Gå til innhold

Hvilken vognpose er best? Bør jeg velge lammeskinn eller dun? Erfaringer å dele med en fortvilet førstegangsmor i vognposejungelen??

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får stort sett akkurat det du betaler for, og begge deler er bra. Vi har skinnposer til våre små, men de er i to deler slik vi tar av topplokket når det blir for varmt (kaiserpose på lilleprinsen.no). Dun er også fint, men det kommer an på hva du foretrekker. Skinn er flott og pent til de minste, litt verre når de blir eldre og starter med sko. Jeg ser mange har en babypose i skinn, og en eldrebarnpose som har åpning nede. Da kan de ha på seg sko. Smart.

Skrevet

Tja, det kommer litt ann på alder på barnet ditt, vogntype og hvor i landet du bor (temperatur)

Lammeskinnspose er best til de nyfødte, synes jeg. Nøstebarn sin er knallfin!

En dunpose som ikke er alt for tykk er veldig fin om du bor på østlandet, der det sjelden er veldig kaldt over lengre tid. Odenwalder har mange fine - og lange. Greit til litt større barn.

Jeg ville sett nærmere på voksi urban om jeg var deg :) Den synes jeg er kjempefin, og akkurat passe - av alt ;)

Har forøvrig en liten oversikt over noen av de ulike posene på bloggen min :

http://utstyrsguiden.blogspot.com/search/label/vognposer

Ellers har jo LilleLille kommet med noen nye poser nå - kanskje de er fine?

Skrevet

Hadde lammeskinnspose til de to eldste, voksi til nummer 3. Veldig grei når han var liten, men pyton når han begynte med sko.

Kjøpte odenwalder lammy til vesla, og er veldig fornøyd. Har alltid vert varm og god.

Skrevet

Vi har og har hatt en drøss med vognposer. Den absolutte favoritten er Lammy. Der har du lammeskinn som de ligger på og posen er dun. Altså både smør og flesk;) Hehe...

Har også en voksi som har vært flittig bruk og vi er veldig fornøyd med, samt noen tynnere poser for høst og vår som er gode.

Skrevet

Anbefaler kaiserposen som erteposen har. Utrolig god og varm pose, som varer lenge (104 cm lang).

Her brukte mini den hele perioden når han sov i vogn (3 år). Var aldri noe problem for meg at han ikke kunne ha skoene på i den. Kunne ikke falt meg inn å ha skitne sko i noen som helst pose:)

Lykke til!

Skrevet

Vi har en sånn gammelgammel voksipose classic, og vi er veldig fornøyd:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...