Gå til innhold

Husmus, Lykkeli, Ella og FF

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søkefunksjonen er vel ikke akkurat verdens beste her på dib. Går kanskje an å få hjelp av web-ansvarlig. Men tviler. Good luck. Hva skal du med det forresten? Sengelektyre?

Nå spiser jeg walters mandler, midt på dagen. Skikkelig godtesyk om dagen, og måtte kjøpe meg noe både i går og onsdag kveld. Rart og irriterende, pleier ikke egentlig å være sånn. Sikkert fordi jeg har hatt for lite å gjøre. Får finne meg et nytt prosjekt eller noe.

Kjipt med halsbetennelse. Hatt det en gang selv, og da måtte jeg spytte ut mitt eget spytt. Deilig. Men fikk antibiotika jeg da, selv om de monsterpillene ikke akkurat var lette å svelge. Men jeg gikk ned tre kilo da, det husker jeg enda. Og de kom aldri på igjen. Dvs, det gjorde de jo, men ikke da.

Det kan da ikke koste 150 000 å rive opp badegulvet? Det koster jo et helt nytt stort bad. Dvs, et vennepar satt av 100 000 til oppussing av bad, og endte opp på 180 000, men de bygget til og med ut to kvadratmeter. Totalrenovering liksom. Spess.

Deler dere ikke på å løpe i skytteltrafikk i hvert fall? Tjukken har også vært en del våken de siste nettene pga forkjølelsen sin. Men det er mest barnefaren som går inn på kveldstid. For om tjukken ser mammaen sin, så skal han jo ikke sove. I natt våknet han mye og smågråt og hostet litt, men jeg gikk aldri inn. Han sov liksom samtidig. Og forrige natten gikk jeg inn og flyttet litt på ham, og da våknet han og var våken i to timer. Men det forstyrrer jo søvnen fryktelig og jeg er ganske trøtt. Våken minst en gang i timen.

Jeg har forresten kjøpt større dyne Sånn 100x140. Den sprinkelsengdyna er jo altfor liten. Ikke rart vi ikke bruker den liksom. Så nå skal det blir andre boller. Det bør det, for nå får jeg snart ikke større poser.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er så sykt godtesyk om dagen at jeg er vel ikke langt unna svangerskapsdiabetes så jeg prøver å skjerpe meg.

Her i gården er det HAN som går inn, men det skal litt til for at vi løper inn. Gråten går ofte over og da er det liksom ikke noe vits å gå inn å forstyrre for våkne innimellom gjør de jo, men trenger ikke full service liksom.

Her har vi aldri giddet å bruke dyne, den ligger i sengen, men han har den aldri over seg så om vi gidder å kjøpe større dyne med det første tviler jeg på. Eller kanskje han da vil bruke den? Det skal i hvert fall ikke være dundyne, herregud som den bråker.

Jeg får ikke ordentlig svar fra noen jeg, så nå er det like før jeg eksploderer på noen. Jeg er helt enig at det er forskjell på totalrenovering og mindre reno, men hva pokker er forskjellen liksom. Å bygge ut skjønner jeg koster, men her er det jo allerede plass til kablene, så ingenting må pigges ut.

Og et nytt badekar og toalett og vask koster jo bare noen få lapper. SÅ ikke vet jeg, jeg synes det er pokker så irriterende.

Jeg tipper vi driter i å bygge ut til 3 roms og så kliner vi heller på med nye tregulv og "nytt" bad. Det er egentlig bare flisene og badekaret jeg har et problem med. Jeg personlig driter i om det er membran og ser ikke noe overveldende grunn for å legge det heller, men...

Skrevet

Ja, veldig greit å få svar på hva feberen skyldtes, og ikke noe stort sjokk at det var halsbetennelse egentlig, med tanke på at både jeg og gubbestubb har hatt MYE mandeltull og maaange halsbetennelser i barndommen. Jeg var bare et par unna for å kvalifisere til operasjon, mens mr J fikk de fjerna. Jeg fjerna forresten de falske mandlene, uten at det hjalp nevneverdig.

Hun er forresten mye bedre idag, deilig å få tilbake den blide sprudlende jenta mi igjen. Og joda, vi deler selvsagt på skytteltrafikken, men likevel. I og med at hun skrek i gjennomsnitt hvert 10.minutt hele kvelden ble det jo en del likevel, og her eskalerer bare skrikingen hvis vi ikke kommer så da må man jo bare. Hun setter seg opp og hyler ut i halvsøvne, og slenger seg ned igjen m en gang vi kommer inn døra- men hvis vi går ut igjen m en gang våkner hun opp igjen etter to sek, så da må vi stå der litt og stryke på henne. Kunne ønske at hun eide evnen til å roe seg selv ned, og ikke trengte hjelp fra oss hele tida. Meeen, det kommer vel det også etterhvert, som det meste annet.

Begynner på jobb igjen om en uke, bare 40 % som sagt- mandager og tirsdager. Skal bli fint tror jeg, bare håper at nettene blir gode også. Over helga skal hun jo få 15 mnds-vaksina, og den kan være ganske ille har jeg hørt, så jeg venter i spenning.

Ang varmekabler så har jeg ikke peiling, virker ikke deres? Her var det heldigvis bare termostaten som var røket, og det kunne enkelt fikses, så ble ikke noe opphugging av gulv og greier heldigvis. Men på badet nede er det fortsatt bare lunka, så kanskje svigerfar kan ta en titt på dem neste gang- forhåpentligvis er det noe m termostaten der også.

Skrevet

Jajaja, hva gjør man ikke på en fredagskveld når en har barn? En jobber og maler treskap.

Joda, vårt gulv fungerer i beste velgående, men jeg vil rive det opp og legge membran og nye fliser. Jeg synes det er en gigantisk forskjell på et bad til 150.000 for "samme jobb". Det er det jeg prøver å få hodet mitt rundt. Men nå ser det ut som vi går for nytt gulv og sovesofa. Jaja....

Jeg har FULL tro på at det som selger en leilighet er KUN det på overflaten, ergo, jeg tipper at med nytt gulv og en innspurt i dekoreringen, så kan vi få litt for leiligheten. MEN, vi selger ikke før han har fått seg en jobb og det er jo i hvert fall et år til.

Prompen skal få 15 mnd i begynnelsen av februar, han har jo ikke hatt noen bivirkninger av noen av vaksinene, så det skal bli spennende, jeg tipper han får en eller annen form for reaksjon av denne.

I dag kjøpte jeg forresten hans første par sko, han satt seg ned og gråt. Det var ikke noe gøy. Og så snakket vi med pappa på telefonen i det en hyene gikk forbi. Sånn er livet på Serengeti, han klarte ikke helt å leve seg inn i mitt renovasjonsprosjekt. Så rart.

I morgen skal Prompen sove borte for første gang og jeg har IKKE noe lyst... Det må jo gå bra?

Skrevet

Tjukken likte heller ikke skoene til å begynne med, men nå elsker han dem. Går å henter de hele tiden og flytter de fra bord til bord mens han synger. Gøy å ta på også. Nå sover han ute i vogn, for etter barnehagestart er det plutselig det som er stas. I går sov han to og en halv time i OTH'en og jeg var imponert. Takk barnehage.

Ellers har jeg fått svar på elektrikerspørsmålene våre. Man MÅ gjøre elektrikerarbeide gjennom et firma. Det er et absolutt krav. Kommer eltilsynet så krever de et papir på hva som er gjort, og hvem som har gjort det. Samme med forsikring. Alt av svart arbeid som elektrikere gjør gjøres gjennom firmaet. Men de skriver da eventuelt en time i stedet for ti. F.eks. Skal de gjøre jobb for seg selv, så må de også gjøre det gjennom firma. Strenge greier.

Til tross for forkjølelse og hoste så sover tjukken som et gull om natten. Ikke en lyd før halv ni i morges. Vi hadde barnevakt i går og var hos et vennepar og spiste middag og røkte vannpipe med epletobakk. Skikkelig deilig. De har vært i midtøsten og tatt med seg stæsj hjem. Veldig mildt og smaker te. Og barnefaren var så gull og malte biblioteket i går, så på fredag blir det IKEA-tur, og nå skal det opp plenty med bokhyller, skrivebord og en lesekrok. Blir så koselig atte.

Onsdag til fredag skal vi forresten til Ski på kurs. Det er vel ikke så langt unna deg løkkers. Tenkte kanskje at vi kunne tatt en tur innom, sånn på kveldstid, men det er ganske tett program, så jeg tror i så fall vi må se det an. Om vi slipper unna liksom. Skal jo være middag og sosialt på kvelden, og vet ikke helt hva som er "obligatorisk": Så kan eventuelt sende melding.

Skrevet

Nei, det er jo ikke langt unna i det hele tatt- koselig hvis dere tar dere en tur=) Du har jo nummeret mitt, så bare å plinge på evt!

Igår var det den O-store rydde og vaske dagen, idag var det babybesøk av folk fra barselgruppa. Det jeg synes er litt underlig er at flisa ikke er noe særlig interessert i andre barn, akkurat som om hun synes de er litt kjedelige. Men det er vel bare sånn det er på den alderen der kanskje.

Og det er helt utrolig, men sant- flisa sov helt til kl 13 (jeg gjentar kl ETT!!!) både idag og igår. La seg kl 21.15 og sov i ett strekk til kl 13!! Ny rekord, og tror nok hun tar igjen litt av det tapte den siste uka. Så idag ble det null blund- håper at natten blir like bra som den forrige.

Her kjører vi fortsatt Stonz, ser ingen grunn til å bytte de ut riktig enda- hun løper jo så fort avgårde m de ute, full fart og null problem. Tenker at jeg skal kjøpe et par lette sommersko til henne utpå våren, inntil da blir det nok Stonz for alle penga.

Jeg er helt enig i at det er overflaten som selger en leilighet, men når det er sagt sies det jo også at man ikke bør legge for mye inn i oppussing heller, for det er ikke alltid at taksten øker tilsvarende. Men det kan vel kanskje uansett hjelpe på å presse budene litt oppover, hvis man treffer de rette kjøperne.

Skrevet

Første natt hjemmefra gikk fantastisk, for begge parter. Han skulle absolutt ikke hjem da jeg hentet han, men men. Neste helg blir same procedure, da skal stuen til pers. Må sette inn støtet nå før far i huset kommer hjem om to uker.

Skrevet

Derfor du fikk vært så effektiv idag ja, var en imponerende skryteliste inne på FB idag må jeg si! Flink er du, med mage og greier! Selv sitter jeg her med ballongmagen min og er småkvalm og slæpp, virker som kveldskvalmen er på vei, bare håper at den ikke eskalerer. Også har jeg fiksa tråd til oss på FB nå, den O store private tråd med stor P;)

Skrevet

Åh, jeg merker jeg ikke helt klarer å forholde meg til to tråder, men vi prøver. Hvis ikke freken svarer snart så er hun ute av varmen for godt snart! Så det så!

Jeg er veldig opphengt i at du er gravid for tiden, hvordan gjør du det med permisjonen? Får du permisjonspenger nå som du har vært i ulønnet permisjon så lenge?

Skrevet

Jadda, den tråden har jeg ikke sett. Så ikke glem at jeg jobber og eksisterer.

Stonz ja. Det må jo ha vært et av mine gigantiske bomkjøp. I tillegg til manducaen. Har vel brukt begge tingene kanskje tre ganger. Burde kjøpt stonzene i en størrelse mindre, så kunne jeg brukt de på neste barn som vindtette sokker. Men de er jo for store for babyer, og med en gang jeg kjøpte dem begynte tjukken og gå. Og han har god støtte i vinterskoene sine. Tror ikke sånne stonz fungerer så godt i barnehagen altså. Og som bløder så skal han ha skikkelig støtte på ankler! Viktig. Bom bom bom.

Hva annet skulle jeg kommentere tro? Jaaa, sove til ett, det er jo galskap. Det blir jo som om tjukken skulle sovet til elleve. Da hadde jeg blitt forundret. Men, jeg må si at jeg syns det er deilig å legge han en time tidligere enn før. Og nå har vi jo ikke akkurat noe valg, i og med at han må jo opp for å gå i barnehage. Men jeg nyter kveldsroen, det må jeg si.

Har dere tenkt å være hjemme med begge to samtidig? Det fremstår for meg som et lite mareritt. Jeg husker da tjukken var nyfødt, og jeg tenkte at jeg aldri kunne ha to barn. Det var jo ikke mye annet man fikk gjort bortsett fra å amme, skifte bleie og bysse og bære.

Jeg nyter forresten å ha litt god økonomi. Det må jeg si. Uten problemer å kunne betale alt som renner inn av rare regninger nå som vi bor i hus. Og til og med spare i bøtter og spann. Jeg tipper pipen får en annen lyd når vi skal leie inn en arkitekt som skal se på løsninger for utbygging/garasje. Så får nyte og spare så lenge det varer tenker jeg. Og så er jeg forresten utrolig takknemlig for at jeg får hele lønna utbetalt i permisjonen. Gjett hvem som ikke skal ha åtti prosent liksom. Jeg tipper at neste gang blir det 100 % lønn, og ca ti måneder permisjon på meg. Og så tar pappaen sin fedrekvote, samt ulønnet permisjon slik at det blir barnehagestart mellom 14-18 mnd. Hvis det kunne interessere noen.

Skrevet

Åh, jeg er så ordentlig umotivert for ikke å jobbe i dag. Jobbe hjemme er ikke hva det var gitt.

Ella, du er heldig som har et hus, jeg lever og ånder i missunnelse av alt det andre har. Kanskje jeg bør slutte med det, lite kledelig.

Jeg er også misunnelig på alle de som har faste jobber og får utbetalt det overskytende over 6 G. Det er en skam. Men men, sånn er frilanstilværelsen. Jeg vurderer fortsatt ny og kjedelig jobb et annet sted, men hva i huleste skulle det ha vært?

Jeg må jo i hvert fall tjene like bra, hvis ikke bedre samt at det skal være faglig morsomt og utfordrende. Film kanskje? Hm.

Jeg er så drittlei av å tenke på mulige bøløsninger her, at snart blir vel ingenting gjort igjen tenker jeg og nå kjøper jeg bil snart for hvordan skal man ellers få kjøpt seg maling?

Her om dagen lurte jeg på hva det er vi ikke betaler for jeg synes vi hadde litt for mye penger om dagen, og dermed så datt det ned irriterende regninger for kringkastingsavgiften som jeg ikke har fått på mange år (grrrr), og tilsynelatende gamle og ubetalte regninger fra bilpoolen som jeg ikke ante eksisterte. Mer grrrr.

Stonz er noe dritt, det er jeg helt enig i, og nå som han går er de fullstendig ubrukelige. Jeg er glad vi fikk våre for kjøpe de ville jeg aldri gjøre igjen.

Jeg håper Prompen får barnehageplass fra mai, jeg ser ikke helt for meg å være hjemme med to samtidig, men heldigvis er det i mai og da har far i huset ferie, så sånn sett kommer de første månedene til å gå greit. Det var bare det hersens ekstra soverom eller ikke, men nok om det...

Skrevet

hehe, så artig at noens beste kjøp kan være andres dårligste! Manducaen har vi brukt mye, og kommer nok til å bruke enda mer med andremann. Og jeg skjønner ikke disse problemene m Stonza- her løper hun og går som bare rakkern med dem, de detter aldri av eller noe.

Her skal flisa i barnehage fra august (hvis vi ikke får deltidsplass før den tid), og nye babyen kommer jo evt ikke før slutten av september. Kommer nok til å ha henne hjemme noen dager innimellom, men hadde nok ikke orka å to hjemme hver dag. Kommer nok til å bruke Manducaen mye- putte lillebaby oppi der mens jeg fikser ting m flisa, husarbeid osv.

Permisjonspenger blir ikke noe problem, jeg har jo bare vært i ulønnet perm i drøye 2 mnd og skal jobbe 40 % i 6 mnd fremover. Fra august begynner jeg i ny jobb, på en annen skole- 100 % stilling antakeligvis, så da skal beregningsgrunnlaget mitt bli 100% lønn. Fine greier:D Engasjementet mitt på min nåværende skole utgår jo i juli nå i år- siden eleven nå går i 3.klasse, men siden jeg er ansatt i en 100% fast stilling i kommunen har de et ansvar for å skaffe meg en annen tilsvarende jobb på en annen skole. Ganske kjekt, spes siden jeg bare rekker å jobbe i noen få uker på den nye jobben før permisjonen evt starter.

Ellers så var vi på 15 mnds kontroll idag, og jeg må si at jeg ble gledelig overrasket over helsestasjonen her ute på landet. Det var jo så rolig og trivelig der- bare noen få barn, og personale hadde god tid til å prate, levende lys på bordet og i det hele tatt. Det var andre boller det enn samlebånd-stasjonen på Sagene, med 20 stellematter og travle folk på jobb. Flisa hadde lagt på seg hele 500 g siden sist og veier nå 8,8 kg, 79 cm lang. Fortsatt slank m andre ord, det var en 7 mnd gammel gutt der som var mye lengre og større hehe. Vaksina var litt vondere enn de forrige, men hun har vært fin i formen hittil. Eneste var at man kunne oppleve litt feber og utslett om en ukes tid ca, så vi får se hva som skjer da.

Flisa har forresten fått gode manerer og holder seg for munnen når hun hoster, og så har hun faktisk begynt å gjemme seg litt unna når hun skal bæsje. Typisk bak kjøkkenbordet eller bak hylla i gangen, litt flau på en måte. Så i forrige uke begynte vi litt med pottetrening så smått, bare for å venne henne til det liksom. Eller dvs vi har en sånn do-ring som hun sitter på oppå doen. Foreløpig ingen resultater, men hun synes det er stas å sitte der oppe på doen akkurat som oss voksne. Har som mål å få henne bleiefri til 2-årsdagen, og siden jeg er hjemme m henne denne våren er det greit å begynne allerede nå. Ikke alltid like lett å drive m slikt no i barnehagen, så hvorfor ikke.

Skrevet

Satser på at vi får bedre bruk for manducaen senere. Tjukken har aldri vært begeistret for å bli båret i sele eller sjal. Ikke da han var liten heller. Så planen min med et eventuelt barn nummer to er å ikke planlegge noe som helst. Hehe. Ta det som det kommer.

Stonzene er jo så tynne. Må jo kjenne enhver stein eller isklump man springer på tenker jeg. Nei, jeg skjønner ikke hva slags rart barn du har som kan like dem.

Tjukken holder seg også for munnen når han hoster. Dvs, ikke alltid, men ofte. Faren gjorde det for et par dager siden, og da hermer vi selvfølgelig. Og gjemmer seg når han går på do. Blir veldig rolig og forsvinner. Og hvis jeg vil være i fred på sofaen med avisen så kan jeg true med å skifte bleie;) Og han har begynt å spare bæsjen til han kommer hjem fra barnehagen. Takk for det liksom. Ellers trives han visst mer og mer der. Ingen grining og fullt kjør. Bra.

Har ingen planer om bleieslutt her, tenker sommeren før han blir tre er sikkert fint å prøve. Men lykke til.

Skrevet

Tja, de fikser det jo i Kina siden bleiene er så dyre der. Der er de avvent ved ettårsalderen (?). Nei, det gidder jeg ikke å styre med før han selv begynner å mislike bleia.

Men er det bare jeg som er tjukk i huet? Får du ikke da bare det beløpet du har tjent på 40 %? Du får jo bare det du har tjent i snitt de 6 siste mnd som utbetaling, så at du har jobbet er jo fint, men det blir jo ikke så mye da? Eller har jeg misforstått?

Jeg er veldig fornøyd med at jeg fikk forlenget kontrakten min før de visste at jeg var gravid. Overhodet ikke sleipt. Og jeg hadde sikkert fått den forlenget allikevel, bare jeg som er paranoid av natur.

Kan noen fortelle meg at jeg MÅ jobbe imorgen og IKKE dra på Sandvika storsenter for å se etter altfor dyrt stuebord som knapt kan kalles det?

Hvor har de fine barnelamper forresten, vet dere? Til taket altså.

Og ser dere på 4 stjernes middag? Jeg er helt hekta, og det eneste norske tv programmet jeg ser på. Og så driver det svigermor til vanvidd siden det er på norsk.

Skrevet

Fordi jeg har en fast stilling og ikke jobber på timebasis, er det siste lønning som teller, og siden siste lønning er på 100 % skal det bli beregningsgrunnlaget. Ihvertfall ifølge folka på NAV, har hørt m to forskjellige kontorer nå. Eneste unntaket er hvis den nye lønna er vesentlig høyere enn gjennomsnittet av de tre siste åra, og akkurat det tror jeg ikke skal bli noe problem. Men skal dobbeltsjekke og trippelsjekke, og for alt jeg vet kan det jo hende at vi får en bhg-plass iløpet av våren og at jeg derfor går opp i stillingsprosent igjen litt før sommern.

Jeg digger også 4-stjernes middag, og humret godt av Tommy Sharif sine makeløse middagskunster for et par uker siden. Er det MULIG liksom??

Skrevet

Ja, jeg er rimelig sikker på at du får fastlønna di. Skal ikke være noe problem det. Tror det kan være litt andre regler når du jobber som vikar og når det er NAV som betaler lønna di direkte. Når du jobber i stat og kommune er det rimelig greit altså.

Jeg ser også 4-stjerners middag, hvis det er det som går på tvnorge. Veldig moro. Liker veldig godt å lage mat selv, spesielt til gjester, så lenge jeg har masser av tid og masser av penger. Vi hadde en middagsklubb da jeg bodde i Oslo (strengt tatt ikke oslo de siste årene, men) og da var det stor stas hver gang. Minst tre retter og gode viner. Jeg så en Barolo på polet på fredag, som jeg ikke har sett før, og som jeg har lyst å prøve meg på. Et par hundre lapper, men det er jo egentlig ingenting i forhold til det man betaler på restaurant. Misunnelige noen?;)

Slutt og shopp husmus. Tenk langsiktig og spar pengene. Så har du plutselig en enebolig i Maridalen innenfor rekkevidde. Jeg var forresten på salg på lørdag. Jeg er aldri på salg med vilje, for jeg hater mye mennesker i butikkene og fullstendig kaos. Men var innom et kjøpesenter og gikk innom en herrebutikk. Fikk to jeans, to hettegensere og to t-skjorter til min kjære ektemann for 700 kroner. Opprinnelig pris nærmere 3000. Gjett hvem som ble fornøyd og overrasket. Og så er jeg veldig glad han ikke kjører sånne stunt på meg. Men kjekt med en mann med god smak og en kropp som er lett å kle.

Skrevet

Slutte å shoppe, fra deg?? Nå har jeg aldri hørt på makan...

Nå som jeg har oppdaget shopping i USA også :D

Vi har fortsatt ikke stuebord, så noen elementære ting må vi ha synes jeg. Jeg savner leiligheten i Bogstadveien, den var koselig og ferdig innredet. Og mugg i vinduene. Jaja.

Jeg er jo null opphengt i vin så Barolo vet jeg fint lite hva er. Champis for alle penga.

Skrevet

Ja, jeg shopper da ikke lamper til 5000? Ærlig talt.

Hadde jeg hatt pengene, så greit nok. Liker fine ting. Men så har jeg en drøm om å bygge ut og skikkelig pusse opp innenfor et femårsperspektiv, så jeg tenker at greit nok. Da får stua mi heller se ut som en IKEA-katalog nå mens barna er små og sparebehovet er stort.

Skrevet

Uenig. Bortkastede penger å kjøpe på Ikea når du allikevel må kjøpe noe nytt om 1-5 år. Da har du jo betalt "dobbelt" for den samme tingen?

Men jeg er enig, en lampe til 5000 kroner er for drøyt. Jeg har en maks på 2000 og selv det synes jeg er for mye, men jeg gidder ikke å ha Ikea lamper, de har ikke NOE som er fint. Så det. Kanskje jeg kjøper en lampe fra Pottery Barn og får den gjort om.

Og jeg er drittlei av raping på 60 år gamle kvinner, hva faen er det for noe? Og kan jeg kommentere det?

Skrevet

Ikea har ikke fine lamper nei. Så det har jeg også brukt en del penger på. Men tror nok at mange av møblene min skal vare lenger enn fem år. Problemet mitt er at jeg går jo ganske fort lei. Tør derfor ikke kjøpe en spisetue til 40 000. Eller 30 000 for den saks skyld. Men så har jeg tenkt at jeg kan lete etter "perler" sånn sakte men sikkert og supplere med det, og vips, om tjue år har jeg en perfekt stue med massevis av skatter. Men ett sted må man begynne. Så bare vær uenig du.

VIKTIG SPØRSMÅL: Har dere helt sluttet med mme? Her gir vi fortsatt en flaske ved legging. Og den liker han veldig godt. Slik at når jeg fikk en lys ide om at det skulle vi ikke gi pga hoste, så pekte han opp på hylla si og smatta. Og den kampen gadd jeg ikke ta der og da. Han hoster tross alt ikke på natten. Men jeg burde kanskje ta den likevel? MME er vel ikke akkurat genialt for tennene etter tannbørsten. Men jeg hadde helst håpet at han skulle avvenne seg selv, sånn som han har gjort med alt annet.

Mamma og pappa raper forresten støtt og stadig. Fiser også. Men så er vi de typen menneskene. Og de er ikke seksti enda heller. Vi blir fullstendig slapp i ringen rundt hverandre, men så oppfører vi oss ordentlig blant folk. Og du er vel folk?

Skrevet

Joda, jeg er jo ikke fremmed for kroppslige lyder, men det blir liksom meg og ektemannen i mellom. Det er like før jeg spør henne.

Spisestue til 40.000? Det hørtes veldig bygdenorge ut. Nei vettu hva. Jeg har absolutt maks grense på 10.000 for bord, men da skal det være jævlig fint. Nå har vel vi litt utradisjonell stil, hvis en kan kalle rustic/chic sti utradisjonell (er vel heller motsatt kanskje).

Her får vi flaske på morgenen, han elsker den, han står og hopper i sengen etter den og blir dritdeppa om han ikke får den, så det fortsetter vi med. Det er sant at de får mer slim av det og dermed mer hoste, men nå gir vi ikke på kvelden, så. Jeg tenker som deg, han har avvent seg med alt selv, så han gjør nok det med denne og.

Og hvor morsomt synes deres det er å kaste ting på gulvet? Her flyr maten veggimellom når han ikke er særlig sulten lenger. Drittirriterende for han gjør det bare for moro. Det går vel over det som alt annet.

Nei, nå gidder jeg ikke å jobbe mer for i dag, nå vil jeg på Ikea.

Skrevet

Hæ? Er lampe til 5000 for ille dyrt? Lampa vår over spisestuen kosta 5000 opprinnelig, men pga 30 % salg fikk vi den for 3500. Fine greier, men hadde nok uansett kjøpt den selvom den var på fullpris. Er jo en engangsinvestering, og ikke noe jeg skal bytte ut hvert 5. år liksom.

Her kaster vi også maten på gulvet når man er mett- hun ser meg dypt inn i øynene, kaster maten ned, jeg sier "neeei" og hun får det tristeste stakkars-meg uttrykket i ansiktet, veeldig teatralsk og hun tørker liksom vekk en usynlig tåre under øyet samtidig. Snodige greier.

MME har vi slutta m for lenge sida, men hun får vanligvis to flasker lettmelk om dagen. En til lunsj og en før legging og tannpuss (tannpussen tar vi bare i senga etter at flaska er fortært). Men nå som hun hoster så fælt har vi droppa kveldsflaska, for å minske slimet, så nå får hun bare litt vann-eplejuice blanding istedet. Funker det også.

Jeg ELSKER salg, men det vet dere jo fra før av, og fikk idag en hilsen fra Angkor Wat, 35 pluss og strålende sol. Sightseeing og badeliv, boooooring (snøft snøft- misunnelig, jeg?)

Skrevet

Jeg tror bare ikke at den lampen til 5000 er en engangsinvestering. Slik jeg ser det er ikke møbler engangsinvesteringer. Ever. Jeg blir for fort lei, eller så flytter vi plutselig til utlandet.

Jeg har sett flotte lysekroner på Chicas og venner på Majorstuen til 2500, så jeg tror ikke man MÅ betale blodpris.

Jeg skulle ønske jeg var mer økonomisk av meg og har nok en ting eller to å lære av deg, men salg hater jeg. Jeg liker å få ting biligere, men alt det folkemaset, neitakk.

Nå tror jeg det blir mye bestiling fra USA og Canada fremover, da sparer man i hvert fall noen kroner der.

Nå har vi forresten klart oss uten middagsglass i over en uke, men det spørs hva som skjer når far i huset kommer hjem og skal gi han middag. Tipper han tyr til glass umiddelbart. Dessverre.

Skrevet

Hmm, ja her var det jo livat. Da antar jeg at jeg har tusen innlegg å lese på facebook, eller så er dere jo helt sløve blitt?

Skrevet

Jaja, da var man på jobb igjen. Det ble en litt tøff start på dagen, siden flisa klikka i vinkel da hun oppdaget at mamma var borte og pappa lå ved siden av henne istedet- hun hyler seg jo helt grønn og blå og hva gjør man da liksom?? Synes d er så utrolig rart, for han legger henne jo hver kveld og tar henne ofte ved småoppvåkninger iløpet av kvelden, men akkurat om natta er det visst ikke like greit. What to do????? Hun hylte jo helt til hun kasta opp stakkar, men mr J tok henne over i vogna og gjorde alt han kunne for å roe henne, nei ikke noe moro for noen av oss dette her.

Tenkte ang fødselen husmus, kan det ikke skyldes trangt bekken at hodet ikke fester seg/ kommer ned? Ble det tatt røntgen av bekkenet i ettertid? Kjipe greier uansett, men JM kan sikkert komme m noen fornuftige råd vil jeg tro- og det viktigste er jo tross alt at ungen kommer seg ut, på den ene eller andre måten:p Har forresten tatt hcg-blodprøve idag for å sjekke statusen der inne, synes det var litt rart at jeg var kvalm i fire dager, for så å være helt bra igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...