Gå til innhold

Homeopat=60% sjanse for graviditet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

God morgen! :-)

Føler meg litt forpliktet til å opplyse om det homeopaten sa til meg i går.

Hun sa at mange av pasientene som oppsøker homeopater har strevd lenge med å bli gravid, og har også vært gjennom prøverør og forskjellige kurer. 60% av de blir gravid etter behandling med homeopat. Ganske oppmuntrende synes jeg. :-)

Men det må jo være sagt at det er ikke alle som er like flinke, og det finnes nok noen som bare driver med lureri. Så det kan være lurt å sjekke opp litt om hvem som har godt rykte og ikke.

Snakket med min tidligere sjef i går kveld.. Hun sleit med SA. Gikk til homeopat og da klorte den seg fast i over 9 mndr. :-))

Klamrer meg fast i alle små håp! ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er det noen som kjenner noen gode Homopater i Drammen da ?

Skrevet

Vel jeg våger sterkt å betvile dette..

uten noen uavhengige tall og forskning, ville ejg tatt dette med en stooor klype salt.

En homepat kan ikke gjøre noe for at egglederne som f.eks er tette skal åpne seg, ikke kan hun/han gjøre noe hvis mannen ikke produserer sædceller osv.

Skrevet

Nei er jo klart. Det kommer nok an på hva som er problemet. Tror ikke de kan fikse alt. Vet ikke hvordan de jobber, enda.. Men det skal bli spennende og se om hun kan gjøre noe for oss. Visst ikke blir det 2.ivf. :)

Skrevet

Uforklaring barnløse kan man kanskje hjelpe og lette hormonproblemer..

Men noe som kan fungere godt også er osteopati.

Jeg har store spenninger i bekkenet og det er meget mulig at dette forhindrer graviditet hos meg.

Spesielt da vi prøvde å bli gravid, hadde jeg gått til slik behandling, hvem vet?

Skrevet

Kan sikkert være verdt et forsøk der også. :)

Vi har fått "diagnosen" uforklarlig barnløs. Vet ikke hvorfor, for de har jo ikke sjekka noe særlig.. Men de mener jo at det er nok, så da får jeg bare ta det der etter.. Får prøve ut litt forskjellige ting selv og se om det hjelper. Bidronninggele og wild jam next. Lest her inne at mange prøver det.

Skrevet

Jeg må si meg enig med Lindynatt her. Jeg ville bedt om forskningsresultat når hun kan fortelle om en slik statestikk. Å kurere 60% av barnløse høres jo helt utrolig ut. Det finnes ingen forskning på at homeopati har effekt. Selv brukte jeg det i mange år uten resultat.

Men samtidig så har jeg troen på, og mener at en ikke må undervurdere placeboeffekten (hvis en tror det fungerer så er det større sjanse for at det vil gjøre det).

Det som jeg tror er det beste en kan gjøre er å få tatt mange blodprøver og sjekket hvordan det meste ligger an. Jeg hadde f.eks forhøyet c-peptid (insulinproduksjon) og folsyre. Så jeg måtte slutte å ta folsyre og begynne å spise mye mindre karbohydrater (sukker). Jeg tok også godt med vitaminer (bidronninggele, tran, multivitamin, ekstra omega-3 og ekstra C og E vit.). Dette er jeg ganske sikker på at det bidro til at vi lykkes til slutt.

Håper at dere andre også lykkes med eller uten homeopati :)

Skrevet

Ja det har jeg også tenkt på. Skal spør henne om denne statistikken og om hvor jeg kan få se det svart på hvitt. Stoler ikke blindt på alt de sier. Er skeptisk til det motsatte er bevist. :)

Men hører veldig mye bra om de av folk jeg kjenner godt og stoler på.

Har prøvd å få legene til å sjekke meg mer, men det vil de ikke. Må sikkert ha flere forsøk før de gjør noe...? Ikke vet jeg.

Godt dere lyktes E77! :-D

• 2 uker senere...
Skrevet

energiklinikken.no har homøopat i drammen

Skrevet

Begynner med fotsoneterapi på torsdag. :-) Blir spennende! Løse opp spenninger som hun sa.

Fikk noen små kuler sist som jeg skulle blande i vann og drikke, alt på en dag. Tok de for en uke siden. Det hjalp mot menssmertene!!! Hadde jeg aldri trodd! Jeg som har spist ibux som en galning de to første dagene, har nå idag (1ikm) ikke spist en eneste en.

Ja jeg kjenner at den er der, men jeg er oppe og går, i stede for å ligge i sengen og vri meg. Mannen er like sjokka som meg. :)

• 1 måned senere...
Skrevet

En liten oppdatering..

Har nå hatt 3 behandlinger med fotsoneterapi og akupunktur. Var ikke så behagelig akkurat. Ganske vondt å få de nålene i øret. Når hun setter de inn så må de være på til leggetid. :-/ Bytter øre for hver gang.

Nålene bruker hun for å åpne blokkeringer og for å få mer blodsirkulasjon i livmorområdet. (visst jeg husker rett).

Fotsonen er for det samme, og stimulere hormonene.

De siste ukene har jeg fått noe hodepine, som kommer og går. Noen mener det er pga hormonforandringer, men det vet jeg ikke. Får spør på neste behandling.

Har også fått noe medisin som jeg skal ta fra syklusdag 10. Begynner med det 29-30 denne mnd. Dette skal hjelpe eggene til å modnes/styrkes.

Spurte om jeg kunne begynne med bidronninggele og wild jam, men hun ville jeg skulle vente litt med det. Se først hvordan dette virker.

På sist behandling fant hun en blokkering i livmora. Stakk nål på det punktet, og det var j....vondt!

Er bare å vente å se om det blir en spire av dette. Visst ikke så har jeg i hvert fall prøvd. :)

Skrevet

Jeg har stor tro paa akupunktur :) Har erfaring med det fra tidligere idrettsskade og da fungerte det kjempebra for meg. Skal bestille time paa nytt naa, hvis det ikke funker denne syklusen.

Ellers var jeg ikek klar over at karbohydrater ikke var bra.. Der er jo jeg en storsynder, som spiser pasta minst en gang om dagen. Boer jeg begrense karbohydrater saa mye som mulig?

Skrevet

Har jeg ikke hørt om. Men jeg tenker som så: Alt med måte. Har et variert kosthold så jeg TROR jeg får i meg det jeg skal. Det er så klart perioder det blir litt sånn mat som kan lages på 1-2-3 når vi kommer sent hjem, fra overtid, møte o.l.

Håper akupunktur vil funke for deg denne gangen også da!! :-D

Er så spent hver mnd nå. Mange sier at det ikke går når man tenker på det. Da vil det nok aldri gå her, for jeg tenker jo på det hele tiden. :) Det vil jeg nok gjøre til overgangsalderen kommer...he he. ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...