Gå til innhold

Kan noen opplyse meg litt..

jajamen

Anbefalte innlegg

Kan noen her fortelle meg når og hvor alle disse testene, UL og greier skal taes.

Jeg vil være over 38 år ved termin, og ønsker å testes så mye som mulig ned tanke på evnt kromosomfeil og skader.

Går helt rundt for meg ang dette med duo og trippeltester, blodprøver og all verdens.

Så hvis noen kan ta seg tid til å lage en oversikt til meg ville jeg bli glad!! For fastlegen min vet ingenting om det....

Fortsetter under...

Be han skrive en henvisning til "genetisk veiledning" til sykehuset du skal føde. (i oslo området er det uansett ullevål som gjør dette har jeg fått vite)

På sykehuset får du info om de mulige metodene OG du får stilt alle spørsmålene dine til en lege som har god greie på dette. Så velger du det som passer deg best og en time blir satt opp.

Valgene er

- Duotest (sannsynlighetsberegning, ikke helt sikkert svar)

- Morkakeprøve (helt sikkert svar, tas fra uke 11)

- Fostervannsprøve (helt sikkert svar, tas fra uke 15)

De to siste er det en liten abortrisiko ved.

Lykke til med valget

Hei og takk for svar.

Jeg skal føde på Lillehammer sykehus, men hører vel Ullevål til da det gjelder dette.

Har time til ul på Lillehammer neste mandag, er da 6+4, og skal høre med legen der om når blodprøver og UL skal taes, så får vi håpe de henviser meg til rette stedet til rett tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...