Kengurine Skrevet 29. desember 2009 #1 Skrevet 29. desember 2009 Hei Det er meldt ganske så kaldt fremover, i Oslo-området hvertfall. Så jeg lurte på å event anskaffe en kuldemaske til H*n, 11 uker. Må jo ikke være ute så mye hver dag, men greit med litt frisk luft. Og hvertfall om kuldeperioden vedvarer slik som de sier. Jeg lurer på andres erfaringer og tips.. Prøver å ikke være hysterisk. Men jeg kjenner på meg selv også at det ikke er veldig behagelig å gå ute når det er minus 10grader og lavere. Så tenker da at det kan ikke være særlig behagelig for den lille heller. Noen som vet hvor man får kjøpt maske? Takker for tilbakemeldinger.
Luftig med nr2 på vei*Høygrav* Skrevet 29. desember 2009 #2 Skrevet 29. desember 2009 Jeg kjenner ikke til slike masker, vil bare gjøre deg oppmerksom på at om man bruker masker som dekker munn og nese danner det seg lett fukt der, og den fukten fryser til når det blir mange minusgrader... Kan føre til forfrysninger i ansiktet - og er kjempevondt!
Trollemor75 Skrevet 29. desember 2009 #3 Skrevet 29. desember 2009 Hei! Ville ikke gjort det pga fuktigheten som utvikler seg i masken. Så lenge barnet har godt med klær og ligger lunt i vognen sin, går det bra. Ville ikke gått veldig lange turer og sjekket at babyen trives underveis, men ellers la h*n venne seg til den kalde luften. Er selv oppvokst i en by der det er regnet som varmt om det er -15 om vinteren, og kan bekrefte at masker og annet tøy over munn og nese blir veldig kaldt og ukomfortabelt etter en stund. Kos dere i vinterværet! Her på Vestlandet er det varmere men ganske fuktig og litt rått, jeg savner den kalde kontinentale vinteren fra barndommen!
Gjest eelis+kian Skrevet 29. desember 2009 #4 Skrevet 29. desember 2009 Henger meg på de andre, jeg. Har du noen gang prøvd å puste inn i et tykt skjerf på kalde dager? Det blir veldig fuktig, og desto kaldere hvis det fryser. Hvis du har en sånn dyp bagvogn er det jo ganske grei temperatur nedi bagen, selv om det er kaldt i lufta. Bare bruk en god kuldekrem og kle godt på barnet, så skal det nok gå helt fint! Her hører jeg i hvert fall ingen klager, selv om vi er ute i -12 grader :-)
Soljentene:) Skrevet 29. desember 2009 #5 Skrevet 29. desember 2009 Jeg kjenner heller ikke til en slik maske, men du kan få kjøpt kuldekrem på apoteket. Og Janus har en ettersittende lue som dekker alt utenom ansiktet. Den bruker jeg under den vanlige luen. Siden babyen din ligger godt nede i vognen, og jeg regner med den ligger i en pose, hadde jeg i tillegg til det over, trukket posen litt høyt og halvveis over ansiktet. Selvfølgelig ikke ned i ansiktet, men slik at den beskytter litt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå