Gå til innhold

Kan jeg bruke matpapir i stedet for bakepapir?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal steke pommes frites nå og så oppdaget jeg at vi ikke har mer bakepapir og jeg har ikke tid til å skrubbe langpanna ren nå. Det går vel ikke an å bruke matpapir i stedet? Blir papiret brent da eller?

Ps: ikke mobb meg hvis dette er et jævlig dumt spørsmål. hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Matpapir kleber. Ikke lurt.

Bedre å smøre langpanna med olje.

Skrevet

farsken. Det er brent ost og såmm etter noen uhell så jeg gidder egentlig ikke å vaske den nå :/

Skrevet

Tror at du kan risikere at det tar fyr inni stekovnen din med matpapiret....

Skrevet

Matpapir kan fort ta fyr, er ikke ment tll slikt bruk.

Har du ikke alu.folie? Hvis ikke må du skrubbe langpanna;o)

Skrevet

Det blir nok brent eller tar i verste fall fyr, ja! Du har ikke en ildfastform, da? Eller så går det jo an å bruke stekepanna også.

Skrevet

Jeg har brukt matpapir noen ganger, og det har gått helt fint.

Skrevet

måtte nok til med å skrubbe. Ble gjort fort og gæli;)

Skrevet

Her er min erfaring med bruk av matpapir. Det gikk hardt utover gubben ;-)

Du skjønner jeg skulle lage hjemmelagd pizza. Elsker pizza med tynn bunn. Hadde ikke bakepapir så jeg brukte matpapir. Når samboeren skulle forsyne seg av pizzaen så satt den som limt fast i matpapiret. Han tok da litt hardt i og pizzaen sprutet litt pizzasaus på hånden hans. Da brant han seg stakkars. (jeg ler så jeg griner mens jeg skriver dette) Så ble han så forbanna på pizzaen at han tok tak i matpapiret for å kaste den. Men da levde pizzaen sitt eget liv. Den ville ikke kastes, så den fant ut at den skulle lage litt krøll. Så matpapiret revnet og samboeren tar etter pizzaen på instinkt. Så da brasnt han seg noe inni hampen. Kastet fra seg resten av pizzaen og løper inn på badet for å vaske seg. men da tar han litt hardt i badedøra hengslene knakk og bade døra ramlet i hodet på ham.

Så moralen er ikke bruk matpapir ;-)

Skrevet

hAr også dårlig erfaring mht matpapir i ovnen. Men aluminiumsfolie funker veldig greit, det er en fin erstatning:-)

Skrevet

irismor.....jeg tror jeg ler meg ihjel!!!!!!!!!!!!!!! HAHAHAHAHAHAHA

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...