Gå til innhold

Baby som fiser!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 5 uker fiser MYE og er veldig urolig og grinete.

Hun har nok mye luft i magen. Hva gjør vi med dette?

Jeg prøver å få henne til å rape under ammingen, noen ganger går det fint, men andre ganger blir hun helt hysterisk og bare skriker og sparker. Det er så frustrerende og jeg gråter mye pga dette. Og så blir samboer ssint på meg fordi jeg gråter. Jeg føler dette begynner å bli en ond sirkel og vet snart ikke hva jeg skal gjøre. Han skjønner ikke hvorfor jeg er så trøtt heller. Men han er borte på jobb hele uka og kan sove om natta uten å bli forstyrret. I helgene er det stort sett jeg som er oppe med henne på natta da også. Og huset kunne sikkert falt ned uten at han hadde våkna.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Luft som kommer ut som rap er luft man har svelget, og luft som kommer ut den andre veien er gass som oppstår i magen, så det er ikke sånn at om man ikke raper så kommer det ut som fis istede. Det er jo et bra tegn at hun får luften ut, men det kan jo tenkes at det er en del luft igjen i magen som hun ikke får ut?

Prøv å drikk fenikkel te, det inneholder en del stoffer som hjelper til med å balansere magen (det gjør også karve, hjelper veldig godt mot luft i magen men smaker død..). Stoffene går over i melken din, og kan hjelpe på magen til jenta di:)

Har hørt at det skal gå an å gi ett par skjeer te til babyen også, men vet ikke hvor tidlig man kan begynne med det.

Skrevet

Forresten så høres samboeren din ut som en ganske usympatisk fyr...

Har du prøvd å sette deg ned å snakke ordentlig med han om hvordan du føler og har det? Det kan kanskje være vanskelig for ham å skjønne hvor hardt det er med en liten baby i huset, om han ikke ser det selv. Men det å bli sint på noen fordi de gråter vitner jo ikke akkurat om overveldende evne til empati...

Skrevet

Uff, stakkrs deg! Ikke som har en baby som fiser, men en mann som ikke forstår den jobben du gjør. For det er en jobb, og det er ikke en jobb du kan dra hjem klokken fire og koble av på sofaen fra, tvert i mot - det er en kontinuerlig jobb døgnet rundt!! Uff, jeg blir så sint når jeg hører slikt!! Men stå på, du gjør en fantastisk innsats for babyen din !

Når det gjelder fisingen så er det kjempebra at hun fiser mye, det betyr at det er bevegelse i luften hun har i seg. Er det muligens noe du spiser som gjør at hun får mye luft? Jeg drakk masse fennikelte, det hjalp veldig her hvertfall. Og snart begynner hun å sprelle mer og å bevege seg mer, da blir luftproblemene som regel mye bedre med en gang. Du kan også forsøke å la henne ligge på magen så mye som mulig, det hjelper på også.

Vær sterk og ikke bry deg om at mannen din er ufølsom - dette takler du fint :)

Skrevet

Hei.

For det første ville jeg filleristet mannen din litt, men der er opp til deg hehe...

Ang å fise, det gjorde lillemann her også....myyye, og var urolig og grinene spes rundt 3-6 uker, etter dette har det bare blirr bedre og bedre... han var heller ikke lett å rape, men det har kommet seg det også. Nå er han snart 3 mnd.

tror de fleste sliter litt med urolighet, magevond etc de første ukene, så jeg tror nok de vil roe seg snart.

Uansett, masse lykke til:))

Skrevet

Takk for svar :)

Jeg skal prøve å snakke med mannen, ikke sikkert det hjelper men

Jeg vet ikke om det kan være noe jeg spiser. jeg spiste pizza i går, men den var det bare kjøttdeig, ketchup, tomatpure og ost på. Null krydder. Eller så har jeg spist havregrøt til frokost to dager på rad, laget med vann. har begynt å lure på om det kan være melk hun reagerer på, men da skulle hun vært verre før kanskje.

Skrevet

Jeg har lest bøkene til hun Nylander, overlege på riksen. Hun sier det skal mye til for at mm forandrer seg etter hva mor spiser. Så hun sier, slapp av og spis hva du vil. Men kanskje ikke spise 1 kg druer elller kål en kveld liksom.

De små har mageknip, og det er HELT vanlig sier hun videre.

Som sagt, tror lille her hadde en sånn skriketopp fra 3-6 uker, da var det helt mørkt!!! Følte han enten sov, gråt eller spiste. Aldri våken og blid liksom. Men plutselig snudde det..

Alle sa til meg da, ikke spis ditt eller datt, jeg ble sprø og gav tilslutt f... og spiste alt, merket ingen forskjell på gutten. Spiser alt nå også, fra løk til kålrabistappe til pinnekjøttet :)

Skrevet

Fising og mageknip er HELT normalt i den alderen! Mine to har styrt med magen helt opp i fire-femmånedersalder. Merker at det går bedre og bedre da, men fremdeles kan gutten min på fire og en halv måned bli helt vill etter amming fordi han har fått luft i magen som han ikke får opp. Men det går over, så hold ut! Og husk at det er veldig lov å gråte i din situasjon! Ikke minst når du ikke får støtte fra den som står deg nærmest, det er så utrolig vondt! Synes det høres ut som du gjør alt riktig jeg. Og ikke stress så mye med hva du spiser. Jeg gjorde det på førstemann, men tror ikke det hjalp i det heletatt. Nå på andremann så bryr jeg meg ikke. Han er liksom urolig uansett hva jeg spiser, så da blir det bare ekstra stress hvis jeg skal tenke på det også! Lykke til, snart går det over!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...