Gå til innhold

Skal kjøpe oss ny seng, noen som har anbefalinger?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Bjørnen Collargol*gravid

Vi har kjøpt slik med fjernkontroll som man kan regulere ryggen og benplassen på.

Jeg elsker å lese på sengen når vi har lagt oss og dette er genialt. Plages også en del med halsbrann både min mann og jeg, da er det også kjempedeilig å kunne heve hodeenden litt.

Dersom jeg ikke hadde kjøpt disse ville jeg definitivt kjøpt en rammemadrass. Og ikke av den billigste sorten. Det er helt klart verdt å bruke litt penger på seng, men den aller dyreste er som regel ikke verdt det. Det sa ei vennine av meg som jobbet med madrasser.

Vi kjøpte for noen år siden en Jensen-seng som var ganske dyr (ca 9000,-). Etter 1 års tid var den helt annerledes og elendig å sove i - spesielt for min mann.

Vi investerte da i en DUX seng (etter å ha ligget en uke i det på bryllupsreisen), som kostet ganske mye mer. Men det er virkelig verdt hver krone hvis man har råd til det! Nå har vi hatt den i noen år, og den er like god! Helt fantastisk :-)

Den holder formen er er suuuuperdeilig :-) kan anbefales på det varmeste.

Vi kjøpte ny seng for to år siden, en Wonderland symfoni. Den koster vel 17000 kr tror jeg. Men den er absolutt verdt det! Har bare vært fornøyd med den. Kjempe deilig å sove i!! Vi hadde i utgangspunktet ikke tenkt å kjøpe en så dyr seng, men de billige rammemadrassene har en dårligere kvalitet på fjærer og overmadrass. Den som vi kjøpte har pocketfjærer med comfortsoner, dvs at fjærene er formet etter kroppens fasong. Som gjør at hofter og rygg ikke får den belastningen som den ellers ville fått. Overmadrassen er laget av et materiale som skal holde fasongen lengre.

Du kan også få denne sengen med regulerbar rygg. Men for oss som ikke er så glad i å lese på sengen, så vi ikke behovet. Den ble også 3000 kr dyrere. Så det kommer litt an på behovet!

Det lønner seg å prøveligge i sengene en liten stund, så kjenner man om det er en type seng som man liker. Madrassene har som regel tre hardhetsgrader. Jeg personlig liker medium best. Akkurat passe myk for meg :) Mens en som er litt tung kanskje syns fast madrass er best!

Nå som det er salg er jeg helt sikker på at dere kan gjøre et godt kjøp på en flott seng: ) lykke til med jakten!!

vi har nyss kjøpt ny seng, og brukte mye tid på å lete etter en seng som vi begge var fornøyd med den...

Nå har jeg jobbet som møbel selger, der en del av sortemanget var senger, og viste litt hva jeg var ute etter.

Vi skulle ha en seng som ikke "levde" om du skjønner hva jeg mener. jeg skulle ille ligge i min seng og duve når partneren snur seg, men den følelsen fikk vi i ALLE kontinental senger vi så på.

Jeg har selv stått som møbelselger og bedyret produsentenes ideologi om at kontinentalsenger er det mest eksklusive sengene en kan kjøpe, men jeg angret den dagen jeg selv skulle ha seng....

Vi endet opp med jensen royal rammemadrasser med felles overmadrass.

helt supert. Han kan ha fest i sin sengehalvdel, og jeg sover fortsatt like søtt....

Eneste direkte rådetjeg vil gi deg er og ta deg tid... ligg i mer enn 30 sek på utstillings sengene, og finn en seng dere BEGGE er fornøyde med.

lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...