AussieAnette Skrevet 29. desember 2009 #1 Skrevet 29. desember 2009 Gutten min på 3 mnd klør og klør, verre den siste uken. Og han har fått hyppigere og løsere avføring. Han hadde en dag med lett feber. Ser inni munnen hans og oppe er det ingen tegn, men nede på begge sider er tannkjøttet hvitt flere plasser. Ganske store kuler utenpå tannkjøttet. Men de ligger liksom på utsiden av tannkjøttet. Er dette tenner på vei? Er det noen som har hatt hvitt tannkjøtt som ikke har fått tenner på mange mnd likevel? Håper på svar!
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 29. desember 2009 #2 Skrevet 29. desember 2009 Her fikk Lillegutt sånne hvite "striper" oppover på framsiden av tannkjøttet før tennene brøt frem. Litt vanskelig å forklare, men når han åpnet munnen, så så jeg liksom tennene på vei oppover fra bunnen av tannkjøttet som hovne, hvite striper. Trodde det var på tyggeflaten jeg skulle se dem på vei jeg, men fant jo fort ut at det var det ikke. Men nå aner jeg ikke hvor lenge de hadde vært der, for jeg kikket jo ikke etter det der før jeg fikk studert ene jenta på barselgruppa som hadde fått tenner. Da så jeg at tannkjøttet i fremkant var hvitt og mer hovnet enn der det ikke var tenner. Så da studerte jeg Lillegutt etterpå, og da oppdaget jeg det samme hos han, men lenger nede i tannkjøttet. Et par uker etterpå brøt de gjennom. Kunne da i mellomtiden se at de kom lenger og lenger oppover. Og når jeg tenker etter så hadde han hyppigere og løsere avføring noen dager i forkant før de brøt fram... Men ang kløe, så hadde Lillegutt her klødd veldig i munnen siden 3 mnd-alderen, men de to første tennene kom ikke før han var 7.5 mnd likevel..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå