Gå til innhold

Problemer i familien, vi er så forskjellige...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi flyttet for ikke så lenge siden ganske nær søstra mi og familien. Vi er veldig gode venner, men veldig forskjellige. Jeg og min familie er ganske rolige av oss, kan godt sitte en hel dag og lese, spille spill og slappe av, mens de er veldig aktive og veldig sosiale.

Til hverdags skaper ikke det noe problemer, for de har 1000 jern i ilden hele tida, men nå i jula blir det litt i overkant mye mas for oss. Nå så vi dem lille julaften, julaften, 1. og 2. dag. Det er fint å være sammen med dem, men ikke hver dag! I går snakket ungene, mannen og jeg om at dagen i dag gleder vi oss til. Da skal vi begynne på de bøkene vi fikk til jul, kanskje se en film, spille det nye spillet og ellers bare tassse rundt og slappe av. Men så startet "maset" fra søstra mi og fam. i går kveld: skal vi kjøre slalom? Kino? Kommer dere til oss en tur? Vi MÅ jo finne på noe!!! Vi sa fra at vi egentlig ønsker oss en rolig dag, og at vi ikke hadde behov for å finne på noe, men vi når ikke fram!

Så, til morran i dag, før vi hadde spist frokost, så ringte de: Ville vi går tur? Ake? ...tilslutt måtte jeg lyve på meg og en av ungene litt dårlig form for å få en dag i fred. De skjønner ikke at andre kan trives med å leve i et annet tempo enn dem, og jeg har ikke lyst til å bli "uvenner" ved å be dem om å gi oss litt pusterom. SAmtidig virker det som at de ikke klarer å finne på noe uten oss. Så hvordan får jeg sagt fra på en tydelig måte uten å skyve dem helt fra oss?

Skrevet

Å, hjelpes, blir helt anpusten av bare å lese om de!

Nei, vi er nok mer lik dere, veldig hjemmekjære, familie og venner er best i passende doser men vi blir slitne om det blir for mye.

Men vi har ikke noe problem med overivrig familie, de fleste rundt oss liker oss som som vi er og det er ikke noe problemer.

Tror kanskje dere må si i fra på en mer direkte måte, uten å være ufin. Når du sier at dere "egentlig" vil ha en kveld hjemme så kan du jo heller si at dere skal være hjemme alene i kveld, ferdig med det?

Håper det går seg til etter hvert!

Skrevet

Det kan vel ikke være så vanskelig å si nei til sin egen søster?!

Er jo bare å si "Nei takk, vi skal bare slappe av, men dere får kose dere" eller noe i den duren.

De kan jo ikke tvinge dere med ut!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...