Ompalompa Skrevet 29. desember 2009 #1 Skrevet 29. desember 2009 En venninne har en sønn på litt over året. Han sover maks en time på dagen og våkner uten unntak hver time hele natten. Har vært slik helt siden han var helt nyfødt. Nå har de forsøkt alle råd fra alle mulige hold og har også vært gjennom en Vallergan-kur - uten at det hjalp overhodet. Han våknet likevel hver time. Han er en blid og skjønn gutt, som har mye temperament og energi. Nå skal de til utredning på et sykehus. Jeg har selv søsken med ADHD og lurer på om han kan ha det? Hvordan sov/sover deres ADHD-barn?
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2009 #2 Skrevet 30. desember 2009 Mitt barn med ADHD har alltid(uten unntak) sovet godt. Sov så og si hele natten fra fødselen. Ingen problemer med legging eller noe. Aldri. Og her er det alvorlig grad av ADHD, og da også den H'en i stor grad. Jeg kunne "støvsuge i øret hans", uten at han våknet. Om han først sov skikkelig.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2010 #3 Skrevet 5. januar 2010 Vår sønn med Ad/Hd har helt siden han var liten slitt med søvn, trenger lite søvn, har store problemer med å sovne om kveldene og sliter med nattesøvnen generelt. Mye mareritt og uro om natta. Men det trenger jo ikke å bety at alle med søvnvansker har ad/hd;) Men jeg har forstått at det er en ganske vanlig tillegsvanske ved ad/hd.
blondie30 Skrevet 6. januar 2010 #4 Skrevet 6. januar 2010 Min sønn med ADD sliter veldig med søvnen, ligger våken til over midnatt før han får sove (12 år) men hadde ikke disse problemene når han var så liten altså...
RosaRita Skrevet 10. januar 2010 #5 Skrevet 10. januar 2010 Vår sønn har aldri hatt noe problem med å sovne og sove. Men derimot våkner han tidlig og er ferdig å sove ( 5 1/2) Jeg tror han "skrur" av alt når han sovner, kan også støvsuge og jobbe rundt han når han sover. De mente på BUPA at han ikke har filter som vi andre har så når han sover slapper han av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå