Gå til innhold

Kan jeg??

Lillemor&Gutta

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker nan på mini og må dermed lage nytt for hvert måltid. Kan jeg fylle opp flaskene med kokt vann på kvelden og sette di i kjøleskapet slik at det bare er å varme å fylle på pulver? Syns dette fungerte da jeg sparer masse tid på dagen. Mener å huske at kokt vann kan stå i kjøleskapet i 24 timer. Alle flaskene er kokte på forhånd og det er lokk på dem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går helt fint. Det har vi gjort fram til nå, men nå er gutten vår så stor at det holder å ta vann fra springen og varme det

Skrevet

Det som tar enda kortere tid er:

1. Ta kvelden før og kok vann og ha det i flaskene, men kun 75 ml i hver. Så når mini skal ha mat så har du enten ferdig kokt varmt vann på termos på benken eller tar bittelitt vann i vannkoker og varmer der. Fyll flasken opp til 130 ml og putt så mye nan som skal oppi 130 ml. Nå bruker jeg hipp, så se på nan pakken. Kanskje du må ta mindre eller mer kaldt vann. Men det er ca halvparten kaldt vann fra kjøleskapet og halvparten varmt vann for å få 40 grader til nan.

2. Kok opp vann kvelden før og sett i fulle flasker med lokk. For eksempel 260 ml x 2. Så når du skal ha mat tar du en tom flaske og fyller opp med halvparten av kaldt vann fra kjøleskapet og halvparten med varmt vann.

Nr 1 passer hvis du har mange flasker. Mens nr 2 passer bedre hvis du har få flasker. (Med nr 2 slipper du å lage mat oftere enn hver 24 time, må bare vaske flaskene. Men med nr 1 så har man nok flasker til å rekke 24 timer uten å måtte lage nytt oftere).

:)

Skrevet

Takk for tipsene. Har en del flasker men kommer nok til å invistere i fler etterhvert. Også en termos. Virket veldig lettvint :)

Skrevet

Termos skal jeg også kjøpe til turer o.l.

Jeg bruker NAN, og har kjøpt meg en Philips vannkoker på elkjøp (koster ca 500kr via nettet, og 850kr ca i butikken. Bare si du har sett den til den prisen på nett i skranken), og den varmer opp vannet til 40 grader fort som bare det! Koker opp vannet til 100grader er par ganger i døgnet, og varmer opp igjen til 40 grader når det trengs. Genialt! :)

Skrevet

Bare et spørsmål til deg, Milan83: Tar du kokt vann som du oppbevarer i kjøleskapet og heller i vannkokeren før du varmer det ril 40 grader? Man kan vel kke la vannet være i vannkokeren, eller?

Skrevet

Må vel si at det er enklere å slenge ei ferdig oppfylt flaske i microen i 30-40 sek og blande i pulver. Ha ferdig pulver i urinprøveglass eller porsjonsbeger!

Lykke til!

Og ja, du kan fint ha ferdig kokt vann i kjøleskapet:)

Skrevet

Jeg har bare vannet i vannkokeren hele tiden... sønnen min har i hvert fall ikke reagert på det.

Kan vel ikke være mye værre det enn at det står et døgn i kjøleskapet? Passer på å koke opp nytt vann 2-3 ganger i døgnet.

Skrevet

Helt enig med deg. Det har jeg nå gjort i noen måneder, det fungerer mye bedre enn alle de andre rådene.

Hvorfor gjøre det tungvint da man kan gjøre det lettvint. Jeg prøvde ut de forskjellige metodene, men det ble bare vanskeligere for meg selv. Har alt laget vann i en flaske, og pulver i porsjonsbeger:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...