Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

No er eg begynnt med tilvenning på grøt. Ammar men har ein stor gut på 3 mnd som treng litt meir enn pupp. Likar ikkje flaske, veit helsesøstra sa eg skulle begynne m grøt 4mnd, men tok å starta litt no eg. Starta på føremiddag med eit par t-skjeier. Kan vel ikkje vere nok galt i det? Andre som har starta tidleg m grøt? E so kjekt å begynne å gi litt anna enn pupp. Starta med ris/hvete av Nestle. E vel oki den?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det sies jo at tarmene ikke er nok utviklet til å starte med fast føde før 4 mnd.. helst vente til 6 mnd. Men vet om flere som har hatt grøtpulver i melka tidligere (laget velling) fordi babyen ikke har blitt mett av bare melk.

Min gutt er også en stor gutt og like før vi begynte med grøt (startet da han var 1 uke fra 4 mnd) ammet jeg annenhver time stort sett hele døgnet- både dag og natt.

Jeg har hørt at man helst ikke skal begynne med gluten (hvete) med en gang, men at dette bør introduseres mens man fortsatt ammer. Men har også hørt at dette ikke er så farlig. Ser jo de lager grøt med gluten fra 4 mnd alder.

Vi startet med risgrøt med banan. Den er jo glutenfri og smaker godt :) Både jeg og mini liker den :) Hehe...

Skrevet

Jeg begynte med grøt fra 3mnd.. Begynte med smaaksprøver noen dager, og nå 2 uker senere får hun ca en halv dl morgen og en halv dl kveld- og ELSKER det!!

Jeg hadde ikke nok melk til å fullamme, og måtte gi MME, men nå gir jg grøt og amming resten :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...