Gå til innhold

Hva skal jeg bake. Kom med tips. Plizzzzzz

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal bake kake til bursdagen min på onsdag :-)

Har vært inne på det søte liv å der er det så mange kaker som høres gode ut.

Har noen av dere vært der inne å laget noen av disse kakene?

Å hvem vil du anbefale.

Skal lage 2-3 kaker :-)

Skrevet

Oreo, gulrotkake og pavlova er yndlingskakene mine(og til mange jeg kjenner). inner oppskriftene på soteliv:)

Skrevet

Så på Pavlova i går, men bare scrolla videre nedover. :-) Bør nok gå inn å se på den igjen da :-)

Gulrot kake er jo godt da :-)

Så litt på den baileys iskaka dem har dere inne. Den hørtes veldig godt ut. Pleier å lage daim iskake, men litt lei den nå.

Skrevet

Bountykaken er kjempegod (fra Det søte liv). Særlig med bringebærsorbét ved siden av;o)

Bakte den et par dager før jul da vi hadde masse familie fra utlandet på besøk. Stor suksess!! Ungene elsket den:-)

Enkel å lage var den også.

Skrevet

Oreokake er godt

Du trenger:

450 g Oreo(3pk)

100g smeltet smør

2 pk tine naturell ost eller 1 pk philadelphia

2,5 dl melis

ca 3,5 pisket kremfløte(dvs 1 pk)

2,5 ss sukker

1pk toro sjokolademousse

3 dl melk til mousse

Slik gjør du:

1/4del av oreoene brekkes og legges til side. Ta resten av kjeksene i en pose og knus dem. Hell dem i bunnen av formen og hell 100g smeltet smør over. Trykk dette litt ned i formen for at bunnen skal bli fast og fin(bilde).

Mix kremost og melis slik at det blir en luftig blanding. Så mixer du fløte og sukker til krem. Bruk halvparten av fløtekremmen og bland med ostekremmen. (Bruk mixmasteren på laveste nivå eller bland med en sleiv.) Smør ostemassen på oreokakebunnen og dryss knuste biter av den 1/4delen av oreoene du la til sides i begynnelsen(bilde). Sett dette 30 min i kjøleskapet.

Mix så sjokolademousseen(følg pakningen) og smør den oppå osteblandingen igjen(bilde). Sett den så inn i kjøleskapet igjen i 1 time. Til slutt smørrer du resten av kremmen som du også la til side oppå kaken og pynter den nett slik du vil.

For best resultat la den stå i kjøleskapet over natten, eller minst 3-5 timer.

Marsipankake med bringebær og vaniljefyll er også veldig godt. (se oppskrift på marsipankake med bringebærfyll på det søte liv-den ser helt fantastisk ut og er enkel å lage)

Ellers så er det godt med suksesskake er en enkel og grei kake å lage, ser det er oppskrift på denne også på det søte liv.

Lykke til med bursdagsfeiring!

Skrevet

suksess kaken er veldig god.

(er det ikke det den heter da, den med mandelbunn,og gul krem?)

Skrevet

oreokake er kjempegodt å lett å lage, nam nam

Skrevet

Jo er den har gul kjempe god krem :-)

har sett på den. Å den ser enkel ut å lage også.

Så da blir det Baileys iskake, Bountykake og suksess kaka. Å blir det ikke spist opp så kan dem jo alle legges i fryseren etterpå :-), men med så gode kaker så får dem nok ben å gå på tenker jeg...

Skrevet

den virker så søt den oreokaka. Men suksesskaka er god :-)

Takk for det. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...