg stemmer hardt for Clara.)

Annonse

Jeg er ikke vant med at man har kallenavn, så det blir litt feil for meg ;-) Olai er liksom et selvstendig navn. Litt av poenget med Olai er at det er oppkalling etter Ole - min paps - og det betyr "stamfarens etterkommer". Litt spesiell betydning:) Så Nikolai er fint det altså, men det passer ikke helt :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...