Gå til innhold

Har noen litt tid?:)

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har noen spørsmål om hva jeg og min samboer har krav på når vårt lille barn kommer til verden. Dette er vårt første barn, så vi vet ikke så mye om slikt.

Min termin er rundt september. Jeg er student på første året (av tre år)og har fult lån og stipend. Min samboer er ferdig utdannet og har to jobber. Jeg har ikke jobb ved siden av studiene. Jeg er 21 og han er 23, vet ikke om dette har noen betydning!:) Vi har en inntekt som varierer litt, men den ligger på rundt ti-tolv tusen etter husleie.

Som sagt så vet jeg ikke helt hva vi har krav på av økonomisk støtte og hva som vil være den beste løsningen for oss. Jeg hadde vært veldig takknemlig hvis noen som har litt mer erfaring tar seg tid til å svare!:)

Fortsetter under...

Og fødsels og foreldrestipendet er ganske bra, rundt 10000 i måneden om ikke samboeren tjener mer en 25000 i måneden. Du kan også søke permisjon fra studiene etter fødsel, og du får ingen forsinkelse i studieplanen, eller noe krav om å stå på eksamen etc. Pluss at du får alt som stipend, altså må ikke betale noe av det tilbake til lånekassen etterpå. Tror faktisk du får noe av lønnen din i deltidsjobben som fødselspenger også, bare sjekk dette med NAV. Du kommer altså svært godt ut av det :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...