Gå til innhold

Hvorfor er det så mange som tror at kvinner som vil ha ks, tror at det er en LETTVINT løsning?!?!?!

Anbefalte innlegg

Åååå, kjenner jeg blir så provosert..... Ser det stadig vekk her inne, at kvinner som vil ha ks, blir møtt med holdningen:"er det noen lettvint løsning da?" Nei, hvem i alle dager har sagt at det er lettvint å ta ks? Det er faktisk en operasjon forbundet med risiko som alle andre operasjoner, og det gjelder ikke bare deg selv, men barnet ditt! Selv om man ønsker ks, betyr det ikke at man er uintelligent eller uopplyst, selvfølgelig vet vi at det ikke er lettvint!!!

Sorry all sinne og alle utropstegn, jeg blir bare så oppgitt over bedrevitere som uttaler seg om ting de ikke har peiling på.

GRRRRRRRRRRR.

Fortsetter under...

Det er bare å heve seg over bedreviterne :)

De færreste med vettet i behold ville vel be om å bli skåret i magen hvis de ikke følte at det var absolutt siste løsning. Det er jo heller ikke slik at man får keisersnitt hvis ikke leger/jordmødre er enige i at det er det beste - siyuasjonen tatt i betraktning. Årsaken kan være både fysisk og psykisk, og vi har noen i ryggen - uansett undeliggende årsak...

Men jeg knurrer gjerne litt sammen med deg :D

GRRRRRRRRRRRRRRRR!

Flott!

Helt enig med dere to! Er vel ingen som tror at det er noen enkel løsning med KS? Håper virkelig ikkje det!

Alle må få ha sin mening- men det er vel ingen her inne som har enerett på "vettet"?

Noe er riktig for noen og noe helt annet er riktig for andre.

Men kjempeflott med råd og tips!

jeg måtte ta keisersnitt selv. men jeg hadde ikke noe valg. det ble en såkalt hastekeisersnitt og det var på grunnlag av at gutten min satt seg fast som igjen kan resultere til at legen ikke målte bekkenet mitt før fødsel...

gutten min var ikke mer enn 3030 gr og 52 cm lang og 34 cm i hodet men alikevel fikk de han ikke ut....

så da tenker jeg hva ville jeg ikke ha gjort for å egentlig føde på "vanlig" måte. det tar lengre tid før man kommer seg etter en ks og det er til tider vondere også, man skal ikke løfte eller bære mer en vekten på ditt eget barn osv.....

men vi som planlegger ett nytt barn vurderer faktisk å bestille ks i tilfelle barn nr to også skulle sitte seg . men jeg vil jo aller helst føde normalt.... men jeg kommer til å safe meg....

og jeg tror verken leger eller andre godtar en søknad om ks dersom det ikke ligger noe til grunne for det.

da tenker jeg at er du en helt oppegående gravid dame uten problemer der alt ligger til rette for vaginal fødsel får du nok ikke invilget søknad om ks....

men andre som gjerne har fødselsangst, komplikasjoner ved tidligere fødsler, trangt bekken osv osv burde få en ks...

blir forbanna jeg for det var ikke noe lettvint løsning for meg, jeg hadde ikke noe valg. og dette var min første og nå når vi planlegger ny så er jeg gjerne redd for at dette kan skje igjen, og da velger jeg og safe meg med å ha dette som en back up. så får folk si ka f.... de vil om at ks er en lettvint løsning...

beklager blir bare litt provosert jeg og om folk som uttaler seg om noe de ikke har peilig på...

jeg mener at hvis ikke folk har noe fornuftig å si så kan de like godt holde munn...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...