mammanov09 Skrevet 29. desember 2009 #1 Skrevet 29. desember 2009 Nå er det bare 3 uker siden jeg fødte, og jeg er ikke bekymret, men mer nysgjerrig. Jeg gikk opp 23 kilo (og er liten fra før av)og har nå gått ned ca 10 kilo. Lurer på hvor lang tid det har tatt for dere å komme dere ned i mer normal vekt etter graviditeten? Jeg ammer og er ikke interessert i å slanke meg akkurat, er jo viktig å få i seg masse næring, men savner jo klærna mine litt - og er greit å vite hvor lang tid det kan ta før jeg får de på meg igjen.. hehe. Håper på svar. :-)
Babyønske �� Skrevet 29. desember 2009 #2 Skrevet 29. desember 2009 Jeg gikk opp 15 kg. 10 av de forsvant raskt, var vel borte i løpet av første uken etter fødselen. De neste 5 tok litt lenger tid. Husker ikke helt når jeg var tilbake til startvekt, men det var hvertfall før det var gått 3 mnd. Jeg gjorde ikke så mye for å bli kvitt de. Gikk turer, men ikke alltid så lange, og ikke hver dag. Hadde jeg gått mer turer, kan det hende kiloene hadde forsvunnet raskere også. Har noen kg til jeg vil bli kvitt, men de ser ut til å sitte temmelig godt. Men jeg ammer enda, så satser på at forbrenningen skyter fart når jeg slutter med det.
Svale <3 Skrevet 29. desember 2009 #3 Skrevet 29. desember 2009 Jeg gikk opp ca 20 kg. Nå er det 7 mnd siden fødsel, og har igjen nesten 2 kg til før-vekt. Det har tatt litt tid, men har vel heller ikke gjort så mye for å gå ned.
Studine mevik Skrevet 29. desember 2009 #4 Skrevet 29. desember 2009 Jeg gikk opp rundt 30kilo og har til nå tatt av rett over 25kg. Det er 6,5mnd siden fødsel. De første 10ukene gikk jeg ned 2kilo i snitt og etter det har det gått sakte, men tror det har sammenheng med at jeg begynte på p-piller. Jeg hadde bittelitt ekstra da jeg ble gravid så har mellom 5-10kilo igjen som skal av. Jeg kan bruke alt av klær som jeg hadde fra før bortsett fra bukser. De er fortsatt litt trange
kirsty*2barnsmamma Skrevet 30. desember 2009 #5 Skrevet 30. desember 2009 Jeg gikk opp 30kg... mistet 10 ved fødsel såklart, men resten sitter godt fast. Er nå 3,5mnd siden fødsel og vekten rikker seg ikke. Skal begynne på streng diett etter jul.
CMH Skrevet 30. desember 2009 #6 Skrevet 30. desember 2009 Gikk opp 15. Nå er jeg 3 kilo lettere enn før graviditeten. Men så er min 11 mnd da.. Tok noen mnd før vekta stabiliserte seg.
knerten09+ knerteline11 Skrevet 30. desember 2009 #7 Skrevet 30. desember 2009 Gikk opp 23 kg, kom inn i de fleste av mine gamle klær ca 2-3 mnd etter fødsel. Men har fremdeles 3-4 kg igjen til vekt før fødsel og har hatt det ca de siste 2 mnd. Knerten er 5.5 mnd.
Maya_1 Skrevet 30. desember 2009 #8 Skrevet 30. desember 2009 Ah, jeg gikk opp 24 og det forsvant aldri mer enn 12 av de :'( Er vel først etter det første halvåret man får tid til å begynne å tenke på sånt..hehe. Men jeg må nok innse de ikke kommer til å forsvinne av seg selv.. Men siden du ammer så går du nok ned litt mer enn oss andre etter hva jeg forstår
Mini09&Lille12 Skrevet 30. desember 2009 #9 Skrevet 30. desember 2009 Jeg gikk opp 20kg. Før graviditeten veide jeg 54, nå 6 måneder etter veier jeg 52. Bare raste av igjen. Jeg ammer fortsatt og er sliiten, så mye av skylden det. Jeg er glad til jeg, bare det stopper nå. Må nevne jeg er liten, 1.58cm, så ikke så ille vekt i forhold til høyde. Har ikke trent no særlig, gått litt turer bare. Vi er forskjellige alle sammen, så jeg har nok vært heldig. Ikke sikkert det blir slik med nr 2.
Gjest eelis+kian Skrevet 30. desember 2009 #10 Skrevet 30. desember 2009 Jeg gikk opp 23 kg, og har gått ned ca 15 kg, 2,5 mnd etter fødsel. Gikk ned 10 kg "med en gang", men de neste 5 tok vel 8-9 uker. Passet de gamle buksene mine etter 2 mnd, selv om jeg ikke var tilbake til startvekt. Jeg tror nemlig jeg har mye av vekta i puppene. Gleder meg til jeg slutter å amme, og får normal størrelse på dem igjen.
second_time Skrevet 30. desember 2009 #11 Skrevet 30. desember 2009 Jeg veier normalt 65 kg og er 1.71 cm høy. Jeg gikk opp 30 (!!) kg under begge mine svangerskap. Første gang brukte jeg vel 6 mnd.er på å gå ned alle kiloene. Denne gangen går det saktere. Mistet 20 kg den første måneden, men nå har det stoppet helt opp. Årsaken er tilgang på deilig mat og snop i jula Men jeg regner med at jeg mister de siste 10 kg på nyåret engang. Jeg også ammer. Jeg triller turer også. Det er ikke trening, men mosjon iallefall
Mamma´n til lillemor Skrevet 30. desember 2009 #12 Skrevet 30. desember 2009 Jeg gikk opp 25 kg og har nå 5 1/2 mnd etter fødselen ennå ikke veid meg. Jeg har ikke behov for å vite hva jeg veier enda, men jeg får bare på meg de buksene som var for store før. Jeg ammer, men når jeg trener to dager på rad og spiser litt mindre kalorier så har jeg vesentlig mindre melk. Kjedelig det, men jeg må nok vente med å gå ned noe særlig til lillemor ikke er så avhengig den melkemengden. Jeg får ta det som det kommer. Lillemor er viktigst nå, men jeg ville gjerne gått ned igjen før et evt neste svangerskap (som jeg håper på om ett år).
ifie Skrevet 30. desember 2009 #13 Skrevet 30. desember 2009 Gikk opp 20 kg første gang, og de raste av iløpet av de første to mnd. Denne gangen gikk jeg opp 17 kg, og nå, 4 mnd etter fødsel, har jeg 5 kg igjen. Ja, det er fryktelig kjedelig å ikke passe inn i klærne man har lengtet etter i flere mnd!
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 30. desember 2009 #14 Skrevet 30. desember 2009 jeg la på meg 17 kg og gikk ned 20 kg på litt over ei uke. Tror det gikk så fort, fordi de 4 første ukene etter fødsel hadde jeg ikke matlyst. Spiste nesten ingenting hvis ingen passet på meg.... Nå , 6 uker etter, har jeg lagt på meg 3kg, for nå har jeg fått tilbake matlysten:o)
mammanov09 Skrevet 31. desember 2009 Forfatter #15 Skrevet 31. desember 2009 Takk for alle svar. Da er det bare å vente tålmodig og håpe på at man snart kan få på seg de vanlige klærna i løpet av vinteren. Det kjedelige er jo bare at det er så kallt at man ikke kommer seg ut på trilleturer - noe jeg har sååå lyst til å gjøre. Jaja, får prøve å ikke løpe rundt på veggene. Ha et godt nytt år alle sammen! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå