Gå til innhold

Hva hadde dere gjort? Ang brystvegring (samme som skravle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på snart 8 mnd som de siste par ukene har blitt mindre og mindre interessert i pupp. Frem til da så dagen slik ut:

06.00: pupp

08.00: pupp

10.00: grøt + vann

12.00: pupp

14.00: Ett middagsglass + vann

16.00; pupp

17.30: grøt + vann

18.45: pupp

Evt litt fruktpurè.

Han er stor (ca 11 kg og 73 cm). Ikke interessert i brødskiver eller mat med biter i ennå.

Nå de siste par dagene har jeg bare fått i han pupp kl 06, evt bittelitt kl 08.

Hadde mensen frem til for 3 dager siden, men det har jeg hatt før uten at det har vært noe problem. Han har vært forkjølet de siste 2 dagene, men avviste brystet før han ble det.

Jeg har forsøkt ulike ammestillinger (hvor han står, sitter, ligger på ulike måter) og at han skal finne puppen selv. Ungår å "presse" ham. Noen ganger vil han plutselig ha litt etter flere forsøk, men vanligvis ikke. Gir saltvannsdråper for å åpne nesen.

Pumper et par ganger daglig for å holde produksjonen oppe, men merker det begynner å ta på å stadig skulle prøve å overtale han og deretter pumpe når han ikke vil ha. Usikker hvor lenge jeg skal vente og se om han ombestemmer seg..?

Synes det er leit å skulle slutte å amme så tidlig, men kan jo ikke tvinge han heller..

Hva hadde dere gjort? Hvor lenge skal jeg fortsette å pumpe og prøve?

Ofte er han ikke spesielt ivrig på morsmelk på flaske eller.

Dersom han ikke blir mer interessert i puppen igjen; bør jeg gi MME i tillegg til fast føde?

Hadde ringt helsestasjonen hvis det ikke var midt i jula..

takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

liten erfaring selv,, men har venner som har eldre barn og noen av de har fortalt slik du forteller. noen pga tenner andre fordi barna rett og slett var ferdig med puppen.

trist men slik er det vel bare.

kan jo hende det er en periode bare.

helsestasjonen er vel åpne nå så ville ha ringt dem eller ammehjelpen pm du ikke får svar av noen som kan hjelpe deg bedre enn meg.

håper det løser seg for deg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...