netteee Skrevet 28. desember 2009 #1 Del Skrevet 28. desember 2009 Heisann. Vi har hatt noen turbulente mnd der de ikke har funnet noen sædceller hos samboern min. Men så, 15.desember var han til PESA/TESA undersøkelse, og der fant de jammen meg noen sædceller!!!! Om alle prøvene er bra, og sædcellene de fant er normale blir det ICSI innen noen mnd. Derfor lurer jeg.. 1. Når man skal ha ICSI, betaler man da for prisen av IVF + prisen for ICSI? Og selvfølgelig medisiner i tillegg.. 2. Hvilke medisiner er det vanlig å bruke før ICSI? 3. Hva er BMI grensen privat, og offentlig? 4. Er det stor sjangse for at søknaden vår får avslag fordi jeg bare er 21 år? Håper noen kan svare meg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141184720-noen-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-ang-icsi/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegeno Skrevet 28. desember 2009 #2 Del Skrevet 28. desember 2009 Hei, Kan ikke svare på alle spørsmålene dine, men skal svare på de jeg vet:) 1) Om man tar det privat koster det ofte 4000 i tillegg for ICSI. I det offentlige vet jeg ikke, men der betaler man jo uansett kun en egenandel og tipper den er den samme om det er IVF eller ICSI. 2) Det er ikke noe annerledes med medisinering for ICSI enn for IVF. Det er helt samme prosedyre. Eneste forskjellen er at parallelt med at de henter ut egg hos deg, så hentes det ut sæd hos din mann. Og så sprøytes en sædcelle rett inn i egget. Med IVF legges en mengde sædceller sammen med egget og så er det en av de som 'vinner' frem og klarer og trenge inn. 3) Det aner jeg ikke, men vil tippe at det varierer og at de er mindre opptatt av det i det private enn i det offentlig. Uansett, øker det sjansen for å bli gravid om man klarer gå ned noen kg dersom man er svært overvektig. 4) Vet ikke, men skulle vel tro at du blir behandlet på lik linje med andre dersom mannen din har så 'få' svømmere at det er vanskelig for dere å bli gravide på naturlig måte. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141184720-noen-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-ang-icsi/#findComment-141184840 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå