Mammasgull 03_,09 og_10 Skrevet 29. desember 2009 #1 Skrevet 29. desember 2009 Skal ha gjester på nyttårsaften. De fikser kalkun, men jeg skal lage saus. Har ikke mulighet til å bruke kraften fra kalkunen. Oppskrift på en god saus som passer? Takker og bukker:)
Gjest Skrevet 29. desember 2009 #2 Skrevet 29. desember 2009 Du kan ikke få posen med innmat fra dem når de tar kalkunen opp av fryseren?
Tommage♀♂ Skrevet 29. desember 2009 #3 Skrevet 29. desember 2009 Da ville jeg nok satset på en Toro kjøttkakesaus som basis, brukt kyllingbuljong, gjevning og en fløteskvett. Koker du litt epler/svisker i sausen får du jo litt "stuffing"-kraft i tillegg.
Mammasgull 03_,09 og_10 Skrevet 29. desember 2009 Forfatter #4 Skrevet 29. desember 2009 Nei, desverre, ingen mulighet for å få innmaten. Travle dager og lang avstand:( Julemage: Den hørtes ikke så verst ut!
trollmor & trollungene Skrevet 29. desember 2009 #5 Skrevet 29. desember 2009 Har fått servert kylling bretagne(?) til kalkun en gang, smakte godt det!
Gjest Skrevet 29. desember 2009 #6 Skrevet 29. desember 2009 ja kylling bretagne har vi også hatt engang. Det var godt det.
Popsipus Skrevet 29. desember 2009 #7 Skrevet 29. desember 2009 Jeg bruker Toro sin fløtesaus og så har jeg bare oppi noen dråper med sukkerkulør til jeg oppnår rett farge. Smaker veldig likt den som du lager fra bunnen
Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 29. desember 2009 #8 Skrevet 29. desember 2009 Jeg bruker 3 poser viltsaus, kraften fra kalkun (kan bruke vann da) og 1 pakke kremfløte pr pose saus. Så koker jeg dette leeeenge, des lenger det koker des bedre. På slutten tilsetter jeg mellom 5-10 skriver brunost. Smak det til:-) Får alltid skryt for sausen. Ah, fantastisk! Jeg gleder meg til nyttårsaften:-)) Lag masse saus, uansett hvilken du lager.
Lea Laus Skrevet 29. desember 2009 #9 Skrevet 29. desember 2009 Kan du ikke lage en soppsaus av noe slag? Det er alltid godt, jeg pleier å bruke grønnsaksbuljong i sauser, syns det gjør seg bedre enn kylling/kjøtt buljong. Fløte, campis, grønnsaksbuljong, bacon terninger, salt og pepper? Du kan surre vårløk og ha oppi og! Kanskje litt chili når jeg tenker meg om;)
Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 29. desember 2009 #10 Skrevet 29. desember 2009 Da blir det altså 1 boks kremfløte og resten blir vann. Når du ser på oppskriften på sauspakken skal du ha samme væskeforhold:-p Å du må bruke kremfløte, ikke matfløte - da blir sausen kjempetykk
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 29. desember 2009 #11 Skrevet 29. desember 2009 Støtter kylling bretagne!!! Vanvittig god til kalkun!
Fire småtroll Skrevet 29. desember 2009 #12 Skrevet 29. desember 2009 Veldig vanlig å bruke fløtesaus (gjerne fra pose) og tilsette litt stekesky. Har du ikke stekesky kan du bruke det også fra pose egentlig... Bretagne sausen er god den, men for oss er det en hverdags-saus, jeg ville satset på fløtesaus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå