husmus &2 Skrevet 29. desember 2009 #1 Skrevet 29. desember 2009 Voila. Ny tråd, nye muligheter. Har jeg nevnt at jeg har fått matforgiftning?
LilleBjella Skrevet 29. desember 2009 #3 Skrevet 29. desember 2009 Ja dette må vi få høre mer om. Gud det er deilig med juleferie når du har et barn som sover til mellom 9 og 10 om morgenen. I dag er jeg en tur innom jobb, og ergo tid til å dibbe litt. Tjukken er nå utelukkende et gående vesen. Det litt slitsomme er at han ikke kan gå uten å hyle og skråle samtidig. Han sier blaaaadi-blaaaadi-blaaaadi-blaaaaadi veldig veldig rytmisk. Og fra å ha hendene rett ut, går han nå som en prest, med hendene foldet på brystet. Løping er testet ut. Og han er meget fornøyd. Nå skal jeg gå å bytte noen julegaver. Julen vår har ellers vært preget av mye familie og mye kos.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 29. desember 2009 #4 Skrevet 29. desember 2009 hehe, ja det er ganske så digg med syvsovende unge nå i juleferien- flisa sover også til 9- 10 tiden, alt ettersom. I tillegg har vi jo besteforeldrene som gjerne tar henne en time eller to når hun våkner, så da kan vi sove leeenge om vi vil, eller bare somle med å stå opp. Også digg. Men hvordan går det med magan husmus- ekkelt med slikt no når man er gravid vil jeg tro? Vet dere hva det skyldtes? Her går juleferien sin rolige gang, og vi koser oss glugg i hjel rett og slett. Det viser seg at den mest populære julegaven her i gården faktisk var stablekoppene hun fikk av oss- de leker hun med hele tiden omtrent, bortsett fra at hun ikke stabler dem, men heller "dekker på bordet" med dem, "drikker kaffe" fra dem og bruker gaskluten sin som hvit duk under. Hehe, man tager hva man haver. Hun har også blitt en skikkelig klovn ved bordet i det siste, og sitter og gjør seg til med rare smilefjes og hermer etter latteren vår i stor stil (f.eks bestefars buldre-høyt-latter). Er så morsom tid dette her synes jeg, hvor hun liksom skjønner mer og mer for hver dag som går omtrent, og prøver seg på nye ord og lyder. F.eks "gake" som er ut og ake. Aking er jo det morsomste i verden for tida, og det er spesielt i nedoverbakke at det virkelig svinger. Bortover blir det jo litt som vogna, men hvis vi tuller og tøyser litt underveis er jo det også gøy såklart. Men hvor mye sover deres iløpet av døgnet nå egentlig? Og vet dere hvor mye de liksom "skal" sove nå? Litt usikker på om flisa får nok søvn, for synes hun ofte virker litt trøtt på morgenen for tida. Hun sover ca 12 timer på natta nå, og 1-2 timer på dagen, som regel ca 1,5. Og takk GUD så har hun endelig lagt tenner og annet tull bak seg nå, og sover natta igjennom igjen, uten flaske eller skikkelige oppvåkninger. MEGADEILIG ja- og det nytes i fulle åndedrag. Dagens avhandling fra meg, over og tut.
husmus &2 Skrevet 29. desember 2009 Forfatter #5 Skrevet 29. desember 2009 Hvordan var aktiviteten i magen på de søte små hos dere? Jeg lurer på om det er noe i det at de beholder samme "personligheten" utenfor som de hadde i magen... Og matforgiftning ble det på hele family´n. Vi trodde først vi ble matforgiftet på TGI Fridays, men siden svigermor ble syk dagen etter heller jeg mer mot omgangssyke. MEN, her i huset er alle ute etter å ta deg, så de tror selvsagt det var matforgiftning. Varte to dager og jeg har aldri spydd så mye før i hele mitt liv. Jeg hadde vondt i lungene i to dager etterpå. Æsj. Og hvorfor innbiller jeg meg at besøket på tråden vår har noe med FF å gjøre? Prompen hopper/går/krabber rundt på gulvet som en gal om dagen og sier Tigger Tigger Tigger. Eller dvs, Tiggah, Tiggah, TIggah. Alt og alle heter visst nå Tigger. Jaja....
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 29. desember 2009 #6 Skrevet 29. desember 2009 wow, det var synkront fårn si. Flisa var roooolig inne i magen, og tja- utenfor vet du jo hvordan hun har vært og fortsatt er, dvs ikke akkurat rolig. Tror det kan ha sammenheng med morkaka som lå foran og dempet en del, men ikke sikker. Hvordan er frøkna i magen?
Blixen*** Skrevet 29. desember 2009 #7 Skrevet 29. desember 2009 Hei og hopp. ser ut som FF har sviktet dere, så jeg stepper inn med et lite innlegg:) skal ikke gjøre det til en vane..slapp av! Har alltid sett at dere har tråder, men aldri lest de..før nå. Kjeda meg forferdelig på jobben i romjulen! Morsomme innlegg, kjenner meg igjen! Jeg har ei lita mufse på 13 og en halv mnd. Fantastisk alder:) Hun raser rundt, og roter noe helt sinsykt. Stikker av med alt hun får tak i. Hun har nå fått dilla på å ta på seg våres luer, og leker blindebukk. I ren røverdatter stil: Nå ble det natten:) Hun velter inn i juletre, kræsjer i veggen.. ja i alt, og ler seg ihjel. Vet ikke hvordan jeg skal tolke denne leken, men kan ikke annet enn å le:) Hun har virkelig oppdaget viljen sin, og standhaftig forhandlet om pepperkaker mot grøtspising i kveld. Hun vant så det sang. Grøten endte opp på gulvet, og hun stakk av med pepperkaka. Sånn ang søvn.. nå er jeg litt usikker på hvor gamle deres er?, men mufsa sover mellom 1 og 2 timer på dagen, Har gått i barnehage i 6 uker, og til å begynne med var hun helt utslitt, men det ser ut som hun har vendt seg til det høye aktvitetsnivået. Hun har sovet dårlig på natten i flere mnd..våkner etter smukk utallige ganger. Så utrolig slitsomt. Man blir jo nærmest psykotisk av for lite søvn i lengden. Nå har hun også vært syk ( 3 dagers feber) og etter det, har hun sovet som en stein tre netter på rad, og jeg har måttet vekke henne om morgnen! helt utrolig! Hun har våknet konsekvent mellom halv fem og halv seks bestandig! Et mirakel har skjedd! Håper og ber om at dette er den nye trenden. Natten er endelig min igjen!! The queen of sleep has regained her throne! Ser for meg en fantastisk og utfordrende fremtid, og krysser fingre og tær for at jeg ender opp med en nogenlunde veloppdratt og glad..rampejente! Oisann dette ble vist et lang innlegg, håper jeg blir tilgitt for både sniktitting og snikskriving! Godt nytt år, jenter!!
husmus &2 Skrevet 1. januar 2010 Forfatter #8 Skrevet 1. januar 2010 Ja, nå har BARNEFAREN reist til Afrika. Sukk. 5 uker med svigermor, jeg vet ikke om jeg orker. Jeg er allerede lei, dvs, jeg var lei allerede dagen hun kom. NOEN kommer til å få ofte besøk av meg fremover, du vet hvem du er! Ellers, godt nyttår og Prompen har sluttet å gå igjen. Jaja.
LilleBjella Skrevet 3. januar 2010 #9 Skrevet 3. januar 2010 Jeg er så syyyyyyyyyyyk!!!! Begynte å kaste opp rett etter at gjestene var godt og glassene ryddet opp etter nyttårsfeiring. Trodde følgelig det var noe jeg hadde drukket som jeg ikke hadde tålt. Men da det fortsatte og fortsatte og jeg plutselig spydde i alle retninger, så skjønte jeg at dette måtte være noe annet. Og da vi våknet av at tjukken giset ut hele senga si...sukk og stønn. Barnefaren har greid seg med et spy eller to, men verre med oss to andre. Nå er det sånn at jeg vurderer legevakten på tjukkebolla, har ikke vært mye mat nede i den kroppen de siste tre dagene. Ikke drikke heller dessverre. Faen i helvete er alt jeg har å si om starten på dette drittåret.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 3. januar 2010 #10 Skrevet 3. januar 2010 Sjalabais! Då var vi heime att, og huset begynner så smått å bli boendes igjen, etter myyye rydding og sprengfyring på ovnen ja! Husmus, bare å komme på besøk, jeg er jo fortsatt hjemmeværende en mnd til, så tid og anledning har vi plenty av=) Stakkars dere Ella, spysyke er virkelig noe av det verste altså. Håper dere snart spyr fra dere og blir friske igjen. Her ble nyttårsaften av det rolige slaget, som resten av ferien egentlig. Deilig det, kjenner at jeg er litt lat for tida hehe, har ikke den store hungeren etter fest og action akkurat! Kanskje det er husmor-tilværelsen som gjør det? Flisa synes det er veeeldig morsomt å tulle med oss for tida, typisk at hun sier "nææih" og løper avgårde vekk fra oss når vi skal gi kos, skifte bleie eller andre ting- med det lureste smilet om munnen og ha ha ha for full hals. Like morsomt hver gang gitt, slår aldri feil. Andre rare ting hun har for seg, er at hun skal "mate" lekehunden sin med brødskive, mens hun lager smattelyder med stor innlevelse. Tassen i boka må også få mat, så det blir litt gris. Men heldigvis kan både hunden og boka vaskes, så enn så lenge får hun holde på. Bordskikk kommer vel tidsnok senere tenker jeg. Men hvordan går det med den gravide mor og lille i magen?? God form og alt vel? Blitt mye rosa prinsesseklær?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 3. januar 2010 #11 Skrevet 3. januar 2010 Sånn! Da har jeg rydda vekk julepynten fra nicket mitt også! Her er jula over når nyttårsaften er over, kunne heller tenke meg å begynne å pynte til jul litt før enn å la julepynten være helt til 13.dag.
husmus &2 Skrevet 4. januar 2010 Forfatter #12 Skrevet 4. januar 2010 jeg tror neste jul skal få begynne litt før for her rydder vi bort julen tredje juledag og det er egentlig veldig bortkastet. 500 kroner for å ha en gren og legge pakker under liksom. Forhåpentligvis kan vi feire den på fjellet også da, men det sier jeg jo hvert år så... Nå gleder jeg meg litt mer til høsten, nå som vi har begynt å revurdere Canada. For meg virket det bare som ekstremt pes og jeg er så lei av svigermor at jeg orker ikke tanken på å bo sammen med henne i 4 mnd. Her har vi kun handlet en ting, en rosa Petit Bateau, jeg tipper at vi ikke handler noe mer klær heller. Jeg må dra frem babytøyet igjen, men jeg mener å huske at i de minste størrelsene så har vi stort sett bare hvitt og brunt. Se, jeg var smart! Det er verre med vogn, det er et ork å skulle tenke på. Jeg gidder ikke å betale 8000 for en vogn til, men brukt er ikke så fryktelig mye billigere synes jeg (for tvillingvogn). Ikke vet jeg hva vi gjør. Kanskje vi satser på å ikke gå ut i det hele tatt og kun ha en vogn? Jeg merker at jeg har veldig behov for å bli ferdig med renoplanene våre lenge før mai og håper vi kan sette i gang i februar/mars, men tanken på å i det hele tatt starte er tiltak nok. Hva om vi blir lurt? Hva vet vel vi om sånne ting. Ellers går alt greit med graviditeten gitt, merker det begynner å bli tungt allerede å drasse rundt på Prompelomp, så takk gud for at han har oppdaget gåing. Såvidt i hvert fall. Hva slags aktivitetsnivå hadde deres i magen? Jeg lurer på om det er noe i det at de har samme personlighet utenfor som innenfor.... Prompen var bedagelig anlagt i magen og har vært det siden han ble født, mens med denne er det full rulle allerede. Ikke noe vits å bekymre seg over å telle spark her.
LilleBjella Skrevet 4. januar 2010 #13 Skrevet 4. januar 2010 Tredje juledag? How boring. Jeg er fødd opp på trettende dag, men jeg orker ikke ha det så lenge. Dvs. Pga sykdom og slapphet, så kan det godt være juletreet blir stående til helga. Resten har klart å komme seg fra hyller og bord til spisebordet. Tjukken tror jeg var helt passe i magen. En god del liv, men jeg lå ikke våken om natten pga det liksom. Og han er vel hverken turbo eller bedagelig i virkeligheten. Midt i mellom. Men jeg har da hørt at det ikke har noen sammenheng. Det jeg imidlertid har erfart er at alle som får en nummer to jente etter gutt får et problem-barn. Hohoho. Neida. Men en som krever litt mer. Har mange venner og kjente som har kost seg masse med den søte lille rolige guttebabyen. Så kom jenta og sjokket. Så det er jo bare å glede seg. Barnefaren ahr første dag på jobb som lærer i morgen, og har sittet i timesvis og forberedt seg. Kjedelig. Jeg spydde senest i natt etter å ha skiftet en grønn og jævlig drittbleie. Men formen er bedre, selv om tjukken ikke er helt enig. Barnehagestart utsatt til onsdag.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 4. januar 2010 #14 Skrevet 4. januar 2010 husmus- svarte deg ang liv i magen i et innlegg litt lenger oppe her! Og Ella; good luck til husbonden, måtte han bli elevenes store favoritt hehe. Og forresten, ang vogn husmus- hvorfor ikke ha prompen i manducaen og babyen i vogna? Eller omvendt evt? Tenker jeg å satse på ihvertfall, når den tid kommer. Synes tvillingvognene ser så monster-store og uhåndterlige ut at det frister ikke å bruke dem rett og slett. Men men, mulig jeg tar feil. Det er fryktelig irriterende at flisa hoster FORTSATT, tre uker siden hun ble smitta nå. Hun hoster opp så masse slim at hun ofte våkner av det, eller sover kjempe-urolig, og her en natt hosta hun til hun kasta opp stakkar. Hvordan ble dere kvitt hosten til prompen den gangen? Nå er jeg LEI, spesielt siden hun knapt hoster iløpet av dagen, men sparer alt til natta- BRA timing liksom. Er så spent på navnet lille frøken mini-mus skal få jeg! Du har ikke lyst til å røpe det til oss husmus?? Hehe. Navn er så morsomt, jeg finner stadig noen nye som jeg liker. Dagen idag har forresten hovedsakelig bestått av rydding, rydding og atter rydding, i tillegg til aking i bakken utenfor her og storhandel på Rema. Flisa digger begge deler, og det nye nå er å trekke akebrettet opp bakken selv og løpe fort fort bortover korridorene i butikken. Og Skodaen vår gjorde jobben sin i jula, sånn apropos liksom, med det gigantiske bagasjerommet fikk vi plass til TO vogner, badebalje, akebrett PLUSS alt det andre stæsjet (julegaver, bager, poser, ja you name it). Heilt utroleg altså! Og en ting til- jeg har lyst til å flytte enda lenger ut på landet, og det ideelle hadde vært å bo på hytta egentlig. Rett ut i nattur'n liksom, bare å spenne på seg skia utenfor stuedøra eller snøre turskoa på trammen. Finnes det sånne boligfelt, hvor det er hus istedet for hytter? Eneste dumme er jo reisevei til og fra jobb, og generelt reisevei til alt mulig forskjellig egentlig. Sukk. Ja. Det må vel kanskje bare bli med drømmen..
husmus &2 Skrevet 5. januar 2010 Forfatter #15 Skrevet 5. januar 2010 Spennende med ny jobb for Herr Ella. Mon tro om gamlelæreren min fortsatt er der. Sikkert ikke. Lykkers, Maridalen!!! Derfor vil vi dit. Øde, skog og elg og skispor rett utenfor! Men kommer vi noen gang dit? Tja... Gleder meg til den andre begynner å jobbe, da får vi mer i boliglån og da burde det strengt tatt være mulig... Hvis vi er villige til å bo oss i hjel da, kanskje vi ikke er det. Hosten ble vi kvitt med Efedrin. Nå hadde han jo lungebetennelse så han fikk jo antibiotika også da, så det var vel en kombinasjon. Navnet har vi allerede valgt, men tror vi holder det hemmelig litt lenger. Jentenavn er vi skjønt enig i, guttenavn er det verre med, så hvis vi får en overraskelse så tja.... Nå skal jeg til jordmor for første gang (22 uker ).
LilleBjella Skrevet 6. januar 2010 #16 Skrevet 6. januar 2010 Første dag i barnehagen i dag. Riktignok bare to timer. Men tydeligvis greit å ta det med ro. Tjukken var ikke overbegeistret av alle turboungene som skulle ta fra han alle lekene og dytte han over enda. Han får bare lære seg å ta igjen. Var gøy av og til, og kjipt av og til. I morgen skal vi være litt lenger og til og med spise litt. Håper han blir litt varmere i trøya da. Ellers ikke veldig imponert over barnehagen selv om den var flott og ny og det hele. Syns det virket litt kaotisk og veldig uorganisert. Lite leker, og de lekene de hadde syns jeg var lite pedagogiske og kjedelige. Her like vi å pusle og bygge og stable, for ikke ås nakke om å leke med dyr. Dukker driter vi en lang marsj i, og det samme med biler. Dessuten hadde barnehagen mistet mye varme, og de var bikkjekaldt. Men det skal selvfølgelig fikses straks. Ellers er de mye ute, og går mye turer. Siste par årene før skolen går de tur tre dager i uken faktisk. Det er jo helt supert. Og maten virket deeeeilig. Skulle gjerne blitt til lunsj. Nå har jeg kjøpt ved. Barnefaren har vært hjemme i fire måneder og det har ikke blitt gjort. Jeg er hjemme i en dag og fikser biffen. All ære til meg.
husmus &2 Skrevet 6. januar 2010 Forfatter #17 Skrevet 6. januar 2010 Hm, jeg er egentlig ganske glad for at ikke Prompen er i barnehage, selvom den han fikk tilbud om faktisk er ganske bra etter hva jeg har hørt. Da det er sagt har jeg dager da jeg har dårlig samvittighet, men jeg er ikke like "hardhudet" som deg, jeg synes synd på Prompen hvis han blir overkjørt for mye. Han er ganske passiv i lek, så det er nok en fordel at han lærer å ta igjen snart, det ser ut som det kommer, sakte men sikkert. Jeg vil og ha peis...
LilleBjella Skrevet 6. januar 2010 #18 Skrevet 6. januar 2010 Jeg er ikke hardhudet dessverre. Syns det er fælt å se at han mistrives i lek med andre barn. Men jeg tror likevel han fort kommer til å bli vant med det. Jeg tar han jo som regel opp med en gang han blir redd/trist/lei og forsterker sikkert bare de følelsene. Slik at det i hvert fall ikke blir noe bedre. Men vi får se. Barnefaren sier han ikke var så veldig sånn i den åpne barnehagen, men nå er det jo lenge siden han har vært der. Men det er jo bare å krysse fingrene for at det går bedre og bedre. Men forstår jo at det må være uvant å komme fra et rolig og bedagelig hjemmeliv til det støynivået det er i en barnehage. Som sagt, jeg kunne aaaaldri jobbet der. Stress! Men han kan ikke være med på jobben, og jobbe må vi begge to, så mer er det vel ikke å si om den saken. Men skulle ønske han kunne vært hjemme i noen uker til med pappaen. Meg? Nei takk. Pappa? Ja takk. Nå spraker og knitrer det i peisen. Kooooselig. Anbefales. Ovnene har stått på fullt i hele dag, men ikke før mannfolket kom hjem og fyrte i peisen ble det over tyve grader her inne. Jeg fatter ikke hvorfor jeg ikke greier å få fyr i den forbanna peisen.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 6. januar 2010 #19 Skrevet 6. januar 2010 Da har vi kutta ut kveldsflaska med melk rett før legging, så nå hoster hun mindre heldigvis. Litt mindre slim ihvertfall. Her er leker generelt ut, men stablekoppene hun fikk til jul er fortsatt poppis. Hun putter de riktignok bare oppi hverandre i stedet for oppå hverandre, men det er da noe. Puslespill har hun ikke tålmodighet til enda, men hun liker å kaste brikkene langt avgårde bortover gulvet. "Ringspill" med sånne treringer som skal settes på en stake er en av favorittene, det samme er dukken. Dukken får kos, og så får den sitte på gåbilen, eller så skal dukken sove. Da legger hun teppe over dukken, gir den smokken og lager snorkelyder. Biler er fortsatt det beste i verden, og det er faktisk det første hun sier når hun våkner etter blund, da stikker hun huet fram og kikker etter bilene på parkeringsplassen (som ikke synes fra vinduet vårt riktignok, men pytt, de ER der og det vet hun;) Synes det er litt morsomt at hun fortsatt er så opptatt av det, for hun begynte jo med det i sommer allerede. Hadde trodd det skulle være en litt mer kortvarig greie, men neida- har jo vart i et halvår nå og ser ikke ut til å minske i størrelse heller. Fascinasjonen altså. Derfor ble hun SVÆRT glad da pappan hadde kjøpt hele TO pekebøker proppfulle av biler, traktorer og motorsykler til henne på salg igår- bruuuuuda bruuuuda bruuuda opp i fistel av begeistring vettu. Men hvordan går det med lærer-aspiranten da, trives han i den nye jobben? Her er jeg fortsatt storfornøyd med valget mitt, og koser meg maks som hjemmeværende husmor. Tror flisa setter pris på det også, og tenker at det blir helt perfekt med bhg-start etter sommern, for da er hun litt større og kanskje litt mer verbal også, sånn at jeg kanskje kan få ut av henne om hun trives der osv. Og om tre uker skal jeg jo begynne å jobbe to dager i uka, så da får jeg jo litt avveksling også, pluss noen ekstra kronasjer i kassa.
husmus &2 Skrevet 7. januar 2010 Forfatter #20 Skrevet 7. januar 2010 Om ikke annet Ella, så klarte du å kjøpe veden! Mye vil ha mer og nå vil jeg ha peis og hus i skogen. Og bil. Og og og.... Jeg orker ikke bilkjøp, når jeg ikke kan få den jeg vil ha, Toyota Rav4, så kan det være det samme. Vi får ta oppussing først og så se hva som er igjen. Ellers har jeg bestemt meg for at jeg ikke orker en tvillingvogn, vi prøver først med en MacLaren til Prompen og Manduca/OTH når bare jeg skal ut. Det spørs hvor mange turer jeg får gått sånn, men jeg går ikke tur med tvillngvogn heller, så det spiller kanskje ingen rolle. Ellers blir det ny seng og madrass, men noe særlig mer enn det gidder vi ikke å kjøpe. Om man må bruke noe blått innimellom hjemme så spiller da det ingen rolle. Jeg er egentlig glad for at Prompen er hjemme, samtidig synes jeg det er litt trist for han, han kjeder seg ikke, men jeg synes det er vanskelig å komme på glupe ting å stimulere han med. Han er jo hos bestefar to ganger i uken til vanlig og det elsker han selvom jeg er et nervevrak hver gang, men men.
husmus &2 Skrevet 7. januar 2010 Forfatter #21 Skrevet 7. januar 2010 Det er vel ikke for kaldt å ta han med frem og tilbake til buss og T bane? Jeg kan liksom ikke skjønne at det er et problem, kanskje med det berømte pleddet foran. Hva gjør dere?
LilleBjella Skrevet 7. januar 2010 #22 Skrevet 7. januar 2010 I dag hadde vi minus femten. Alle barna i barnehagen var ute, utenom de helt små minste. Men det er fordi de ikke har så veldig mye ute å gjøre i snøen nå som det er så kaldt. Å ta dem med ut i seg selv må man jo bare gjøre. De er jo over året. Hvor kaldt har dere det? Andre dag i dag, og da snek jeg meg ltit unna for en samtale med ped-leder. Gikk på et litt dumt tidspunkt da han var litt gretten. Hadde gått greit, men var litt sutring innimellom. I morgen skal jeg liksom levere og være borte i nesten fem timer. Gruer meg, men krysser fingre og tær på at det går greit. De la alle merke til at han var en forsiktig gutt, så da vet de om det og kan ta hensyn til at han trenger litt mer tid til ting. I morgen skal de til og med legge han. Spent å se hvordan det går. Han sovnet av utmattelse i bilen etter tre timer i barnehagen i dag, og sov fortsatt da jeg bar han opp i sengen og kledde av ham. Tydeligvis mange inntrykk.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 8. januar 2010 #23 Skrevet 8. januar 2010 Her var det minus 20 idag tidlig...Brrrrrrrrrrr. Ergo innedag nr to for flisa og meg. Føler seg en smule isolert da gitt, så i ettermiddag måtte jeg få lufta meg litt, derfor ble det stor-shopping på storsenteret (Ski). Og jeg fikk kjøpt SÅ mye fint til flisa, nesten en hel garderobe i str 86- alt til halv pris. Fantastisk. Vi er jo fortsatt på 74 hehe, skal over til 80 nå. Så 86 har jeg ganske lite av fra før. Så flott med januarsalg altså! Ang. barnehage, Ella, er det jo en del barn som trenger noen uker før de venner seg til alt det nye - så tre dager innkjøring er i snaueste laget for mange. Håper Tjukken finner seg til rette der til slutt, ikke rart om han er litt ekstra sliten og trøtt med tanke på den store omveltningen det er for dem. Hvordan gikk det idag? Jeg håper egentlig på å finne en god dagmamma til flisa etter sommern, for tenker at dagmamma kan være en litt myk start på bhg-tilværelsen, litt roligere rammer og færre barn. Eller familie-bhg evnt. Synes 14 barn per avdeling er altfor mye for de små, så skal prøve å utsette det til hun fyller 3. Men, vi får nå se hva som skjer, hva som er ledig osv. Forresten, flisa har lært seg å blåse bobler av spytt og si kra-kra. Jeg ser konturene av et geni i det fjerne (haha)
LilleBjella Skrevet 8. januar 2010 #24 Skrevet 8. januar 2010 I dag gikk det alldeles strålende i barnehagen. Han rakte hender mot de voksne med en gang vi kom, og brydde seg ikke nevneverdig om at jeg sa ha det. Han hadde sovet lenge i vogna si og spist godt. Ikke overbegeistret for de andre små ekle barna, men veldig glad i de voksne. Typisk han. Og han venner seg nok til dem til slutt. Han var helt i hundra da vi kom hjem og løp rundt i huset og skrålte. Helt turbo. Så alt i alt fornøyd. Hvor lang er flisa? Vet jo at hun ikke akkurat er feit, men er hun kort for alderen også? I forhold til klesstørrelser og sånn tenker jeg. 74 brukte vi før sommeren og litt utover sommeren. Nå er det 86, men bruker faktisk 92 i noe også. Selv om reimadressen bare er 80 og akkurat passe. Er forresten ei i barnehagen som er såååå lik flisa. Og i dag var Mini Freken på forsida av lokalavisa igjen. Forsidepiken. I morgen skal jeg i utdrikningslag. Neste helg også forresten. Er ikke veldig gira, men får bare henge meg på.
husmus &2 Skrevet 9. januar 2010 Forfatter #25 Skrevet 9. januar 2010 Ja, jeg har også vurdert dagmamma, men jeg vet ikke helt hva jeg synes om sånne ordninger heller jeg. Vi får se, jeg tror nok vi får et veldig behov fra mai, men da er det vel egentlig bare å holde ut til august. Faren min rapporterer at han lar seg ikke pelle på nesen av fetteren sin lenger og sier fra, hvilket er veldig positivt! Hvordan synes du at du klarer å "stimulere" henne hjemme da Lykkers? De skal jo ikke ha all verdens stimulans heller i den alderen, behovene er jo relativt begrenset sånn sett. I dag klarer jeg ikke helt å bli enig med meg selv om vi skal dra på Ikea, Sinsen brukthandel eller på bokhandelen. Utrolig irriterene å måtte gjøre ALT på en lørdag. Men men. Tror det blir kino i kveld, får se. I stedet ender jeg vel opp som vanlig med å bruke halve dagen på å prøve å finne håndverkere som IKKE er ute etter å lure en, ikke lett. Jeg er så i tvil om når vi skal renovere. Er dere lei av å høre om dette? Jeg synes det virker umåtelig komplisert og kaotisk å skulle gå i gang med dette, men vi MÅ jo få gjort det og det er jo ti ganger bedre å gjøre det nå enn etter mai. Problemet er, hvor i huleste skal vi bo mens vi gjør de? Og har jeg nevnt at jeg blir gal av svigemor? 4 uker igjen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå