Gå til innhold

Folat surprise!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammne

Var på første legekontroll idag og så en liten krabat på 1,7 cm med et hjerte som slo ca 160 slag i minuttet. Fantastisk!

men det jeg skulle fortelle var dette. Legen min så at forskriftene er endret og at man nå anbefaler folat under hele svangerskapet! Jeg ble litt overrasket, for trodde jo bare det var til 12. uke. Han sa det er ganske nytt. Men at det bl. a. er forebyggende for for tidlig fødsel. Så da er det bare å fortsette med folaten da:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På den andre siden viser også en annen forskning at å ta 400 um med folat over en lenger periode øker faren for brystkreft.. Så man anbefales å ikke ta det lenger enn til uke 14............

Gratulerer forresten med et bankende hjerte

Skrevet

Hmmm det sa han ingen ting om.... Ikke så lett dette her!

Skrevet

Å så spennende!! Kan tenke meg det er en spesiell opplevelse!

Gleder meg til vi skal :)

Ang folat så er det så mange forskjellige meninger om dette.

Jeg fikk beskjed om å begynne med det når vi prøvde å bli gravide. Så jeg har tatt det i 6mnd allerede, for det var tiden det tok før det klaffet for oss..

Leste om ei (tror det var her inne?) som hadde tatt folat mot mensensmerter helt siden hun var 16...

Vanskelig å si det der...

Skrevet

men er det ikke folat i de gravid vitaminene fra lifline da å d ekan man jo ta hele svangerskape.

Skrevet

Jeg jeg har tatt folat fra jeg tok ut spiralen. Det klaffet i 3 pp for oss. Og kommer nok til å ta det i hele svangerskapet. Legen min anbefalte det. Får stole på han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...