Gå til innhold

Husmus, Lykkeli, Ella og FF

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei skulle jeg hatt dagmamma skulle jeg kjent henne meget godt fra før. Det florerer jo av uhyggelige historier. Og alle er ikke grusomme, men det er jo en grunn til at barnehagetantene har en utdanning. Og det har faktisk alle våre. Godt og vite. De har ikke bare bestemt seg for å ta en unge eller to inn i hjemme sitt for å tjene noen ekstra slanter. Men det finnes helt sikkert ypperlige dagmammaer, min egen mor var en av dem i mange år. Men så skal det også sies at min egen lillebror holdt på å sette fyr på en jevnaldrende liten gutt en gang, så trygt er det i hvert fall ikke.

Slitsomt med utdrikningslag gitt. Da er det godt å komme hjem til en solstråle av en gutt, som løper rundt og er helt turbo. Han sover 14-timers netter og nå som han legges syv, sover han til ni. Det betyr jo at han blir vekket et par timer for tidlig når han skal i barnehagen, men jeg syns ikke jeg kan legge han klokka fem heller. Han får heller sove lenger på dagen og ta det igjen i helgene. Det kan jeg like!

Nå er sofaen på vask. Kjøkkenoppbussing er booket til himmelspretten, så nå må jeg bare smøre meg med tålmodighet. Neste prosjekt er å male biblioteket og få inn ordentlig med bokhyller og arbeidsbord. Skal bli så fint så. Om man bare dreit penger så hadde jo alt vært tipp topp.

På tirsdag kommer Freken på te. Jeg skal hilse.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøkkenoppussing? Fortell mer! Må jeg sjekke bloggen din?

Har jeg nevnt at jeg er lei av svigermor?

Skrevet

Tror nok dessverre ikke at man har noen garantier på hvordan barnepasser virkelig er, uansett om det er dagmamma eller bhg-ansatte. For å si det sånn, så har jeg hørt like mange skrekkhistorier om bhg-assistenter som sitter i mobilen halve dagen og lar ungene leke alene ute, som jeg har hørt skrekkhistorier fra dagmammaer rundt omkring;)

Men såklart, de aller fleste barnehager er jo gode, på samme måte som en dagmamma kan være vel så bra- hvis man finner den riktige=) Hvis vi bestemmer oss for dagmamma skal det såklart være en erfaren dame, med gode referanser. Men vi får nå se hva det blir til, mest sannsynlig blir det nok barnehage vil jeg tro- kanskje familiebhg med 4 barn per "avdeling". Eneste som er så kjipt m første halvår i barnehage er all sykdommen- hører jo fra venninner om sammenhengende sykdom hele høsten omtrent.

Og ang høyde- flisa er nok ganske gjennomsnittlig vil jeg tro- men jenter er jo generelt noe kortere enn gutter på den alderen der. Hun har ihvertfall alltid ligget på den midterste kurven på høydeskjemaet, men nederst på vekt. Slank mao. Lenge siden vi har vært på kontroll nå forresten, ser virkelig IKKE frem til den beryktede 15 mnds-vaksina.

Husmus- har faktisk glemt hva dere skulle fikse der oppe på haugen- var det åpen kjøkkenløsning og ekstra soverom?

Ang stimulans hjemme, så stresser jeg ikke videre med det. Det er jo som du sier ikke mye som er nødvendig når de enda er så små- da er det aller viktigste trygge rammer og tilknytning (visstnok, ifølge ekspertene ihvertfall). Tror mange foreldre nå til dags har en litt feil oppfatning om at barn er små voksne, som trenger konstant stimulering og sosialisering for å trives..

Av ting vi gjør her hjemme, så har jeg prøvd litt "kunstneriske" aktiviteter med henne, som fingermaling og plastelina, men det funker egentlig ganske dårlig foreløpig- hun er for liten rett og slett til å få noe ut av det. Så det blir mest leking, puslespill, lese bok, snakke sammen- telle litt, putte i putteboks, snakke om farger osv. Og masse sang og musikk. Hun virkelig ELSKER musikk- så nå går Barnas Viser CDene døgnet rundt omtrent:p Sosial trening får hun ved besøk av andre barn, pluss litt åpen bhg etterhvert. Så - null stress:D

Skrevet

Slappe mennesker finnes overalt. Fordelen med barnehage er at det er kontrollerte former. Og forhåpentligvis så vil en slapp barnehageansatt bli fanget opp av de andre.

Kjøkkenoppussing ja. Hva er det å si om det egentlig. Vi må få utnyttet kjøkkenet i større grad, med mest mulig benkeplass og skaper. Så da river vi ned hyttkjøkkenet og setter opp et landig hvitt profilert kjøkken, med vitrineskap og det hele. Nytt gulv må legges, vegger og panel males, og kanskje skal vi legge varmekuvler i gulvet. Spørs om vi gidder det på kjøkkenet, må høre om priser osv. Så må det ordnes en del elektrisk. Alt nede er på samme sikringen og den går daglig. Nye kurser og endringer i sikringsskapet. Men det er jo fire måneder til, så imellomtiden blir det oppussing av bibliotek/kontor. Og nei, bloggen er ikke-eksisterende.

Tjukken overrasket meg i går. Pekte på TV, yoghurt, melk osv, uten at vi noensinne har gjort det før. Han vet mer enn jeg trodde gitt. Og snuser fornøyd hver gang han ser en blomst. De lukter jo så godt må vite.

I dag er første dag jeg er på jobb mens pappa leverer og henter i barnehagen. Skuuuuummelt. Men tror det går bra.

Skrevet

Jeg får prompen til å hente ting til meg allerede så klart de forstår masse!

Hvor mye koster det å legge nye kurser? Elektriker er den eneste yrkesgruppen jeg ikke har hatt på besøk enda! Men jeg lurer voldsomt på hvordan vi skal gjøre det, vi kan gjøre det nå, men hvor i huleste skal vi bo? Og ikke stoler jeg på de heller. Det blir sikkert mye dyrere enn det må fordi jeg er lett å lure. Kan ikke si jeg ser frem til det. Nok om det, det MÅ gjøres.

Jeg vil og bo i hus, kanskje vi heller skal selge her å kjøpe noe annet? Akk ja, nå må vi komme oss til "dagmammaen".

Skrevet

Noen avdelinger er nok dessverre preget av latskap hos alle mann som jobber der, men det gjelder jo kun et fåtall bhg. De aller fleste som jobber med barn er heldigvis glade nok i jobben sin og barna til at de gjør en skikkelig innsats med de små.

Her spiste vi brødskive med skje idag- flisa er veldig opptatt av å spise selv for tida, og da spesielt med skje. Hun er også veldig fan av kanel, men da hun krevde å få "nel" på skiva også satt jeg foten ned. Får holde med kanel på grøten gitt. Kan ikke tenke meg at kanel og leverpostei er noe særlig digg kombinasjon heller så.

Kake er forresten også blitt veeeldig poppis iløpet av jula, så igår ble hun superhappy da hun fikk smake litt av mutterns bursdagsbløtkake-- hun sier "kake" og klapper seg fornøyd på magen=)

Her er det også altfor mye på samme kurs, så vi skal få bytta ut hele sikringsskapet med et nytt skap m automatsikringer istedet for de gamle manuelle. Pris aner jeg ikke, men heldigvis har svigerfar en fortid som elektriker, så han skal fikse det neste gang han er på besøk her. Er ganske mye jobb, så greit å slippe å betale for det:D

Ellers lite nytt, bortsett fra at vi har hatt noen trøblete netter i det siste pga hjørnetenner som er på vei- og jeg sier bare HERRE. Verste tannpinen vi har opplevd til nå, verre enn jekslene til og med. Men hun får da Paracet, og det hjelper ihvertfall litt. Lille klarinett har forresten vært på besøk her idag, og hun fikk både en og to og tre koser av ivrig og gjestmild liten flis:)

Skrevet

Tror ikke det er så dyrt, vi byttet et helt hus og det ble 30.000.

Jeg vil ha soverommet mitt nå! Jeg har store planer for innredningen, men orker ikke veien ditt. Bla bla blah!

Jeg trenger noen håndverkere jeg VET jeg kan stole på, hvorfor kjenner jeg ingen sånne?

Prompen var hos bestefar i dag og storkoste seg og ville ikke gå så neste helg skal han overnatte. På tide nå.

Her er det ingen lyder ved tenner, selv jeksler. Veldig rart...

Skrevet

Natt til i går var preget av spying. Herman spydde flere ganger i senga og vi var oppe hele natten for å duske, bytte pysjer, skifte på senga, vaske sengeklær og bamser og hele sulamitten. I går var tjukken heldigvis i fin fin form, men måtte ha han hjemme fra barnehagen. Så da lå jeg i sofaen og rugget i fosterstilling, mens barnefaren var på jobb. Han kom imidlertid hjem igjen ganske blek om nebbet. Ble et par omgager spy og mageknip på oss også. Men nattesøvn gjorde susen og myyye bedre i dag. Men det er andre gang på halvannen uke? Rettferdig? Neppe. Nå gidder jeg ikke mer og flytter ut hvis det skjer igjen. I dag er tjukken tilbake i barnehagen (de har heldigvis en 24timers karantene og ikke 48) og jeg har hjemmekontor. Fantastisk.

Jeg har jo en "onkel" som skal ordne kjøkkenet for oss, og muligvis en annen "onkel" som skal ordne det elektriske. Onkel i gåseteng fordi de enten er fraskilte eller nykommere. Dynamisk familie med andre ord. Men jeg er litt usikker på dette med å fikse det elektriske anlegget svart. Hva hvis noe skjer. F.eks. din svigerfar da, som har fortid som elektriker. Det kan jo hende han gjør en feil som i verste fall gjør at huset brenner ned. Hva gjør man da. Dekker forsikringer sånt? Neppe tenker jeg. Min elektriker jobber med dette til daglig, men jeg er likevel skeptisk. Hvis jeg har noe å klage på, kan det bli dyrt å få rettet det opp. Kjøkkenet driter jeg i, for alternativet er at vi skulle satt det opp selv, og siden han gjør dette hver dag antar jeg at han uansett gjør en bedre jobb enn meg og herr ti tommeltotter. Ka dokk trur? Skummelt? Vi kommer uansett til å betale for jobben. Er jo ikke svigerfar, og de kommer langveisfra for å gjøre jobben. Vil de skal tjene litt på det. Men antar at vi får materiale til innkjøpspris, så billigere blir det vel uansett.

Skrevet

For å si det sånn, elektrikeren er den eneste vi tar over bordet. Det er for dumt og for blindt ikke å gjøre det. Nå må jeg jobbe videre.

Skrevet

Altså, for å si det sånn- svigerfar har jo selvfølgelig et fagbrev som fortsatt er gyldig, så han ER jo elektriker selv om han ikke jobber som det lenger. Og da burde vel forsikringen dekke en evt feil? Jaja, ikke vet jeg, vi skal ihvertfall ikke ta noen sjanser eller gjøre noe ulovlig når det gjelder slike ting, så får snakke litt mer med ham om det. Jeg stoler ihvertfall 100 % på ham, han er dyktig og nøyaktig- og siden hobbyen hans er oppussing av hus og fiksing av elektriske ting tror jeg vi kan ta det helt m ro når det gjelder kvaliteten på det han gjør ihvertfall.

Kjipt med spying, her hostes det fortsatt til det spys til tider, men som regel svelger hun det unna igjen og jeg slipper vasking og styr. Hvis ikke hosten blir bedre snart skal vi prøve Efedrin, men litt redd for den mulige hyperaktive bivirkningen, flisa har nok energi som det er synes jeg. Ble prompen hyper?

Ellers - flisa har knukket koden på stereoanlegget inne på stua nå, så det første hun gjør hver morgen når vi kommer opp i 2.etg er å løpe bort til stereoen og skru på Barnas Viser og smile fornøyd. Synger ai-ai-ai- ah ha haha og bæ-bæ med stor iver. Heldigvis er det tre CDer og forholdsvis koselige og behagelige sanger å høre på, så blir ikke helt koko når samme sangen kommer for hundreogførtiende gang :P

Skrevet

Jeg blir helt gal av dette oppussingsprosjektet. Hadde en kar her i dag og da fikk jeg et HELT annet tilbud enn hva jeg har fått før. Halvparten av prisen. Dette er også den eneste fagpersonen jeg har hatt her inne som jeg også har fått referert, så sånn sett burde jeg jo være tryggere på han.

Prompen ble faktisk ikke hyper i det hele tatt, så her går det helt fint og gi den til han midt på natten. Noe jeg gjorde i går siden ha har blitt forkjøla. Akk ja.

Skrevet

Min mann er jo også faglært elektriker. Jeg tenker bare at det er jo strengt tatt ikke lovlig å gjøre arbeid svart. Og hvor mye har man egentlig tenkt å gjøre gratis? Da skal vel jobben være verdt under så og så mye, slik at det kan anses som en vennetjeneste? Jeg trooor det er ganske strengt regulert. Og så vet jeg ikke om en forsikring dekker jobb som er gjort svart. Eller gratis for den saks skyld. For da kan jo jeg betale min mann og om det eventuelt skulle skje noe kan vi bare si at han gjorde det som en vennetjeneste. Men det vet forhåpentligvis din svigerfar. I morgen er det opp halv seks, så vurderer å finne senga snart. Snork.

Skrevet

Ja, jeg får høre mer m svigerfar, for sånne ting har jeg lite peil på. Og tror dere ikke at varmekablene nede på badet har tatt kvelden nå også, jooooda. Eller, de virker, men bare såvidt. Pisslunkne selv om de står på max. Skjønner ingenting, for mener bestemt at de var mye varmere tidligere i høst. Aaarg, altså, jeg hater kaldt gulv på badet!

Men peisen vår her oppe i stua- den funker som bare pokker! Blir faktisk nesten litt FOR varmt, selvom vi bare fyrer noen få kubber iløpet av kvelden. Det er visst litt sånn kakkelovn-aktig inni der, med noen rør som gjør at varmen bevares lengre el no. Effektivt som bare det, så hvis dere vil ha ovn som gir mye varme er Contura-ovn tingen!

Tror jeg skal sitte oppe litt lenger ikveld jeg gitt, for skal vel ikke opp før nærmere halv ti imorgen tipper jeg, hehe:D

Skrevet

Jeg blir rett og slett gal av svigermor så nå er det en desperat kamp med å komme seg til London i helgen. Jeg har jo hatt et par håndverkere hjemme hos oss for å få et tilbud og i går hadde vi en på besøk som var blitt refert til meg av en kollega som hun har brukt masse og er veldig veldig fornøyd med. Så jeg forteller henne at jeg kunne tenke meg å bruke han og hun mistror jo folk og fe på grensen til det ekstreme, så hennes kommentar var at det var jo ikke noe å stole på, for hun som har referert han får jo da selvsagt rabatter av han til hennes neste renovasjon. Kun derfor har hun anbefalt han, i følge min svigermor. Da gadd jeg ikke å snakke med henne mer- Er det mulig å tro at ALLE er ute etter å ta deg?

Jaja. Ellers så begynner jeg å bli himla gravid nå, det var da voldsomt til mage i kun uke 24. Eller er jeg uke 23? Denne gangen klarer jeg ikke helt å følge med....

Her har vi på en radiator på kjøkkenet. Heia sentralfyring som er gratis. Og heia varme leiligheter. Jeg skulle gjerne ha skrudd av den radiatoren, men den sitter fast.

Skrevet

hehe. Apropos stor mage, kommer jeg snart vaggende etter husmus! Eller snart og snart Albertine Blom, fikk positiv test nå på søndag, så er jo ikke 5 uker engang:p Det klaffa på første forsøk denne gangen også gitt, så hvis frøet klorer seg fast blir det ny baby i slutten av september og ganske nøyaktig 2 år i mellom. Helt perfekt, tror og håper vi=)

Meeeeeeeeeeen, er jo bare i uke 4 enda, så mye kan jo fortsatt skje, men merker at jeg uansett er MYE mer avslappa nå enn forrige gang. Stresser ikke så mye m det liksom, det som skjer det skjer- nå er det flisa som er i sentrum, og deilig er det. Første sv.skap ble litt for altoppslukende synes jeg.

Du får holde ut med svigermonster, og trøste deg m at det er lenge til neste gang;) Selv er jeg godt fornøyd m svigermor, hun er blid og lett å like, ikke noe kranglefant eller besserwisser. Vi prater greit sammen og har et ganske så avslappa forhold vil jeg si. Men hvorfor er hun hos dere mens barnefaren er bortreist?

Jeg er forresten alenemamma for andre dagen denne uka, men synes igrunn at det er mye greiere nå enn før. Fiskegrateng var visst en stor slager, men det er vel kanskje ikke den beste maten for de små m tanke på salt osv? Hvor nøye er dere m sånt no nå egentlig- tåler de mer salt nå enn før?

Skrevet

Oi oi oi! Gratulerer!!! Da får vi enda en permisjon sammen. Festlig!

Det går jo helt sikkert bra!

Skrevet

Wow, gratulerer med bolle i ovnen på deg også. Jeg har ingen planer om å komme etter. Jeg er rett og slett alt for glad i å kose meg med min ikke-gravide kropp. Og nå syns jeg tilværelsen med tjukken er alldeles deilig. Tror vi skal ta tiden til hjelp gitt. Så kommer vel lysten etter hvert. Og jeg er mer og mer sikker på at vi bare skal ha to barn, så da har jeg ihvert fall ikke hastverk.

Jeg er ikke nøye på noe i matveien egentlig. Salt, sukker, u name it. Hvis han er interessert i å spise noe annet en grøt, så får han det. Så får du heller lage din egen fiskegrateng hvis du er redd for for mye salt. Ikke vanselig. Fryste torskeblokker og hvit saus, saus og eventuelt noe makaroni. Så kan du salte etterpå. Kan fryses også.

Jeg har også et godt forhold til svigermor men hadde ikke giddet å hatt henne boende her.

Tjukken i barnehagen og mamma har hjemmekontor. Nå må jeg jobbe.

Skrevet

Takkar og bukkar dere, dette skal bli spennende ja:) Håper bare at jeg slipper unna kvalmen, og bare blir litt småuggen, sånn som sist. Forrige sv.skap var jo knall, bortsett fra noen litt smertefulle uker m bekkenlåsning- så håper på et like greit sv.skap denne gangen.

Jeg synes også at dette er en helt herlig tid m flisa, og nettopp derfor er jeg så glad for å kunne være hjemme m henne hver dag=) Dessuten er jo et sv.skap laaaangt, 9 mnd er tross alt ganske lenge, så hvis alt går bra og babyen kommer i september har jo flisa blitt "stor" jente på 2 år allerede. Ønsker at det ikke skal bli for stor aldersforskjell mellom dem, og når jeg ser hvor stor omsorg og omtanke hun viser til f.eks lekehunden sin eller dukka, eller andre barn for den saks skyld (hun koser dem jo flate)- er jeg ganske sikker på at hun vil synes at det blir stas med liten søster el bror=) Litt sånn stolt storesøster som skal passe på og gi smokk osv.

Hjemmelaga mat ja. hmhmhmmm. Det typiske som skjer da er nemlig at flisa kniper igjen munnen og jeg må kaste alt sammen- så litt usikker på om jeg skal gidde å prøve meg på hjemmelaga fiskegrateng. Men kanskje hvis jeg sønderkoker makaronien og fisken, sånn at det blir like vassent som i kjøpevarianten- kanskje det faller i smak da..

Idag skal vi opp til familien klarinett på pizza, men litt spent på apetitten merker jeg. Litt uggen idag gitt. Hva slags symptomer hadde du i starten husmus?

Flisa sover forresten som en gud for tida, 13- 14 timer i et strekk på natten, så her har vi faktisk sovet til 11-tida hver dag denne uka. Ordentlige slabbedasker, men mmmm så deilig. Tipper at det ikke vil vare så lenge, hun tar sikkert igjen litt av det som gikk tapt i tann- og hoste-perioden, så dette nyter vi så lenge det varer:D

Skrevet

Yuck, nå er det ordentlig jeksel på gang her gitt. Oppe i to timer i går natt, hvorfor er barnefaren i Afrika? Tror dere svigermor brydde seg? Neida. Jaja, han sov til kvart på ni i dag i stedet. Håper ikke denne natten blir like ille for det var ordentlig kleint.

Kan det virkelig koste 20.000 å få satt opp panel? Hvor forbaska vanskelig kan det være liksom??? Herregud.

Lykkers, jeg var ikke særlig klein jeg heller, men litt småuggen og innmari trøtt. Mye trøttere enn jeg husker første. Men so far so good. Ingen symptomer.

Skrevet

Jeg ser virkelig ikke frem til svangerskapskvalmen. Jeg måtte faktisk være hjemme fra jobb og sengeliggende i to uker. Jeg orket ikke røre på meg, og lå i fosterstilling og syns synd på meg selv. Og det var det også. Kompenserte med å spise. Kastet ikke opp heller, var bare sykt kvalm og brakk meg hver gang jeg tenkte på ekle ting...og det gjorde jeg ofte. For ikke å snakke om bekkenløsning. Grusomt forrige gang, og det blir vel verre gang nr to. Spesielt når man skal bære rundt på en liten en. Kjenner det faktisk litt i bekkenet hvis jeg har bært for mye på tjukken, eller tatt meg skikkelig ut på andre måter. Irriterende. Så er sikkert bra for kroppen min også at jeg venter lengst mulig.

Det er forresten tre år mellom meg og min søster, og i dag er vi verdens beste venner. Hun var forloveren min, og selv om hun bor i danmark, så har vi et veldig godt forhold. Og vi var jo sammen hele tiden som små også. Jeg tror rett og slett ikke på at man mister et bra søskenforhold om man har tre eller fire år mellom barna.

Tjukken sover også veldig bra. Nattestid har han gjort det lenge. Til tross for tenner, som bare plager han på dagtid virker det som. Legges nå syv, og sover i 13-14 timer i strekk som regel. I barnehagen sover han fakisk i over to timer. Det er jo ikke akkurat vanlig her i gården. Og det til og med sovende i ny vogn og på nytt sted.

Apropro barnehage. I dag har de boltret seg på de store barnas avdeling. Tjukken har laget "tomatsuppe" med et par andre gutter. Han gråt skikkelig da jeg gikk i dag, men jeg tittet inn vinduet da jeg var kommet ut, og jaggu satt han ikke å leste ei bok som et lys. Han kan jo finne på å gråte skikkelig sårt og hysterisk hvis jeg ikke lar ham få lov å denge hue i gulvet, eller hvis jeg tar fra ham noe knuselig. Godt å se at han trives i hvert fall. Og timene vi får sammen nytes til de grader. Det tror jeg nok ikke jeg hadde gjort om jeg ikke hadde fått vært på jobben noen timer hver dag. Dessverre. Men men, vi er alle ulike. Godt vi har muligheter til å tilrettelegge slik vi vil ha det!

Men i morgen er det utdrikningslag nummer to, og jeg får ikke sett tjukken før på søndag igjen. Meeeen, så er det rolige helger fremover med masse familiekos. Nå må jeg spise meg mett på popcorn!

Skrevet

Nei, det er noe med å komme over den kneika og tro at de ikke skal ha det bra i barnehagen. Hadde vi ikke hatt noen annen mulighet hadde vi også selvsagt gjort det. Jeg har mange tanker om en stakkars liten promp som sitter i hjørnet i skitten bleie og blir ignorert. Gudene vet når vi får plass, men mai er en fin tid for oss tror jeg.

Kanskje litt dumt med tanke på sommerferien...Eller nei.

Han synes det er helt greit å være hjemme og er ikke lat. Jeg derimot synes ikke det er greit å være hjemme når hun er her. Jeg har aldri vært så lei et menneske, jeg har fått henne fullstendig opp i halsen. Dermed er det fullstendig utelukket å ta neste høst der borte. Takk og lov. Jeg vil mye heller være her og kose meg i permisjon med barselgruppe og blåmuggost.

Nå som du er gravid lykkers, hva tenker du om salami denne gangen? Jeg er fortsatt besatt men gidder ikke å spise noe.

I dag skal jeg egentlig lære å strikke med NormaJean hvis hun vil se meg i all min forkjølelse og så må jeg dra meg ned på Frogner å benytte sjansen til å kjøpe et "stuebord" mannen ikke ville jeg skulle kjøpe. Siden han er i Afrika har jeg fritt løp. Akkurat som det er noe fare for at han skal få seg flis i fingern av det. Pøh... Han får det helt sikkert, men so what?!

Og svigermor snorker.

Skrevet

haha, håper du ser på Svigermonster på TV2 nå husmus, mens du dytter svigermor litt sånn hint-hint i siden hehe.

Og nei, skal ikke spise salami denne gangen heller. Det er jo rått kjøtt, så hvorfor ta sjansen liksom. Så du ikke den vanvittige salami-debatten inne på BIM her om dagen? Hun som mista barnet i uke 37 pga toxo-infisert skive m salami. Grøøøøss. Fryktelig tragisk. Og jeg spiste dessuten min dose salami og spekemat i jula, gikk faktisk lei tilslutt, samme m rødvin:p

Men hmm, kan Tjukken sove så lenge selv om han skal i bhg? Kjempefint det da, hvis dere har muligheten til rolige morgenstunder før levering=)

Det er jo selvfølgelig ikke sånn at barna sitter alene i en krok hele dagen i bhg, men klart det blir jo mindre en-til-en kontakt med en fast tilknytningsperson, og det er nettopp det som er min største motivasjon for å holde flisa hjemme litt lenger. Det, i kombinasjon med at jeg selv synes at en dag i barnehagen kan være temmelig slitsom (høyt aktivitets- og lydnivå), og da kan jeg bare forestille meg hvordan det måtte føles for lille flis. Og såklart er det mye bra med barnehage også, men så lenge vi har mulighet og lyst til å heller holde henne hjemme, så gjør vi det.

Har jeg forresten fortalt dere hvordan vi overbrakte de glade nyheter til mor og far forrige helg? hehe, syntes det var ganske festlig selv ihvertfall:p Tok jo en test søndag morgen, digital CB- og la den ned i en kakespade-boks fra Hardanger bestikk, pakket den inn som en vanlig bursdagspresang. I og med at muttern ikke er så voldsomt fan av verken bestikk-gaver generelt eller Hardangerbestikk spesielt, var det ganske artig å se reaksjonen da hun åpnet den "kjedelige" gaven m litt sånn påtatt "å, så fin"-stemme, og fram til hun endelig skjønte at det verken var bestikk eller termometer nedi der, men faktisk en positiv grav.test:D Tårene spratt og de ble SÅ glade- morsomt=)

Skrevet

Det eneste som er digg med å ha svigermor her er at jeg kan gå ut når jeg vil. Så i kveld har jeg vært ute og spist med en venninne. Kjipt ikke å kunne spise det en har mest lyst på, men jeg er ikke så fysen på de ulovlige tingene som jeg var.

For å være helt ærlig så nekter jeg å tro på den salamihistorien. Er det bare meg eller er bim "dummere" i år? Det er vel naturlig at det går i de vanlige spørsmålene, jeg merker at jeg ikke helt orker denne gangen.

Nå har Prompen begynt å le av prompene sine, jeg synes jo det er kjempesøtt, men det er kanskje ikke så søtt jo eldre han blir?

Skrevet

haha, det gjorde fettern min også- litt for lenge gitt, så var ikke så veldig søtt til slutt. Og ja, jeg ser poenget ditt m BIM- og tenker det samme selv. Vi som var der inne ifjor var jo mye kulere:p Men ser et par kjente nick der inne, og synes det er fint å ha noen å "følge" litt. Men på langt nær så engasjert som sist gitt, tidsfordriv rett og slett.

Skrevet

Jeg vet at det er relativt lite interessant å høre om, men jeg irriterer meg over at folk vil ha 10.000 for å slenge opp panel på veggen. Helt latterlig. Og nå VIL jeg ha det. Egentlig burde jeg jo bare male men..... GRRR. Jeg er lei av å bo i en tom leiigheten hvor ingenting blir gjort fordi vi ikke klarer å ta beslutninger.

Jeg lurer litt på hvordan en gjør det med svart arbeid når en skal selge igjen. Jeg ser liksom ikke helt at det skal være et problem, det er jo altfor mange som får ting gjort svart uten at det ser ut til å by på problemer. Vi forhørte jo oss ikke hvem som har lagt inn varmekablene hos oss når vi flyttet inn og jeg tviler på at takstmannen sjekket det og.

Da det er sagt, jeg tenker at vi går for hvitt, jeg synes det er ubehagelig å tenke på at en ikke har noen som helst juridisk system i ryggen. Dessuten, det ser jo ikke ut til at folk kommer noe lenger med klaging når alt er gjort lovlig heller.

Akk....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...