LilleBjella Skrevet 17. januar 2010 #51 Skrevet 17. januar 2010 Når du selger må du fylle ut en egenerklæring. Der må du si om det er gjort arbeid på badet, kjøkkenet, gulv, kledning, osv de siste fem årene. Så du må si om det er gjort av en fagmann eller om det er gjort ved hjelp av egeninnats. Og så signere. Blir det en sak utav et, og du har løyet, så sliter du for å si det sånn. Det beste er å si det som det er. I dette huset er det gjort masse egeninnsats. Men om svart arbeid går som egeninnsats eller som fagmann det vet jeg ikke. Jeg kommer garantert ikke til å bimme igjen. Og en sånn skremselshistorie om en salamiskive er garantert bare bløff. Noen som er ute etter å skremme. Koser meg forresten skikkelig i sofaen etter utdrikningslaget i morgen. Håper guttene mine snart kommer hjem fra svigerfamiliebesøk. Savner tjukken.
husmus &2 Skrevet 17. januar 2010 Forfatter #52 Skrevet 17. januar 2010 Så da må vi bare bli her mer enn 5 år da. Hehe. Nå er jeg faktisk inne på tanken med at vi sover på sovesofa, tanken er ikke fristene for å si det sånn, men jeg er ikke forelsket i åpen kjøkkenløsning heller. Sukk....Gjør vi det blir vi nok her lenger, gjør vi det ikke vil vi fort ut og det er jo heller ingen dans på roser. Teite håndverkere, men jeg tror rett og slett det er safest å gå hvitt, så får det heller bli dobbelt så dyrt.... Og i dag har jeg shoppet 200 år gammelt trekabinett som jeg jeg skal ødelegge og male hvitt. Perfekt for oppbevaring av dvd´er. Jeg må handle alt nå som barnefaren ikke vil ha. Neste helg skal katt og barn bort og stuen males. Jeg kan male når jeg er gravid kan jeg ikke? Ikke oljemaling kanskje, men Sense burde vel funke greit?
LilleBjella Skrevet 17. januar 2010 #53 Skrevet 17. januar 2010 Selvfølgelig kan du male. I forhold til barnehage og soving, så må tjukken vekkes. Men det virker ikke som om det plager han nevneverdig, han er blid og fornøyd. Han leveres i åtte-tiden, men spiser frokost i barnehagen. Så han vekkes halv åtte. Blir jo ikke akkurat morgenkos. Men jeg syns ikke morgenen er så veldig kos uansett, bare når jeg er alene og kan skikkelig spise leeenge og nyte kaffekoppen. Nå orker jeg snart ikke mer Haiti-nyheter altså, jeg blir nervevrak av mindre. Jeg har i hvertfall bidratt min del, og håper virkelig at flest mulig gjør det samme. Nå er det snart pizza take away på gang. Namnam.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 17. januar 2010 #54 Skrevet 17. januar 2010 Jeg tror faktisk salami-historien er sann. Hun postet den jo på alle forumene, og forklarte om blodprøvetaking av barnet og prøve fra salamipakka. Hvorfor skal man egentlig tulle om sånt? Jaja, uansett blir det ikke noe salami på meg, for jeg husker enda hvor UTROLIG godt det smakte med salami i månedene etter fødselen- verdt å vente på mao=) Ellers er jeg oppblåst så det holder, og har en nyydelig liten ballongmage allerede, ser ut som jeg er 4 mnd på vei. Helgen har vært av det rolige slaget- jeg har shoppet litt ymse på salg, pluss hamstret bleier på Kiwi. Det er jo så billig det tilbudet deres nå at det nærmest er en glede å kjøpe bleier (for en gangs skyld). Vi er fortsatt på str 4 hehe, gjelder å skyndte seg sakte:p Ellers er pære en stor favoritt for tida (pæ som hun kaller det), og brokkoli. Gulerot og blomkål er æsj, og eple er sånn passe. Sliter m å få i henne en skikkelig porsjon frukt/ grønt daglig, for som regel spiser hun kanskje 2-3 små brokkolitopper før de flyr veggimellom. Er jeg heldig spiser hun en hel eplebåt- ikke mye m andre ord. Hva med gutta boys? Jeg var ganske bekymra for dette med evt problemer som kunne dukke opp i etterkant av overtakelsen av leiligheten vår, eierskifte-forsikring osv, men det tror jeg det var null vits i. Jeg ringte ihvertfall forsikringsselskapet vårt (vi hadde tegnet sånn boligkjøpsforsikr) da varmekablene på kjøkkenet røk her tidligere i høst, men der var det lite hjelp å hente gitt. Sålenge man kjøper en brukt bolig (som selges "som den er"), måtte man bare påberegne en del utgifter til slike ting, og for å kunne benytte oss av forsikringa måtte skaden være av et STORT omfang (en viss prosent av kjøpssummen, husker ikke helt- men ganske store summer ihvertfall). SÅ jeg vet ikke jeg. Jeg hadde ihvertfall inntrykk av at det skulle være strengere enn d det faktisk var..
husmus &2 Skrevet 19. januar 2010 Forfatter #55 Skrevet 19. januar 2010 Så grenseløst irriterende å skrive et laaangt innlegg og så forsvant det ut i intet. Hva sa jeg ? Jo, Sense kan jeg vel alltids bruke, men oljemaling?? Det er vel ikke greit? Og trenger man å bruke oljemaling tro på treskap? Kanskje man kan bruke vanlig maling nå til dags? Drikker deres saft? Her drikkes store mengder i stedet for vann. Nå har vi forresten endelig meldt oss inn i kolonihagene, noen år for sent, men. Så får vi vel en hytte om 10 år da. De skal åpne for helårs der og det er litt koselig. Sikkert hyggelig sted å feire jul, hvis det er snø. hehe. Boligkjøpsforsikring er ikke noe vits, det er bare penger ut av vinduet, hvis du krav på noe så går det gjennom eierskifteforsikringen uansett. Men det skal nok litt til, jeg har fullstendig angst for varmekablene våre, å rive opp badegulvet er vel det dyreste du kan gjøre så. Jeg tror vi går for fullstendig hvitt arbeid, det er for mange mystiske råd fra andre til at jeg ser noe særlig vits i å utsette oss selv for potensiell konstruksjonsfeil i millionklassen. Da det er sagt så er søren meg ikke dette en billig affære og det er fristende å bare kjøpe en sovesofa til oss på stuen i i stedet. Men hvor skal babyen sove da? Det går jo liksom ikke det heller....Prompen sover tungt, men sover han så tungt? Vi må nok men grøss, det blir jo i hvert fall 100.000. Ellers, Prompen elsker å kaste ting på gulvet nå, moro. Jeg tenker at hvis Tjukken reagerer sånn i barnehagen så gjør nok Prompen det og, de har jo relativt lik personlighet, stille og forsiktig. Jaja, nå skal vi inn å vekke svigermor så mor kan jobbe hjemme.
LilleBjella Skrevet 19. januar 2010 #56 Skrevet 19. januar 2010 Tja. Jeg ville kanskje bare kjøpt en sovesofa og heller prøvd å spare penger og funnet meg noe nytt og større? Hvis jeg ikke egentlig hadde hatt råd altså. Jeg har utrolig mange planer for huset vårt. Utbygging, garasje, bytte vinduer, bytte dører, rive opp gulv og legge varmekabler (og da må gulvene først støpes om, eller så koster det 1000 kroner per kvadratmeter for en varmematte), walk-in-closet, vindu på bad. You name it. Men kjøkken først da. Og da tror jeg vi bytter dører nede i samme slengen. Har ganske fine dører i skikkelig heltre, trehvite. Ganske lyse og fine. Men de passer jo ikke. Men sånn vil det sikkert alltid bli i et gammelt hus. Rare i størrelsen er de også. Men den døra inn til stua i sånn blyglass, den måå ut. Passer ikke med brun, lilla, oransje og grønne glass i stua mi. Men vi må bare begynne å spare. Er jo litt gøy også da. Blir liksom et artig prosjekt de derre husgreiene. På nippet til å bestille ferietur til danmark i sommer. Feriesenter med badeland og lekeland og rett i nærheten av legoland og løveparken. Med noen andre vennepar. 11 000 for overnatting i en uke. Er ikke det galskap, eller er det bare jeg som er vant med billige ferier utenom sesong? Så kommer båten i tillegg, det blir vel en tre lapper. Puh. Syns det var mye for en uke. Men. Vi var ikke på ferie i fjor, og jeg vil ha en uke ferie som er skikkelig gøy for tjukken og oss. Vi bor da som naboer til de andre og kan kose oss i hagen på kvelden etter barna har lagt seg. Får vel bare hive oss i det. Tjukken drikker ikke saft. Vann som regel, men hvis han ser at jeg har noe annet i glasset mitt, så blir det bråk. Men jeg drikker ikke saft. Men gjerne brus. Så jeg smugdrikker på kjøkkenet eller bruker kaffekopp. Litt alkis-tendenser. I går hadde han spist en stor porsjon havregrøt i barnehagen, samt bare skiver til lunsj og etter frukten. GJENNOMBRUDD! Pluss at han spiste torsk med oss til middag. Ville ikke ha middagsglass, men gomlet nedpå med torsk og potetmos. Enig i at boligkjøperforsikring er lureri. Og om ikke den andre parten har eierskifte, så dekkes man da av den helt vanlige kjøpsloven. Man kjøper som det er, greit nok, men det skal ikke være betydelige mangler osv. Så det er bare tull. Forsikringsselskapene er ganske flinke til å finne måter å tjene penger på. Åååh, kan man forsikre seg mot det ja, ja det mååå vi jo gjøre, at vi ikke har tenkt på det før. Du kan fint male ja. I hvert fall med sense. Jeg malte med vanlig vannbasert maling da jeg var gravid. Oljemaling er lurt å holde seg borte fra sikkert. Tipper fosteret tar mer skade av en fem minutters spasertur i storbyen på en kald og forurenset vinterdag.
husmus &2 Skrevet 19. januar 2010 Forfatter #57 Skrevet 19. januar 2010 Jeg merker at jeg skulle gjerne hatt huset ditt! Det er så utrolig mye jeg har lyst til å gjøre men hvor mye vits er det i denne leilgheten? Jeg synes jo interiør er det morsomste i hele verden, så det er jo greit nok. Kanskje det er bedre å legge nye gulv rett og slett og så heller overleve på sofaen, det går jo men.... La oss si at barn nr 2 kan flytte inn til prompen når det er 6 mnd. Kanskje før? Og kanskje vi heller skal kjøpe en bil? Mulighetene er mange.... Hvor i Danmark? Skagen? Vi lurer fælt på hva vi skal gjøre i sommer, mulighetene er mange, men så føler jeg ikke helt for å foregripe begivenhetene før den lille er født, så bestilling må vi vente med og da skjærer det seg fort.... Gikk ikke du på gravide yoga? Hvor var det, på Strømmen? Jeg har forsåvidt friskt i minne da de sprayet en gang i uken på øya i Malaysia med insektsmiddel. Det var nok ti ganger verre enn noe annet. Da jeg spurte legene der om det ristet de bare på hodet og sa at en bytur er verre, så gudene vet. Kanskje jeg skal tørre oljemaling? Med maske og vidt åpent vindu? Prompen blir satt bort, så han er det ingen fare med. Her spiser Prompen merkelig nok alt det han får om dagen, i går hadde han en merkelig blanding av reker, poteter og erter (æsj) og det gikk ned gitt. Nei, nå MÅ jeg jobbe litt.
LilleBjella Skrevet 19. januar 2010 #58 Skrevet 19. januar 2010 Gravidyoga var kjempebra! Jeg ble utmerket i rygg og skuldre og nakke med en gang. Helt genialt. Også veldig nyttig i forhold til en fødsel, men hvis du skal ha planlagt keisersnitt så slipper du forhåpentligvis unna rier. Anbefaler det uansett. Godt å få en time på gulvet også en gang i uka. Var på lillestrøm forresten. Tjukken har forresten begynt å vise et voldsomt temperament. Det er helt krise hvis han ikke får lov til noe han vil vil vil. Litt redd han skal denge hodet i gulvet av all sin kraft. Ellers syns jeg det er morsomt å se han åle seg rundt på gulvet i sinne. Prøver å ikke vise det. Løsningen er vel bare å overse anfallene? Jeg har funnet ut at om jeg bruker mye energi på å avlede oppmerksomheten på noe annet, så gir jeg bare næring til sinnet. Om vi later som ingenting så går det fortere over. I går drev han å klorte oss i ansiktet mens han så litt sint ut. Han har tydeligvis skjønt hvordan han skal få en reaksjon ut av oss. Kan selvfølgelig bli slitsomt i lengden, men jeg syns det er moro å se at han utvikler seg. Heller litt sinne en langvarig gråt man ikke aner hva kommer av.
husmus &2 Skrevet 19. januar 2010 Forfatter #59 Skrevet 19. januar 2010 Oi, det var nesten bra du sa! I dag fikk jeg nemlig to ørefiker av Prompen helt uten grunn da jeg kledde på han. Han er jo verdens enkleste å kle på, så da han snudde seg og ga meg to på rappen ble jeg så paff at jeg ikke reagerte i det hele tatt. Jeg tror kanskje det er tingen. Det hender han tar tak i armen min og biter hvis han er skikkelig sinna, men ørefiker synes jeg var litt tidlig. Han er sikkert irritert fordi svigermor er her han og. Fortalte jeg at jeg tok henne med på Frogner i helgen og hun spyttet på gaten to ganger? Jeg trodde jeg skulle dø. Jeg er møkklei og vurderer seriøst å ta fri tre uker så jeg kan sende henne hjem nå. Hun er nok like lei hun for koselig er jeg ikke. Så synd at det var på Lillestrøm. Hadde håpet det var et i byen jeg ikke hadde oppdaget. Majorstuen blir for titak å dra når jeg egentlig skal andre veien. Hm, kanskje jeg skal ta en telefon til HS å høre om de vet om noen, alternativt så kan jeg forsøke å overtalte NormaJean til å begynne med meg, da er det litt lettere å komme i gang.
LilleBjella Skrevet 19. januar 2010 #60 Skrevet 19. januar 2010 Hvem i himmelens navn er Norma Jean? Du henger ikke med spøkelser vel? Må da finnes noe yoga-alternativer der du bor. Er det ikke en elixia der? De store sentrene har ofte sånne gravid og barselskurs, som alle kan gå på. Verdt å prøve? Du er kanskje til og med medlem? Tjukken ga mormora si en ørefik. Stakar. Hun er jo litt fornærmet siden det er morfar som er favoritten, selv om det er hun som gir all sjokoladen og det meste av stellet. Men han foretrekker likevel den store, grå bamsen. Da han så han i sommer etter han kom hjem fra to uker i spania, begynte han å gråte. Så ut som en sølvrev som hadde blitt glemt under grillelementet i stekeovnen. Men så har han tydeligvis vokst på ham. Anyways. Og når vi spør hvor mormor er, så peker tjukken på morfar. Så jeg tror ikke hun satte pris på ørefiken. Fy for en slem gutt jeg har. Savner du barnefaren en smule? Du er kanskje ikke en av disse gravide som blir desperat kåte. Det bør du kanskje være glad for som har en mann i eksil.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 19. januar 2010 #61 Skrevet 19. januar 2010 Fader altså. Nå har flisa blitt syk igjen- nesten 40 i feber ikveld. Men ikke noen andre symptomer, såvidt jeg kan se ihvertfall. Så hmmmm, hva er dette da mon tro?? Får se det an iløpet av morgendagen, for merker at jeg ikke liker høy feber uten andre synlige symptomer, unntatt slapphet da. For første gang på lenge ville hun ligge stille på brystet mitt og bare kooose, og da er det som regel fare på ferde. Her er appelsinjuice (sånn ekte vare) utblandet m litt vann en stor slager, og får hun det istedet for bare vann drikker hun dobbelt så mye. Men vann har heldigvis blitt litt mer populært i det siste det også, så det går da fremover. Jeg synes dere bare skal selge hele leiligheten husmus og flytte ut hit på landet som oss. Da får dere en 3-roms til samme pris og bhg-plass på dagen. Og ang togbilletter så har vi funnet ut at siden det nå har kommet upersonlige mnds-kort får vi halvert transportutgiftene våre nå som jeg skal jobbe 40 %, for da kan vi bare dele mnds-kortet mellom oss. Praktisk! NormaJean er jo en habil dibber, og apropos så snakket jeg m Freken her om dagen og hun lurte på om vi ikke kunne flytte over på FB istedet. Så, skal vi svitsje over? Samme for meg. Forøvrig er mine kjære foreldre atter en gang på ferie i Asia nå- denne gangen er det en 2 ukers rundtur i Vietnam-Laos-Kambotsja med lokal kjentmann som personlig guide. Trenger jeg å nevne at jeg er en SMULE misunnelig??
husmus &2 Skrevet 20. januar 2010 Forfatter #62 Skrevet 20. januar 2010 Good morning. Jeg er lykkelig fordi jeg fikk Prompen til å sove en time ekstra i dag morges, så nå sitter jeg her fornøyd med appelsin juice og frokost og Prompen sitter med brødskivene sine og puslespillet sitt. Kan deres legge puslespill? De store med knotter? Det kan mitt vidunderbarn. Sikkert smartere enn deres. Ja, siden Ella ikke vet hvem det er så får det bare være, uansett så skal vi lære å strikke i dag fordi vi skal bli habile husmødre. Jeg synes også vi skal flytte på landet, men jeg synes vi skal kjøpe et sveitserhus. Jeg angrer litt på at vi ikke kjøpte på Eidsvoll, men det er en tanke for langt.... Jeg tror tror tror kanskje vi bør holde ut her et år. Når jeg tenker på den leiligheten vil holdt på å kjøpe i Damstredet som kun var en to roms hvor de hadde TO barn, så ja, hvorfor ikke. Hadde leiligheten vært en leilighet vi VET vi ville ha blitt i 30 år til, så kanskje ja, men det er kanskje ikke verdt det når vi ser på en maks tid på 3 år. Kanskje vi legger på gulv i stedet da... Jeg har foreslått FB før jeg, men da ville dere jo ikke så! Samme for meg, har ikke så voldsomt behov for at andre skal ha tilgang til tråden vår så det er jo helt greit det. Og, eh, upersonlige månedskort har eksistert i mange år! Jeg tror vi skal kjøpe bil jeg, så kan mannen kjøre til Ås i stedet og bruke månedskortpengene på et billån i stedet. Men jeg vil fortsatt ha Toyota Rav4 og ingen annen... Så rart at Flisa ikke har noen andre symptomer?? Jeg har null peiling på barnesykdommer fordi her har vi hatt tre (?) forkjølelser hvorav en var lungebetennelse, så... Men hvordan går det med graviditeten? Blitt kvalm enda? Koselig det at vi skal dele en permisjon til
LilleBjella Skrevet 20. januar 2010 #63 Skrevet 20. januar 2010 Tjukken er også syk! Den luringen. En uke frisk og så på an igjen. Litt snue under nesen i går ettermiddag, og plutselig seriøs hosting fra senga etter leggetid. Potte tett i nesen. Og nærmere 39 i feber i morges. Jeg rømte til jobb, barnefarens tur til å være hjemme. Jeg skulle jo egentlig kost meg hjemme med hjemmekontor og kaffekoppen min i dag, men dengang ei. Så må sikkert ta en dag i morgen. Crap. Jeg ser for meg et grusomt år i år, sånn sykdomsmessig. Tjukken var forkjølet sånn med to måneders mellomrom de første åtte månedene ca, men siden sommer har han ikke vært noe syk eller forkjølet. Så kom 2010 og barnehagestart. All sympati til dere Lykkers, det er fælt. I natt så sendte jeg barnefaren på eget soverom, lukket døra og dyttet i ørepropper. Men i natt måjeg til pers selv. FB er helt greit, men da blir det en god del mindre innspill fra meg. Det er kanskje like greit. For oss alle. Hadde vært greit med litt privatliv. Jeg hadde i hvert fall ikke giddet å fortelle om noen graviditet f.eks. her nå, for alt jeg vet sitter masse mennesker som jeg faktisk kjenner og "spionerer" på meg. Tjukken kan pusle ja.Han kan også lage lydene som puslebrukkene lager (om det er dyr eller biler, spiller ingen rolle), og peke på de riktige brikkene. Meget avansert.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 20. januar 2010 #64 Skrevet 20. januar 2010 Natten forløp forholdsvis greit, selvfølgelig litt urolig søvn og gråting, men hun fikk en ekstra paracet midtveis og med samsoving fikk vi begge sovet lenge, helt til 11.30 faktisk. Nesten 15 timers natt mao, et tydelig bevis på at hun er litt slapp ja. Fortsatt høy feber idag også gitt. Hva kan det vææære?? Og jauda, vet at upersonlige mndskort har vært lenge i Oslo, men her på landet er det noe nytt som kom m Flexus-systemet. Uansett veldig praktisk! Ang graviditeten så valgte jeg å fortelle om det her inne såpass tidlig nettopp fordi det er et baby/ sv.skapsforum, og de folkene jeg kjenner her inne kan godt få vite om det allerede, null stress. Jeg tenkte egentlig å vente noen uker m å fortelle det, men så kjente jeg litt mer på det og fant ut at siden jeg er så lite stresse ang SA osv denne gangen, så hvorfor ikke egentlig. Det er jo bare stas, og skulle noe skje er det greit å ha noen å snakke med om det. Andre venner av meg eller folk i familien henger jo ikke her inne uansett, og de aner jo heller ikke hva nicket mitt er, så det. Og tja, formen er egentlig veldig fin den, foreløpig ikke kvalm, kjenner bare noen kvalmebyger som kommer sigende innimellom, men de pleier å gå like fort over som de kommer. Men magan har blåst seg skikkelig opp, det måtte faktisk dokumenteres igår for det er jo helt sprøtt, bilde på profilen min hvis dere vil se (på siste side)
LilleBjella Skrevet 20. januar 2010 #65 Skrevet 20. januar 2010 Skikkelig mage ja. Ubehagelig? Livmoren på den tiden er vel godt plantet nedi der en plass, så det må jo bare være mest luft og sånn? Eller er hamburgerne på landet farlig gode, hoho? Dette er jo en utmerket plass å fortelle om graviditeter ja. For all del. Bare det at jeg har kjent igjen et par bekjente her inne. Som har fortalt ting i innlegg, og så har jeg over tid lagt sammen to og to. Blant annet moren til min brors samboer. Har fått vite et par ting der jeg helst ikke burde visst. Tjukken er visst i grei form i dag. Kanskje det er sånn natthostegreier? Har flisa hatt den fjerde barnesykdommen?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 20. januar 2010 #66 Skrevet 20. januar 2010 Ja, hun hadde den jo i høst, det er det som er så rart. Holder en liten knapp på urinveisinfeksjon, men vi skulle visst vente et par dager ifølge fattern, se det an litt. Liker ikke å se ting an!! heheh, magen ja- det er jo bare luft såklart, fosteret er jo bare noen få mm foreløpig. Ble skikkelig oppblåst sist også, er visst et vanlig symptom. Men hamburgere er det ihvertfall ikke, ser på bilder fra jula nå og der var det lite mage å se gitt. Bra det da ihvertfall:D
husmus &2 Skrevet 20. januar 2010 Forfatter #67 Skrevet 20. januar 2010 Mindre innspill fra deg? Hvorfor vil det være mindre innspill fra deg på facebook? Jeg har ingen planer om å ha en "tråd" der for alle å se. Nei, nå må jeg strikke litt.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 20. januar 2010 #68 Skrevet 20. januar 2010 Tingen er vel den at Ella ikke har tilgang til FB på jobb, mens Freken ikke har tilgang til dib hjemme? En tap-tap situasjon mao, så ikke vet jeg hva vi skal gjøre. For min del kan vi som sagt svitsje over til FB, jeg har tilgang til begge deler. 40,2 i feber nå og super-pjusk liten flis stakkar. Har kjøpt inn urinprøve-pose, så skal forsøke å få tatt en prøve av henne imorgen tidlig. Meeen, det blir nok IKKE lett gitt...Ikke noe moro dette:(
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2010 #69 Skrevet 20. januar 2010 Er dere gærne, dere kan jo ikke flytte tråden deres til FB. Det betyr jo at jeg må få meg et eget liv og ikke kan late som jeg er en del av gjengen deres ;-) Seriøst, har spionert siden dere startet med trådene. Huff, patetiske meg, kanskje jeg bare har godt av at dere forsvinner Glenn Close
LilleBjella Skrevet 20. januar 2010 #70 Skrevet 20. januar 2010 Haha. Gøy. Fantastisk at mitt dølle hverdagsliv kan være underholdning for andre. Ja, ikke tilgang til facebook på jobb rett og slett. Uhørt og umoderne, men jeg gidder ikke å gå til sak for å det liksom. Nå er klokken ti over halv leggetid og har endelig fått tid til å åpne pc'en for å dibbe hjemmefra. Men for all del, vi kan godt flytte til fjesboka og ende denne epoken. I dag har jeg vært på europris og shoppet masse sånne store esker til leker og sånn. Og balje til klesvask. Så nå er det orden. Har ryddet vekk alle babyleken og sortert resten. Og så har jeg jammen meg tørket støv og vasket gulv, samt fått inn litt nye lys og tulipaner gitt. Jeg er flink! Kjøpte til og med en litt sånn Georg Jensen aktig lysestake. Kopi er kanskje rette ordet. Ganske fin. Interiør fra europris, kan det bli bedre? Håper på en frisk tjukken i morgen, slik at jeg kan putte han i barnehagen og fokusere på meg selv og mine egne arbeidsoppgaver. Hosten er forresten ganske ganske ganske mye bedre. Nesten ikke hostet siden han sovnet. Guddi.
husmus &2 Skrevet 20. januar 2010 Forfatter #71 Skrevet 20. januar 2010 Jeg har verdens største flaske med Efedrin i kjøleskapet og de siste dagene har han fått litt fordi han fikk en innmari stygg hoste. Virker som den er på vei bort. Noe annet stort og stygt vi har fått i hus er en stor feit edderkopp i mitt nye treskap. Så jeg har beordret svigermor til å sitte mordervakt. Jeg har også vært på Maxbo i kveld med brodern og kjøpt maling for 1500 kroner. Herregud så dyrt. Og så måtte jeg trøstekjøpe meg et skinn fra Home& Cottage og til 700 så her i gården har vi ikke spart noen penger i dag. Nå har jeg vondt i hånden av strikking, men det går fremover gitt. Planen er å slå Norma Jean ned i støvlene å bli ferdig med mitt vidunderteppe før hennes. Revolusjonerende ide: Hva med to tråder? En her og en på FB til ære for Freken? Jeg har faktisk vurdert å lete opp ALLE trådene våre en dag for å lagre de, men så mye har jeg ikke rukket å kjede meg enda til å gjøre det. Stakkars Flisa og stakkars mamma, ikke gøy når de er så syke uten en åpenbar grunn.... Kan du ikke ta henne til Dr. D da og få henne sjekket med litt blodprøver osv? Dakar. Har jeg nevnt at jeg vil ha sveitserhus?
LilleBjella Skrevet 21. januar 2010 #72 Skrevet 21. januar 2010 God ide Så kan vi være litt mer private på fb og litt mer snikk snakk her. Til ære for meg som har et dibbe-behov i arbeidstiden. Driver å pløyer gjennom en 68-siders rapport som er ganske spennende, men er så tettpakka av info at jeg leser to sider og må ha pause. Blir vel ferdig neste uke. Sendte tjukken i barnehagen i dag. Stakar. Men han har jo ikke feber og hoster ikke. Litt snørrete og hes. Veldig vanskelig å vurdere. Kan jo gå fint mens de er hjemme, mens det er for slitsomt å barnehagen. Men jeg har hjemmekontor og kan stikke opp hvis de mener han burde være hjemme i stedet. Har vært så mye sykedager og innkjøringsdager siden jul, at jeg kan jo telle på en hånd hvor mange dager jeg har jobbet. Det bygger seg opp gitt. Nå fikk jeg veldig lyst til å strikke. Jeg strikket jo på meg senebetennelser i fleng da jeg gikk gravid, men etter at tjukken kom var det slutt. Det var jo ikke akkurat rolig og bedagelig spedbarnstid. Kanskje jeg tar det opp ved en eventuell ny voksende mage. Snakket faktisk med barnefaren i går om at det nok sannsynligvis holder med to småttiser. Så får det eventuelt bli en liten attpåklatt når jeg blir førti og har glemt hvor slitsomt det var med småbarn. Eller noe sånt. Tror faktisk ikke jeg har energi og kapasitet til å ha mer enn to.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 21. januar 2010 #73 Skrevet 21. januar 2010 hmm..tror ikke jeg orker å skrive dobbelt opp, både FB og dib. Men jeg kan jo f.eks bare kopiere over innleggene våre til FB en gang i uka eller to, også kan man skrive inn litt mer "private" ting i tillegg hvis man vil..? Freken sa ihvertfall at hun nok ikke kom til å være sånn kjempeaktiv inne på FB heller, så tror kanskje at det kunne funka greit? Her har feberen sunket litt, men var oppe i 40.3 i natt, og temmelig urolig søvn m mye gråt. Nå er det urinprøve på gang, men hun vil jo ikke tisse!!! Håper det kommer litt snart.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 21. januar 2010 #74 Skrevet 21. januar 2010 Jaja, så var det altså halsbetennelse gitt- men siden det er virus kan vi dessverre ikke få penicillin.....sukk, sååå typisk. Fortsatt høy feber ikveld, men synes hun virket ihvertfall litt piggere enn igår så det går forhåpentligvis rette veien i det minste. Leeei, SÅ lei av urolig søvn nå, gjør jo ikke annet enn å fly i skytteltrafikk mellom soverommet og sofaen:(
husmus &2 Skrevet 22. januar 2010 Forfatter #75 Skrevet 22. januar 2010 Da vet dere i hvert fall hva det er og slipper akkurat DEN bekymringen. Men helt enig, ikke noe kult å løpe i skytteltrafikk. Ikke så ofte vi trenger det her i gården, men når det står på er det ikke noe moro. Håper hun blir bedre snart. Jeg ser ikke helt problemet med fb vs her, så for meg er det det samme, jeg gjør det folket gjør. Jeg har tid til begge selvom jeg har altor mye å gjøre går det stort sett i strikking om dagen. Jobben må vike for det. Hvordan skal jeg klare å finne alle våre gamle tråder? Helt tilbake til den første? For ambisiøst? Og kan noen fortelle meg hvorfor det koster 25000 svart å rive opp badegulvet og legge nye varmekabler mens det koster 150.000 å gjøre det samme hvitt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå