Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt beskymret. Jeg leser om fler som får mage som synes godt i uke 10 og 11. Jeg er nå 11 uker på vei, og magen min synes ingenting enda. Den er myk og som den alltid har vært. Merker svært lite på kroppen, men legen har da sagt jeg er gravid!?

Jeg har såklart sinnykt ømme og vonde pupper, hyppig vannlatning, ofte mye luft i magen og har mistet litt matlyst/ har ikke like mye lyst på den gode maten som jeg alltid har likt!

Men.. Når i all verden ser jeg det på magen min? Den er da myk nederst. Eneste at den er litt hard rundt navelen. Men det er alt. Blir beskymret jeg.. Har hatt en spontanabort før også, så da tenker jeg litt ekstra over dette, vil det skal gå bra!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når man får mage og hvor stor den blir, er veldig individuelt.

Selv har jeg fått barn for tre uker siden, og hadde så liten mage at da jeg gikk ut i permisjon var det folk i bygget der jeg jobber som ikke hadde sett at jeg var gravid en gang. Barnet var helt gjennomsnittlig stort. Magen begynte vel såvidt å synes rundt halvveis. Hvis du ikke visste jeg var gravid ville du nok bare tenkt at jeg var litt "kvapsete".

Så ikke bekymre deg over dette med magestørrelsen, vi er alle forskjelligle.

Skrevet

Er IKKE vanlig å ha mage når en er 11 uker på vei og førstegangs. Så tror nok du kan slappe helt av:)

Skrevet

Første gang jeg var gravid begynte ikke folk å se på det på meg før jeg var godt over 20 uker på vei.

Nå er jeg 12 uker på vei med nr 2 og magen er liten enda,går ikke ann å se at jeg er gravid.

Den kommer nok :)

Skrevet

Tror de som snakker om at det har fått mage så tidlig, bare føler det slik, hadde det hvertfall sånn når jeg var i uke 9. Mener det er rundt uke 11-12 at livmora kommer over skambeinet å da flater de fleste ut igjen. For på meg så passet ingen bukser rundt uke 9, å etter uke 11-12, kunne jeg bruke de gamle dongeri buksene mine igjen:) å da brukte jeg de helt til jeg var 18 uker. å da begynte jeg å vokse, men magen har ikke syntes på meg før uke 22. Så magen kommer, ikke noe å stresse med, for den blir for stor når den først vokser! :)

Skrevet

Er ikke vanlig at man får en godt synlig mage som førstegangs før uke 20 ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...