Gå til innhold

nisand eller noen som er flink på dagpenge rettigheter kan du/dere hjelpe meg litt??

Anbefalte innlegg

vært å snakket med nav ang dagpenger etter endt perm.. dvs des 2010.. går ut i perm nå 18 mars.. har dagpenger nå fram til januar.. de er baseert på inntekt siste 3 årene.. 2006,07 og 08..

har ikke hatt arbeids inntekt dette året her på 105 tusen men har tjent over 300 000 de siste 3 årene.. men på nav sa de at jeg kunne ikke bruke de årene som grunnlag på nytt igjen.. kun evn dette året 2009 .. stemmer det ??

har mottat dagpenger i ett år nå og jobbet som ekstra hjelp ved siden av, tilsammen ca 80-90 tusen.. men siden det kun er arbeidsinntekt som teller så er jo ikke jeg i nærheten det ene kriteriet på 105 ooo siste år ca..

hva sier dere ?+noen som har vært borti lignende ??

kan jeg søke på nytt å bruke 2007,2008 0g 2009 som grunnlag eller kan ikke jeg bruke de årene på nytt igjen??

mvh

Fortsetter under...

Tror kanskje du kan få noe penger i 52 uker men ikke sikker.

Men hvorfor tenke på det nå?

Du skal vel søke på jobber nå i permisjonen slik at du enten begyner før permisjonen er over(far tar permisjonen) eller når permisjonen er over?

Eller plangegger du å ikke gjøre noe?

Jeg kan ikke nok om dagpenger til å gi deg et godt nok svar her desverre.

Leste litt i loven vedr dagpenger, og slik jeg forstår det kan du velge om du vil beholde samme grunnlag eller om det skal fastsettes på nytt i og med at oppholdet skyldes svangerskap:

En løpende stønadsperiode som er avbrutt i inntil 52 uker, gjenopptas uten ny prøving av kravet til minsteinntekt etter § 4-4, uten ny ventetid etter § 4-9 og uten at dagpengegrunnlaget etter § 4-11 fastsettes på nytt. Et medlem som har hatt avbrudd i stønadsperioden på grunn av arbeid i 12 uker eller mer, kan likevel kreve at dagpengegrunnlaget fastsettes på nytt. Slik fastsetting av nytt dagpengegrunnlag som nevnt i foregående punktum, kan foretas i forbindelse med det etterfølgende årsskifte, dersom dette er gunstigst for medlemmet. Antall uker før avbruddet etter bestemmelsene i denne paragraf regnes med i antall stønadsuker etter § 4-15.

Dersom avbruddet skyldes deltakelse i arbeidsmarkedstiltak, avtjening av verneplikt eller sykdom på grunn av graviditet, gjelder bestemmelsene i første ledd selv om det er gått mer enn 52 uker siden medlemmet fikk dagpenger sist. Det er et vilkår at medlemmet melder seg som arbeidssøker innen en uke etter at arbeidsmarkedstiltaket eller vernepliktstjenesten opphørte.

Men som nevnt, jeg kan ikke så mye om dagpenger - dette er bare hva jeg tolker ut fra lovteksten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...