MammanTilEmma❤ Skrevet 27. desember 2009 #1 Skrevet 27. desember 2009 jeg ammer jenta på 4 mnd, men er utrolig lei siden det har vært helt dritt siden første dag.. bestemte meg for å amme til 6 mnd vartfall,.. men nå har jeg lyst til å vartfall begynne sånn smått å kutte ned...å vartfall ha 1 flaskemltid på dagen til å begynne med. sa dette til samboer å da nevnte jeg bare at jeg skulle begynne sånn smått med det.. å da sa han at jeg trengte jo ikke det ennå siden det er jo over 6mnd til jeg skal slutte!! sur ble jeg for han kanjo ikke bestemme dette... så hva har du sagt om du var i min situasjon?
wirre;o) Skrevet 27. desember 2009 #2 Skrevet 27. desember 2009 Tja... Jeg kan snakke for egen del iallefall. Med førstemann hadde jeg klarert med Wirremann at jeg var veldig usikker på dette med amming, men at jeg skulle gjøre ett forsøk. Det gikk med fullamming i fire måneder. Da falt vekstkurven hennes og vi måtte begynne med grøt. Hun hadde fullstendig flaskenekt og ville absolutt ikke godta den hersens flasketutten. Etter lang tids jobbing fra mannen og meg begynte hun til slutt å ta flaska. Dette resulterte i at jeg kunne få noen timer for meg selv innimellom. Innen vesla var fem måneder, begynte hun å legge godt på seg og vi opprettholdt ammingen mest for kos og avslapping morgen og kveld. Denne gangen var jeg fast bestemt på at jeg skulle gi ham flaske avogtil fra han kom til verden. Nettopp fordi jeg husket med gru på den tiden jeg måtte være tilgjengelig hele tiden. I begynnelsen pumpet jeg meg, men etter han ble 3 måneder begynte vi med mme. Dette fungerer best for meg, og det er tross alt jeg som ammer ham og tilslutt er det jeg som bestemmer om jeg ønsker å amme eller ei. Dog det er viktig for meg at Wirremann er med å diskuterer og gir sitt syn på dette. Du ble kanskje ikke klokere....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå