Gjest Skrevet 26. desember 2009 #1 Del Skrevet 26. desember 2009 Hei. Kan noen fortelle meg hvordan reductil fungerer? Fordeler, ulemper, hvor mye det koster? Erfaringer? Har alltid vært litt overvektig,og vil nå ned i vekt!! Veier sikkert rundt 110 kg nå, og fødte for en mnd siden.. Jeg spiser mye, har ett veldig søtsug, og gidder ikke trene.. Føler meg så lite attraktiv nå, at jeg ikke har lyst å gå ut lenger.. Dersom jeg drar inn til legen nå på mandag, og kan jeg da få resept på reductil? Er EKSTREMT overspiser.. Tar jeg en pille om dagen, eller tar jeg flere? Håper noe veldig på svar Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141177389-snufs-er-dette-redningen-min/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
gullgutten_min! Skrevet 28. desember 2009 #2 Del Skrevet 28. desember 2009 reductil er ikke noe mirakelmiddel!! det krever en liten/stor innsats fra deg selv!! MEN; det skal begrense tanken på mat og at man føler seg raskere mett.... men om du fortsatt spiser det samme som før vil du ikke få noen effekt dessverre. den gjør ikke noe med maten du spiser, men den skal endre tankene... (dårlig forklart kanskje..) Men dersom du ammer så kan du ikke bruke den. Du tar en tablett om morgenen. Det viktigste med disse tablettene også er jo at man endrer kostholdet sitt og mosjonerer mer (dessverre kanskje...) Lykke til i allefall!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141177389-snufs-er-dette-redningen-min/#findComment-141185852 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotta78 Skrevet 1. januar 2010 #3 Del Skrevet 1. januar 2010 Hei! Signerer alt det hun over her har skrevet - reductil er ingen løsning på vektproblemer i seg selv. Likevel vil jeg påstå at for meg hadde pillene en kjempeeffekt. Gikk ned 25 kg på ca et halvt år ved første runde , nå to år etter har jeg startet en ny runde for å ta de siste 8 kg. Selvom jeg ikke lenger oppfyller kriteriene har legen valgt å godkjenne at jeg tar dem nå, grunnet effekten tidligere, og at det gjennom oppfølgingen jeg dengag fikk ikke viste seg at jeg fikk nevneverdige bivirkninger. Dette sagt - ved oppstart var jeg supermotivert til å gjøre store endringer ved livsstilen min, det seg være om det kostet blod, svette og tårer. Jeg har trent 5 dager i uka, og er ikke lenger redd for å kjenne at jeg er sulten (jeg har med andre ord spist meg akkurat mett på sunn mat, og så spist til faste tidspunkt da jeg igjen har vært sulten-men ikke opplevd noen oksehunger). I tillegg smakte jeg ikke søtt de første tre mnd etter jeg startet pillene, ikke en gang lightbrus. Så det har virkelig kostet - dog var det lettere å faktisk ta av seg vekt enn å opprettholde den nye vekta. Erkjennelsen og erfaringen er vel at siden jeg en gang har vært større, så kommer jeg aldri til å kunne uhemmet slappe av igjen - da flyr vekta oppover. I mine øyne må du jobbe med motivasjonen slik at du faktisk trener , det er viktig ikke bare for vekttap men for helsa generellt. For dette handler vel så mye om å lage et grunnlag for god helse livet ut som det handler om å gå ned i vekt for å se bra ut, i hvertfall etter mitt skjønn. Om du får resept på reductil er faktisk opp til legen din å vurdere, jeg kan derfor ikke uttale meg om det. Det avhenger av fler ting en bare vekt, som f.eks blodtrykk og sykdomshistorie i familien. Jeg håper for din del at legen uansett piller eller ikke, tar en skikkelig prat med deg og kartlegger motivasjonen din og er villig til å følge deg opp etter et tilpasset opplegg med tanke på kost og trening - jeg mener at slike tiltak i mange tilfeller vil ha god effekt i seg selv, og en skal ikke se bort i fra at det faktisk er det at jeg har blitt fulgt opp av legen så tett som jeg har (har vært der en gang i mnd, om ikke mer, de siste to årene), som har vært den viktigste faktoren til mitt vekttap og ikke pillene i seg selv. Om du skulle få pillene vi jeg på det sterkeste oppfordre til at du kjøper originalpreparatet (ca 390 kr) framfor synonympreparatet (ca 185 kr). Selv om effekten skal være den samme er ikke det min subjektive opplevelse, og jeg ser at det er fler som deler min opplevelse. Uansett, masse lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141177389-snufs-er-dette-redningen-min/#findComment-141200452 Del på andre sider Flere delingsvalg…
noLadyjustME Skrevet 3. januar 2010 #4 Del Skrevet 3. januar 2010 Hei Jeg kan fortelle hvordan jeg og min fastlege gikk frem når jeg skulle starte min endring av kosthold/livsstil! Jeg bestilte time for å snakke med legen, og la alle kortene på bordet. Spørte om hjelp til å gå varig ned i vekt, få en sunnere kropp og bedre helse. Det var veldig viktig for meg at legen forsto at jeg ikke ønsket noe slankekur, men en livsstilsendring. (klarte ta av en del kg etter sønnen ble født i juli-07, men mye rundt min situasjon privat osv satte en stopper, og jeg kom til et punkt der jeg ikke klarte nå mine mål på egenhånd dessverre, men å ta kontakt med legen er det beste og smarteste jeg har gjort) Det første som ble gjort var at jeg fikk beskjed om å lage en "matplan" i en periode på 3 uker, der jeg skrev ned ALT som ble puttet i munn, samt all trenig/bevegelse jeg utførte, og klokkeslett. Fikk en motivasjonsbok som kom godt med også. Så ble det tatt en haug med blodprøver( alt ble sjekket, eks. stoffskifte, glukose,blodprosent,kolestorol,crp -you name it!) og blodtrykk+puls. Så kom jeg tilbake etter disse 3 ukene, og hadde tatt av rett over ett kg alene(som er greit nok, men ikke så mye i forhold til innsatsen ) Da fikk jeg prøvesvar( som HELDIGVIS alle var helt flotte, dvs kroppen hadde ikke tatt noe skade ENDA av overvekten, men priser meg heldig som tok tak i det nå før det kunne satt sine arr) Blodtrykket mitt var faktisk på grensen til å ikke få reductil( jeg er ikke noen hval altså, men tydeligvis kan blodtrykket være for høyt uansett), men legen ville at jeg skulle få sjangsen til å prøve, men jeg fikk beskjed om å komme inn etter en uke og måle blodtrykk og puls, og kunne dessverre ikke få fortsette OM blodtrykket hadde steget noe(som visst er en av de vanligste bivirkningene til reducti :S-typisk tenkte jeg ), jeg var fortvilet og veøldig nervøs...Men til min store forundring hadde blodtrykket allerede etter en uke på tablettene(end mnd totalt etter kostholdet begynte i endring) begynt å synke :) JIPPI!!!!! tror kanskje sjokoladen på kvedstid hadde litt mer med blodtrykket mitt å gjøre enn jeg før ville innrømme..hehe.. Planen er å komme til blodtrykk/puls-kontroll hver 14-dag, og til samtale med legen 1 gang per mnd. Etter en mnd på reductil var jeg 6 kg lettere!!!! Etter 2 mnd(8uker) var jeg 10kg lettere!!! nå har jeg gått på de 10uker, og de siste 2 ukene har det "BARE" forsvunnet 1 kg, HEHE men da skal jeg bare være glad det ikke gikk opp i jula, siden jeg har unnet meg litt godis. Jeg har alltid vert en aktiv person, så for meg var det kostholdet som måtte på plass. Jeg går tur daglig(minst 5 dager i uka, og har alltid gjort det) Etter jeg fikk sønnen min, som jeg har vert alene med hele tiden, har det nok blitt endel letter utveier i matveien, så det er nå vekke. Det krever mye innsats og vilje, men du er godt på vei med hjelp av disse tablettene hvertfall. Ønsker deg lykke til Hvis du er seriøs på å ønsker en varig nedgang og endring, bør du be legen din om nøye oppfølging, om han ikke insisterer! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141177389-snufs-er-dette-redningen-min/#findComment-141208296 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå