mamma til to blånisser :) Skrevet 29. desember 2009 #1 Skrevet 29. desember 2009 Har prøvd saltvannsdråper og morsmelk litt, men funker lite. Rhinox kan man jo kun bruke begrenset med ganger i døgnet.... huff mini får ikke til å die
Gothic Skrevet 29. desember 2009 #2 Skrevet 29. desember 2009 På lillemann måtte vi bruke saltvann og suge ren nesen etterpå, ellers fikk han ikke sove. Kan vel også bruke morsmelk.
Gjest Skrevet 29. desember 2009 #3 Skrevet 29. desember 2009 Ikke bare bruk spray eller dråper men saltvannsskyll (altså skyll med, ikke drypp med...) Bruk så nesesuger. Har du ikke så sett det på handlelisten med en gang, de har det i matvareforretninger. (Kiwi og Meny i alle fall)
mamma til to blånisser :) Skrevet 29. desember 2009 Forfatter #4 Skrevet 29. desember 2009 vi har en slik nesesuger med vakuum (slik ballong), men får ikke den til å fungere må på brio eller apoteket å kjøpe den som kalles for "jordmorsug", tror den e lettere å bruke... skyller nesen med saltvann i medisin sprøyte, men like tett
suseduse Skrevet 29. desember 2009 #5 Skrevet 29. desember 2009 vi blei anbefalt på helsestasjonen å være forsiktig med både saltvann og nesesuger. Blei anbefalt å surre en papirbit tynn (dopapir,tørkepapir etc) og ta den opp i nesen hennes ca en halv lillefinger lengde. Høres og ser groteskt ut, men gud hvor det funka! Gjenta det 3-4 ganger i hvert nesebor. De vil da nyse en del og da kommer gjerne en del ut. Ligge på maven skal også gjøre at de får ut mere.. Men dette er noe jeg ble anbefalt til mitt barn og det funka
Trollemor75 Skrevet 29. desember 2009 #6 Skrevet 29. desember 2009 Vi bruker en del saltvann, i sprayform. Bruker et fransk merke med skikkelig "kanon". Gutten begynner til og med å like det, han vet at det hjelper. Han har vært mye tett i nesen siden han var 2 mndr gammel. Jeg er ikke norsk og flyttet hit som voksen, han har ikke fått like mange antistoffer mot norske basilusker i morsmelken som andre babyer... Nesesuger brukes mest av far som synes det er moro å trekke ut busemenn. Lykke til. Det er kjipt når de er så tette, men får barnet ditt die litt, hjelper det faktisk mot nesetetthet. Amming hjalp i hvert fall mye her når han var så tett at han ikke kunne ligge på ryggen. Mageleie hjelper også. I våken tilstand.
Spente med nr 3 i vente... Skrevet 29. desember 2009 #7 Skrevet 29. desember 2009 hvor liten??? jeg tok de gjerne med i dusjen... det hjalp ihvertfall på mine... og meg selv...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå