Gå til innhold

Får ikke fødeplass på Ullevål,selv med god grunn:((

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da min forrige fødsel startet,gikk jeg til sykehuset.Fødselen hadde begynt,men det mente ikke den uerfarne jordmoren og sendte meg hjem.Jeg ble sendt hjem og var hjemme i flere timer.babyen sluttet og bevege seg så tenkte jeg,jeg må kontakte sykehuset på nytt.Da vi kom til sykehuset,var babyen nesten død,for han hadde nesten ikke noe puls i det hele tatt.Dette skjedde på Ahus.De reddet babyen i siste liten med hastesnitt,men jeg ble deprimert etter fødselen.Det var deres feil og de beklagtr ikke engang.Jeg kunne miste babyen min.Er nå gravid igjen,men jeg fikk fødeplass på samme sykehus,noe jeg ikke ville.Søkte på ullevål men fikk avslag og ble sendt videre til Ahus.Jeg vil ikke dit igjen.Trodde de skulle prioritere meg som har en god grunn,men neida.Så jeg nekter å føde på ahus igjen.Vil jo konsentrere meg om selve fødselen og vil slippe å tenke på den dramatiske som skjedde.Bor 5minutter fra Ullevål sykehus også.Jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke får plass der,selv om jeg har fortalt situasjonen min.Hva synes dere??Har jeg ikke krav på å velge sykehus selv??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

kjedelig å høre om din forrige opplevelse, men godt å høre at alt gikk bra! Jeg søkte på 3 sykehys og fikk avslag på alle tre. Man kan velge selv, men så lenge det er fullt på ullevål så får du ikke plass dessverre.

Du burde snakke med ahus om din forrige opplevelse slik at de er klar over hva du opplevde og hva dine ønsker og forventninger er nå. Eventuellt søke på bærum sykehus. Skriv et brev til Ahus hvis du synes det er vanskelig å prate med dem!

Lykke til!

• 3 uker senere...
Skrevet

Hei!

Trist å høre om din forrige fødsel og den dårlige opplevelsen.

Du blir dersverre ikke prioritert ut ifra om du har god grunn eller ikke, men utifra tidspunktet du søker på, og om det er kapasitet når du har termin.

Jeg hadde gjerne tatt plassen din på Ahus, da jeg har god erfaring med Ahus fra min forrige fødsel...

Men de hadde desverre ikke plass til meg.

Slik det ser ut nå har jeg en fødeplass på Bærum. Så om du ikke ønsker Ahus for noen pris, kan du kanskje få endret fødeplassen din til Bærum? De har som regel plass.

Ellers får du snakke med jordmor og lege om situasjonen din, og se om de kan hjelpe deg.

• 2 uker senere...
Skrevet

HI her.Takk for gode ord jenter.Jeg har skrevet et langt brev til Ullevål og forklarte alt det negative jeg har opplevd på ahus.1uke senere ringte en jordmor og fortalte meg at jeg fikk fødeplass på Ullevål.Ble så glad.Godt at de tok hensyn og jeg ble prioritert.Så glad,så glad:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...