Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 28. desember 2009 #1 Skrevet 28. desember 2009 Tassen her på 5,5 mnd har fått grøt både morgen og kveld, og litt fruktmos midt på dagen siden han var 4 mnd. Siden han nå snart er 6 mnd gammel har jeg begynt å gi han litt grønnsaksmos midt på dagen. Har gitt litt moset potet og gulrot, men har ikke falt helt i smak ennå Idag fikk han gulrotmos med aprikos og det falt virkelig i smak Men hvor mye middagsmat skal man gi til en baby på 6 mnd? Hvor stor er en porsjon liksom? Skal man bare gi til de ikke vil ha mer??
magica og lille tryll ♡ Skrevet 29. desember 2009 #2 Skrevet 29. desember 2009 Snuppa mi er straks 6 mnd og hun får foreløpig bare ett grøtmåltid til kvelden og mm resten av døgnet. Tenkte å starte med middagsmat snart. Begynne med gullerot først og så litt potet. Tror jeg ville gitt til hun virket mett. Det går visst ann å blande litt mm/mme i middagen for å gjøre smaken litt kjent, har du prøvd det?
Springbaby2012 Skrevet 30. desember 2009 #3 Skrevet 30. desember 2009 Jeg begynte også med grøt da mini var 4mnd, blander grøten med frukt eller sviskemos, og gir frukt til mellommål. Etter noen uker med grøt begynte jeg å innføre mat (middag), og startet med nestle sine 4mnd glass. Syntes selv de smakte ingenting, og konsistensen var så som så. Potetmosen satte seg fast i ganen hans! Men han er en matglad liten krabat, og har aldri hverken protestert eller spyttet ut, han har heller ikke reagert i magen.. Så jeg gikk relativt kjapt opp til 6mnd middag. De er like finmoset, men har flere ingredisenser enn bare en! Og det var suksess! Da mini va 5 mnd var vi oppe i full posjon grøt om kvelden, frukt til mellommål, 1/2 middagsglass, og begynte så å innføre grøt også om kvelden. Nå er han snart 6, og han får pupp om morgen, grøt etter første blund, fruktmos på formiddagen, middag i 15-16-tiden, og grøt i 18-19-tiden. Nå spiser han et helt middagsglass, av og til litt mindre. Grøtposjonen om kvelden er full, men den på morgen er vel omtrent 3/4. Og et beger fukt innimellom. I tillegg ammer jeg, og gir vann.. (men vann har han ikke helt teken på ennå Så hvis du ikke har en gutt som er følsom i magen kan du jo prøve 6mnd middagen. Min erfaring er at hipp sine smaker mest. De pastarettene er populære her hvertfall! Nestle sine smaker det samme av alle, uansett om det er lam, kylling eller kalkun! Når det gjelder grøt var maisgrøten en stor nedtur her! Jeg bruker havregrøt som jeg selv blander frukt/svisker i, også varierer jeg innimellom med hvete eller risgrøt med smak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå