Gå til innhold

Trening av overarmer!


HTC

Anbefalte innlegg

Jeg trenger total oppstramming her. Etter noen kg ekstra + minimal trening på lang tid er grevinneslenget påtrengende nære. Jeg er også genetisk betinget og min mor på 61 og min mormor på 88 har ikke pene "grevinnesleng"

 

Hva kjøper jeg av treningsvekter til hjemmebruk? Antall kg på vektene? treningsopplegg?

 

Jeg er 163 høy, veier 60 kg og har ikke trent de siste par årene. Sist tror jeg at jeg brukte 5kg vekter, er det greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Har du tenkt å kun trene overarmene? Eller er du motivert til å trene resten av kroppen også? Hvis du først skal begynne å trene, krever det ikke så mye ekstra å ta med resten av kroppen i samme slengen. Kanskje et åpenbart svar, men dersom du har mulighet til det, vil jeg anbefale deg å legge noen kroner i et medlemsskap på et treningssenter. Der får du en av instruktørene til å legge opp et treningsprogram som passer deg og dine ønsker. Hvis du ikke har mye erfaring med trening er det også en stor fordel å få en instruktør til å vise deg hvordan du skal gjøre styrkeøvelsene riktig, for å unngå skader og for å få mest utbytte av treningen.

 

Hvis hjemmetrening er det du vil satse på så er det strengt tatt ikke nødvendig med innkjøp av vekter. Du kommer langt med gode gamle grunnleggende styrkeøvelser som armhevninger, sit-ups osv. Da slipper du også å ha masse jern liggende å slenge i huset. Det kan være lurt å investere i en yogamatte eller lignende for å gjøre det litt mer behagelig å ligge på gulvet, men et teppe gjør nytten også.

 

Olympiatoppen (ja, jeg vet det høres veldig ambisiøst ut, men de vet hva de snakker om!) har masse videoklipp av forskjellige øvelser på denne linken:

 

http://olympiatoppen.no/fagavdelinger/trening/styrke/video/oevelser_for_ulike_muskelgrupper/page4015.html

 

I tillegg til styrke kommer selvfølgelig også utholdenhet, kosthold og søvn. Grevinnesleng eller ikke, kroppen har godt av å bli brukt, så stå på og kom i gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...