Gå til innhold

Hvor langt er jeg på veì?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen :) er nå gravid med nr 2 men klarer ikke helt å finne ut hvor langt jeg er på vei.. dere teller jo uker + dager osv.. Første dag i siste mens var 18 oktober og da skal jeg være 10+2 dager ikke sant? Var hos gynekolog og tok ul 1 desember (6+2 iflg mens) men da måtte jeg være mindre på vei sa hun for hun kunne såvidt se graviditet. Så hvor langt er jeg da på vei?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei da blir jo det vanskelig å svare på. Det må du nesten få konstatert på en ny ul tenker jeg..

Skrevet

Hmm ikke så lett den der. Vet du når du hadde EL og har du regelmessige sykluser? UL har jo somregel rett. Det kan jo hende du har hatt litt sen EL eller at egget har festet seg litt sent. Du får jo uansett vite dette mer nøyaktig på ordinær UL i uke 17-18 ca. Skjønner at det er lenge å vente men....

Skrevet

Ut av mens er du 10+2.

Følg mens termin du, frem til ordinær UL, ba blir terminen evt. justert, og så kan du følge den.

Lyke til videre.

Skrevet

men når hun er så usikker på hvor langt hun er på vei, har hun ikke rett på en ny UL for å sjekke det da? Det trodde jeg. Blir lenge å vente til ordinær UL da :/..

Skrevet

Takk for svar folkens :).. Har veldig uregelmessing syklus, så er vanskelig å vite når jeg er blitt gravid og når egget har festet seg.. Jeg får bare følge mens termin inntil videre for å ha noe og gå etter. Skal til legen 7 januar og skal høre da om å få ny ul. Er det vanlig at fastlegen tar ul? hun gjorde ikke det i forrige svangerskap, men det er 5 år siden da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...