Gå til innhold

God barnehage å anbefale i Bergen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Vi flytter til Bergen om noen få mndr pga jobb, og må dermed søke barnehageplass uten å ha mulighet til å besøke barnehagene først. Gutten blir 1 år i februar, men skal ikke i barnehage før august 2010. Vi har ikke funnet noe sted å bo enda, men vil helst bo sentralt. Jeg skal jobbe på Kokstad, mannen vil trolig jobbe på Sandsli.

Noen som kan anbefale en god barnehage? Vi er ganske opptatt av det pedagogiske tilbudet, men vil unngå religiøse barnehager. Hvordan er dekningen, ventelistene osv? Vi fikk forståelse for at det var viktigere å søke tidlig enn å søke riktig, siden man kan endre søknaden underveis, stemmer det? Jeg er redd vi ikke får plass i det hele tatt...hva skjer da med den berømte retten til barnehageplass?

Takk for hjelpen, føler meg helt fortapt i den fremmede barnehageverden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

einerhaugen barnehage på sandsli er veldig bra, velsa vår begynte der i høst og trives kjempe godt, jeg har selv godt i den barnehage også.. vi er hvertfall veldig fornøyd..

http://www.einerhaugen.no

Skrevet

du bør søke så fort som mulig ja, siden det er søkedatoen de går etter når de tilbyr plass. Du kan omrokkere så mange ganger du vil, eller søke andre bhg, men likevel er det den første søkedatoen du har utgangspunkt i.

Hvis barnet ditt er født før 1.juli (mener det er den datoen) så er du garantert bhgplass fra august, men den plassen kan i teorien være fra hvilken som helst bhg i hele kommunen. Nå sies det visst at det er full bhgdekning i ytrebygda, men noen bhg er mer populære enn andre, så noen av de jeg har snakket med har venteliste på over 100 stk.

Det er mange pivate bhg i området - har noen av disse tilknytning til jobbene deres? Altså at dere kan komme lenger frem i køen?

Skrevet

den jeg snakket om over her e privat, tror de e full, men er ett par som skal begynne på skolen der til høsten, vi søkte til fristen å fikk plass der i august..

Skrevet

Har dere sjekket om jobbene deres har en privat barnehage til sine ansatte?

Er mangen store private barnehager i Sandsli/Kokstad området.

Skrevet

Vi har begge barnehage gjennom jobben, men bare den ene er aktuell, den andre er ikke...helt fristende...og svært liten...

Vi har i utgangspunktet lyst til å bo i sentrum men siden vi har ikke funnet bolig, kan det kanskje være lurt å søke i Ytrebygda bydel, eller?

Fryktelig vanskelig det der. Holder på med å planlegge visning og vinterferie, og så må vi ta stilling til barnehage før vi har begynnt å lete etter ny bolig! I en bydel vi kjenner ikke i det hele tatt. Angrer nesten på at jeg tok den dumme jobben. :-(

Takk for tipsen om Einerhaugen, skal sjekke den ut!

Hilsen!

Skrevet

Jeg kan anbefale Furuholtet barnehage på det varmeste, visst dere har muligheten til å få plass der. Det er Norsk Hydro/Statoil sin.

Hadde jeg fortsatt bodd i Bergen så hadde jeg både bodd i Ytrebygda bydel, og hatt barna mine i Furuholtet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...