Gå til innhold

Hva skjer når sædcellen treffer egget og...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...og egget ikke blir befruktet. Det jeg lurer på er hva skjer når man VET man treffer EL, men likevel ikke blir gravid... Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare ca 1/4 av egg blir befruktet, selv om man har sex daglig. At man treffer på el er ingen sikkerhet for et befruktet egg.

Dersom egget blir befruktet er det og bare en 20% av disse som vil vokse å bli barn av. Resten går fort til grunne og mens kommer som vanlig.

Hvordan mennesker i det hele tatt klarer å bli gravide med disse oddsene her, vet jeg ikke. Hehe. Men det er nå statistikker.... Ikke at det alltid statistikker og raliteten henger sammen da men. Greit med en pekepinn.

Skrevet

Takk for svar! Hehe... jammen rart det er så mange av oss!:-) Men for de som går til grunne; slipper ikke egget inn sædcellen da eller? Mulig jeg spør dumt, men jeg ble litt nysgjerrig etter å ha lest litt her om dagen...:-)

Skrevet

Et egg kan bli befruktet, altså "ta imot" sædcellen, og begynne å dele seg, men så stopper det opp av ymse årsaker. DNA'et vårt er ganske så skjørt og komplisert, så alt må være 100%. 99.99999% er ikke bra nok. Da stopper delingen og det bare kommer ut med alt det andre.

Skrevet

Hm... Ja, vi mennesker er et komplisert vesen! Når man tenker på det er det jo helt utrolig at mennesker blir til! Et mirakel rett og slett! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...