Gjest Skrevet 28. desember 2009 #1 Skrevet 28. desember 2009 Nå har jeg kjøpt min første pakke med Lifeline! Jeg spurte damene på apoteket om man skulle ta denne gjennom hele svangerskapet i og med at noen sier man ikke skal ta folat etter uke 12, men det kunne de ikke finne ut av.. Noen som vet dette? Og bør man begynne med Lifeline med en gang man oppdager graviditet. Jeg har tatt Folattilskudd hittil da...
Musemor med tre søte små Skrevet 28. desember 2009 #2 Skrevet 28. desember 2009 På esken til lifeline står det "Fra du planlegger graviditet eller er i første trimester".
Maja Mim Peter og twinsa Skrevet 28. desember 2009 #3 Skrevet 28. desember 2009 Hei! Jeg har tatt Lifline siden jeg fant ut at jeg var gravid. Jordmora sa at jeg ikke burde ta folsyre etter uke 14, de har forsket på det og funnet ut at man ken ha økt fare for brystkreft ved å ta 400uq over lengere tid. Tidligere så mente man at man kunne ta det hele svangerskapet og at det ikke var noe farlig.
Gjest Skrevet 28. desember 2009 #4 Skrevet 28. desember 2009 Okei, da har jeg oversett at det stod det... Hva går en over på å ta fra 12 uker da?
Musemor med tre søte små Skrevet 28. desember 2009 #5 Skrevet 28. desember 2009 Sist jeg var gravid så kjøpte jeg en lignende pakke som lifeline med "dagsrasjoner" ment for gravide etter uke 12 og ammende på Ica
Gjest Skrevet 28. desember 2009 #6 Skrevet 28. desember 2009 Okei, så da hopper jeg over til noe annet i uke 12;) Takk for svar!! (var mer enn det farmasøyten på apoteket kunne )
Maja Mim Peter og twinsa Skrevet 30. desember 2009 #7 Skrevet 30. desember 2009 Hei igjen! Har vært på apoteket i dag og sjekka litt og hun som var der kunne faktisk svare. Når man er over i 2.trimester kan man gå over til Lifline sitt kosttilskudd for ammende. Det står på den pakka at man kan begynne å bruke den fra 2.trimester og den inneholder ikkke mer folat enn andre "vanlige" vitamintilskudd gjør, så dermed er den jo veldig grei! Lykke til videre...Jeg er snart klar for neste trimester....
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 30. desember 2009 #8 Skrevet 30. desember 2009 hei, maja mim med juli spire, de sier virkelig mye forskjellig på apoteke gitt, var der å skulle kjøpe lifline gravid men siden jeg er i uke 10 var det jo ikke så mye vits, jeg spurte hun om det var noe annet spesifert for oss gravide eller lignende, men nei det var det ikke. hun nevnte ikke lifline for ammende.. så jeg endte opp med vanlig kost tilskudd med omega 3 som jeg holder på å spy av hver gang jeg tar.. skal jøjje meg gå ned å kjøpe lifline!!
Maja Mim Peter og twinsa Skrevet 31. desember 2009 #9 Skrevet 31. desember 2009 Ja, jeg har vært veldig fornøyd med det. Men sørg for all del for å få den nye typen der den "tyggetabletten" er avlang og ikke rund. Den avlange går an å svelge uten å tygge og det er veldig greit vis man er kvalm (smaker ikke så veldig godt). Mens den runde i de "gamle" pakkene er umulig å svelge uten å tygge eller dele.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå