Gå til innhold

Noen som har innført måltid nr 2?

Anbefalte innlegg

Vi har gitt grøt til kvelds i en tre ukers tid nå. Og hun syns det er kjempegodt! :o) Ser at mange på småtroll har innført både to og tre måltider i 6 mnd alder. Snuppa blir 6 mnd til tirsdag så lurte på å starte med smaksprøver på middag.

Andre som har gjort det?

Fortsetter under...

Tjaæææ, måltid nummer to... Vi gir fruktpuré på formiddagen og grøt til kvelds. Vi regner med at vi nå når lillemannsen er 6mnd kommer til å begynne med morragrøt også. Ser at han helt tydelig er interessert i mat og ser med store øyne på oss når vi spiser. Og puppen er dessverre ikke like populær lenger, så her trengs nok mer mat inn!

Tenkte å gi morragrøt i stedet for middag, men nå ble jeg jammen usikker. Siden han får grøt i 17-tiden, så tenker jeg at det blir nok noe å gi endel tidligere på dagen hvertfall..:o)

Her har knerten fått grønnsaksmos (gulrot, søtpotet, avokado, potet, brokkoli) til lunch i en stund i tillegg til kveldsgrøt. Av og til får han lit fruktmos også. Nå før jul begynte han å bli grinete og fort sulten på morningen, så da innførte vi halv porsjon grøt til frokost også og fikk en mye blidere gutt på formiddagen. Hadde egentlig ikke tenkt å innføre flere måltider før han var i alle fall 6 mnd, men så viste han jo klare tegn på at han hadde behov for mer mat.

Til "middag" får han kun mm + mme. Men de siste dagene har jeg måtte amme han en liten stund før kveldsgrøten, for et måltid med bare melk holder visst ikke noe særlig lenge lengre. Blir sulten etter max 2 timer da.Så blir vel å innføre måltid nr 4 om ikke alt for lenge. Men nå har jo jeg en ganske stor og glupsk gutt da (9020 ved 5 mnd kontroll).

Lillegutt har spist 2 måltider siden han var 4 mnd.

Han får en hel med grøt morgen og kveld sammen med mme.

resten av dagen er det kun mme.

Skal straks begynne med smaksprøver av middag nå som han blir 6 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...