*Emma & Mathias*spire i magen* Skrevet 27. desember 2009 #1 Skrevet 27. desember 2009 Jeg vil jo så gjerne fullamme.. Har hatt lite melk helt fra fødselen av, men til å begynne med holdt det til å gjøre han mett. Så stagnerte han i vekt, og da sa hs at jeg måtte gi tillegg. Hun mente på at om jeg ammet og supplerte med tillegg, så ville jeg opprettholde produksjonen, men nå føler jeg at jeg har mistet nesten all melken, og jeg vil virkelig ikke gi opp ammingen. Hva kan jeg gjøre for å øke produksjonen? Og hvor lang tid kommer det til å ta? Jeg er slankeoperert for snart 2 år siden, og får ikke i meg optimalt med næring selv pga veldig liten magesekk, kan det være en grunn til at jeg ikke har nok melk? Forrige barseltid hadde jeg mengder av melk, måtte pumpe mellom måltidene pga spreng... Håper på mange tips og råd.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2009 #2 Skrevet 28. desember 2009 Jeg måtte gi tillegg i starten (den første uka), men kom fint i gang med amminga. Pumper du deg etter at barnet har spist for å få opp produksjonen? Det vil jeg anbefale. Havregrøt/havresuppe er også veldig bra for melkeproduksjonen, jeg merker forskjell på dagene hvor jeg spiser det og de dagene jeg ikke gjør det. Husk også å drikk nok - drikk så mye som mulig så ofte som mulig, og stress ned. Havre, drikke og stress er det som påvirker min melk mest i alle fall. Lykke til.
Bente&Marius09 Skrevet 31. januar 2010 #3 Skrevet 31. januar 2010 jada, det kan du nesten helt sikkert husk å være positiv:) Jeg mista nesten melka på venstreside (synes det var rart at jeg gjorde det bare på ene siden ?) pga bivirkninger av sv.influensesprøyta. Men så kjøpte jeg ammete (apoteket) og drakk masse mere vann, jeg drakk mere vann enn det kroppen trengte (den sier jo fra) husk å pumpe deg og legg til barnet så ofte du orker. Ett tips er å ta deg en uke fri fra venner og familie og kun tenke på amminga, pumping og amming, pumping og amming hele uka! Strev litt med det, så skal du se at det kommer resultater! Det dummeste jeg gjorde var å tenke negativt ; kanskje jeg mister melka? da ble det nesten tomt da! Ikke tenk på det med slankeoperasjonen enda, viss du absolutt må tenke på hvorfor du ikke har nok melk, så burde du vente til du faktisk IKKE ammer lenger så skriver jeg under med det samme som over : HUSK å pumpe når du gir tillegg! og masse lykke til d funka 4 mg
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2010 #4 Skrevet 1. februar 2010 legg babyen til hver andre time i ei uke og hver tredje time på natta,dette skal hjelpe med å få opp produksjonen. få tak i ei elektrisk pumpe om barnet ikke tømmer puppen helt,slik at pumpa gjør det for deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå