Gjest ibla Skrevet 29. desember 2009 #1 Skrevet 29. desember 2009 Så gikk det galt.. Ikke kommet lenger enn 5-6 uker, men det gjør vondt likevel, man rekker å tenke og drømme så mye.. Blør en god del enda og vondt i magen, ikke noe moro og julestemningen har fått seg en knekk. Andre gang vi opplever dette nå, men har heldigvis to barn også som er friske og fine. Prøver å tenke at kroppen rydder opp og at dette barnet aldri skulle eller kunne bli; men det er ikke alltid like lett. Besøkte nettopp en nyført, og det gjorde helt vondt å høre ham gråte. Når kan man begynne å prøve igjen? Hører så mye forskjellig, alt fra at man er ekstre fruktbar sånn rett etter en abort, til at man bør vente 1-2 sykluser?
SkyBaby Skrevet 29. desember 2009 #3 Skrevet 29. desember 2009 Huff, så trist Er så leit når sånt skjer.. uansett hvor langt man er på vei! Stor klem
Gjest Skrevet 29. desember 2009 #4 Skrevet 29. desember 2009 Hei ibla. Så ufattelig trist,føler med deg. Vet at det gjør innmari vondt selvom du ikke var lenger på vei.Tillat deg å sørge. Er lov det. Jeg har selv mistet,1 SA og 1 MA.Tenkte som deg,men det er vondt for det. Du må selv avgjøre om du vil vente på en mens eller to. Har hørt og lest at noen sier vente et par sykluser,mens andre sier prøv når du er klar.Kan ikke gi deg noe fasitsvar. Uansett ønsker jeg deg lykke til. Trøsteklem fra meg
Gjest ibla Skrevet 29. desember 2009 #5 Skrevet 29. desember 2009 Takk skal du ha. Ja jeg tror litt på det at kroppen ikke blir gravid før den er klar igjen, så tror nok vi bare ser an hva som skjer. Sist vi mistet ble jeg gravid etter 3-4 mnd, og da gikk det bra Men tror kanskje jeg vil vente på mensen slik at jeg har litt kontroll mht syklus-lengde og eggløsning osv, ellers blir jeg bare gående og håpe at alt jeg kjenner er symptomer.. Klem til deg også, håper det snart klaffer for dere
Carina har to små gull Skrevet 29. desember 2009 #6 Skrevet 29. desember 2009 Trist å høre at du mista. Mista selv i en MA for 1,5 mnd siden. Legen sa vi skulle vente 1 mens, men vi kjørte på allikevel. Jeg mente at kroppen ble gravid når den var klar for det. Ble ikke gravid og fikk tanta på besøk i forrige uke.
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 29. desember 2009 #7 Skrevet 29. desember 2009 Uff dette var veldig leit å høre ibla! Sender deg varme tanker...... og en go-klem:) Når det gjelder å prøve igjen sa min gyn at vi bør vente minst 1 mens fordi det gule legeme er veldig svakt rett etter en SA og sannsynligheten for at det på nytt går galt igjen er stor pga det (og da er det ikke noe galt med fosteret egentlig. Man er nok ekstra fruktbar rett etterpå, men hadde jeg vært deg ville jeg helelr ha ventet en syklus. Har selv opplevd 1 exu i april, gravid på ny i mai, MA i Juli, gravid på ny i oktober, SA oktober og gravid igjen nå
Blinkimom Skrevet 29. desember 2009 #8 Skrevet 29. desember 2009 Det var utrolig trist da!! Er nok vondt uansett hvor langt man er kommet Som sagt over her; tillat deg selv å sørge. Sender deg en stor klem! Håper spiren sitter snart
pusseluskan Skrevet 2. januar 2010 #9 Skrevet 2. januar 2010 Det er så trist når det går galt,selv om man er tidlig i svangerskapet,man har jo tanker om barnet som skal komme,hvordan blir fremtiden.Jeg mistet i uke 9 for 2,5 år siden.Det var så smertelig vondt. Nå har vi ei frisk og flott tulle på halvannet år og er i gang med å prøve på å få nummer to...En del mennesker bagatelliserer det å spontanabortere,det er trist.
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 2. januar 2010 #10 Skrevet 2. januar 2010 Kjempe trist og høre dere har opplevet dette flere ganger:/ Trøsteklem fra meg
Foxi Skrevet 4. januar 2010 #11 Skrevet 4. januar 2010 Hei ibla Veldig lei meg for at dere mistet. Jeg mistet selv i november, og skjønner deg veldig godt at du har det vondt - for det er vondt å miste noe man ønsker og gleder seg over, som plutselig blir revet fra oss. Men man må bare prøve og tenke på at siden du mistet så tidlig, så er det noe som "feiler" den lille. Det er noe som ikke er som det skal, og kroppen støter det fra seg. Vet det er veldig vanskelig og tenke på det. Ta godt vare på deg selv, og kos deg mye med de rundt deg Ellers ser jeg du lurer på når man kan begynne og prøve på igjen. Først og fremst når du selv føler du er klar for det, og om det lille "blødde" seg ut av seg selv så er det bare og kjøre på igjen når du er klar. Jeg fikk beskjed av jordmor da jeg var på UL etter jeg hadde mistet, at siden kroppen gjorde alt av seg selv uten noe form for utskraping, så var det bare og kjøre på når du selv er klar for det! Masse lykke til for deg og dine
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå